Viser søkeresultater 21 til 28 av 28
-
08-10-14, 16:05 #21
Sv: Overvejelser vedr skift fra T4+T3 til Thyreoid. Erfaring søges
Jeg gikk først på Levaksin, så prøvde jeg i tillegg med T3, men det gikk dårlig.
Reagerte altfor hardt på T3 (2,5 mg), så det ble raskt kuttet ut. Prøvde om igjen noen måneder senere med samme resultat. Gikk videre på Levaksin helt til i fjor vår, da jeg endelig fikk resept på naturthyroid og opplevde til min enorme glede at spindelvevet i hjernen raknet, jeg sov bedre, var mer opplagt på dagene, fikk mindre vondt, fikk gradvis tilbake følelsen i foten som jeg mer eller mindre hadde godtatt var permanent skadet, etc. og dette uten noen problemer slik jeg hadde med T3 tilskuddet.
Jeg gikk fra 100 mcg Levaksin den ene dagen til 60 mg Erfa den andre dagen og økte dosen ganske rasket, men gradvis frem til 120 mg Erfa. Derfra tok jeg det roligere til jeg fant MIN perfekte dose, og jeg har hele tiden sluppet problemene som T3 gav meg.
Jeg gjør som mange andre; tar hele dosen umiddelbart før jeg legger meg og det fungerer utmerket for meg.
Naturthyroid kan ikke sammenlignes med de kunstige preperatene som gir kun T4 eller T3. Min livskvalitet er økt dramatisk, noe jeg takker naturthyroid for!
-
08-10-14, 18:47 #22
-
08-10-14, 19:00 #23
Hej Pingvin
Dejlig optimistisk at læse dit indlæg.
Jeg er gået fra 100 mcg T4 + 15 mcg T3 til 2 grain Thyreoid. Har prøvet at tage en dosis inden jeg skal sove, med et ret dårligt resultat. Min søvn har været ekstremt afbrudt siden skiftet, som var søndag morgen. Faktisk mere end den plejer. Derfor vil jeg nu ændre tidspunkterne for mine doser ved at tage den første kl. 06 om morgenen og den sidste omkring kl. 17. Så må jeg se om det bedre nattesøvnen. At gå helt så langt ned i medicin som du gjorde, har jeg ikke rigtig mod på. Mine mangelsymptomer er ret så udtalte. Har været kolossalt træt i dag. På den anden side har jeg jo næsten heller ikke sovet.
Jeg er så småt ved at finde ud af, hvordan dette forum fungerer og synes det er en guldgrube af viden og erfaring.
Så tusind tak for dit indlæg, jeg er bestemt optimistisk omkring medicinskiftet
Overvejelser vedr skift fra T4+T3 til Thyreoid. Erfaring søges.
-
09-10-14, 08:45 #24
Du forventer mye på (litt for) kort tid.
Når det gjelder stoffskiftemedisin så bør man iallfall la en ting/endring virke i en ukes tid før man begynner å evaluere virkningen. Dersom du bytter fra levaxin+lio til thyroid og samtidig endrer tidspunkt så vil det ta tid før det går seg til.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-10-14, 13:26 #25
Hej smgj
Du har nok ret, men jeg sov bedre i nat og kan mærke, at jeg endnu ikke har kræfter til at eksperimentere omkring nat dosis.
Jeg har bestemt et problem med tidspunkter for indtag af medicin. Det flyder alt for meget i øjeblikket og skyldes jo nok, at jeg indtil i søndags tog 1,25 mcg syntetisk T3 hver time op til 12 gang dgl.
Så vidt jeg har læst mig til, skal man ikke spise i ca. 2 timer efter medicinindtag. Hvis jeg skal have det til at fungere, er jeg nødt til at have et stramt skema. Som det ser ud nu, vil jeg tage ½ grain kl. 6:00, kl. 10:00, kl. 14:00 og kl. 18:00. Det passer nogenlunde med mine måltider. Så det vil jeg virkelig bestræbe mig på at holde. Med mindre jeg hører andet, vil jeg fortsætte med det et stykke tid.
Når jeg læser i "Stop the Thyroid Madness" kan jeg se, at de anbefaler man starter med 1 grain. Jeg er så startet med 2 grains ud fra den betragtning, at jeg,udover syntetisk T4, jo også tog syntetisk T3, og at det måske ville være for voldsomt sådan på én gang at berøve kroppen T3 (selv om det var syntetisk) Er lidt i tvivl om hvornår jeg skal øge dosis, men jeg fik taget blodprøver i går, og når svaret kommer, har jeg lidt mere at forholde mig til. Udover mine symptomer selvfølgelig.
Så smgj tak for dit indlæg. Så cool at føle at man ikke står alene.Overvejelser vedr skift fra T4+T3 til Thyreoid. Erfaring søges.
-
09-10-14, 13:37 #26
Du er nok for rask til å trekke konklusjoner Intuitu. Glem heller ikke at selv om to ting opptrer samtidsig, er det ikke sikkert de har med hverandre å gjøre. Gi alt tid. Når det gjelder mat og thyroid, gir jeg blaffen. Jeg har ikke merket noen forskjell på å holde den langt unna mat eller ta den sammen med mat. Lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-10-14, 13:39 #27
Jeg synes tankene dine høres fornuftige ut for å redusere antallet endringer på en gang. Så får du heller forsøke å samle dosene når det har gått seg til litt med overgang/dose. Du har nok helt rett i a i 2-4 uker vil du har rester av iallfall levaxin i kroppen. Lio antar man går ut etter maks et døgns tid iflg min lege.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
09-10-14, 17:35 #28
Kære Intuitu

Vi er nået til det punkt, hvor den bedste anbefaling fra os til dig må blive, at du holder en pause fra rapporteringen i mindst 2-3 uger fra nu af. Lige nu er der mest brug for, at du får styr på din medicinomlægningen på din egen måde, fordi det ser ud til at erfaringer fra andre ikke kan gøre dig tryg. Alle dine bidrag her øser af så udtalt fravær af tillid til Thyroid-lægemidler, at vi frygter at denne mistillid vil spredes til nybegynder-gæster via denne tråd.
Desuden er du så stærkt optaget af detaljer og detaljestyring, at det rent faktisk modarbejder gevinsten ved medicinskifte - og dette skaber et yderligere problem for andre syge, for hvem medicinskifte til Thyreoid måske er den sidste chance. På baggrund af at læse om den måde du håndterer medicinskifte på - og argumenterer mod andres erfaringer - vil andre der ellers sætter deres håb til Thyroid-lægemidler blive afskrækket og opgive. Det er det modsatte af, hvad vores formål er.
Ingen på dette forum "ejer" deres egne tråde 100%, fordi alt der skrives her har to formål:
1. hjælpe med deling af erfaringer med den person der starter tråden og spørger;
2. alt hvad skrives på forummet skal kunne være til hjælp, også for alle andre, ikke mindst vores Gæster.
Derfor, af hensyn til dig selv, og ikke mindst også af hensyn til andre nybegyndere-i-Thyroid-meds, Gæster på dette forum, er det nødvendigt, på nuværende tidspunkt og indtil videre at sætte denne tråd på pause.
Vi vil forsikre alle Gæster der læser denne tråd i håb om at finde gode, praktiske oplysninger, generelt om medicinskifte fra syntetisk til "organisk", at medicinskifte-processen beskrevet af trådstarteren i denne tråd er en absolut undtagelse, og bør derfor ikke betragtes som generelt vejledende.
Derimod alle bidrag fra andre brugere, der her deler ud af deres dyrt erhvervede erfaringer, står forummet 110% inde for.
Denne tråd er nu sat på pause.
God bedring til alle.
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
Lignende tråder
-
erfaring med skift fra Eltroxin til Thyroid.
Av Hanna i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 17-04-12, 09:38 -
Skift fra Euthyrox
Av hannemiriam i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 19-06-10, 22:48 -
Gode råd søges. Værre af Eltroxin og Levaxin?
Av paxx i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 3Siste melding: 02-01-10, 08:53
Svar med sitat

Bokmerker