Viser søkeresultater 21 til 30 av 99
-
18-02-07, 10:35 #21
Jeg har lagt en sti til glutenfrit hjemmebagværk i denne tråd https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12798 .
Opprinnelig skrevet av mona
Der findes også en praktisk dansk "madside", der hedder http://www.madital.dk hvor man kan oprette sig som bruger, lægge madplaner og føre "regnskab" med det man spiser, så det er nemmere at holde øje med, end hvis det bare ligger på et stykke papir derhjemme.
På Madital.dk kan man oprette sig som en gæstebruger ved bare et klik, for lige at se om det er noget for een først.
Held og lykke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-02-07, 11:47 #22baremei Gjest
Re: Kosthold og diett?
Vi har gjort det med 12-åringen i huset, og jeg har ikke tid nå, men jeg skal fortelle litt om det siden.
Opprinnelig skrevet av bambi
Ikke hvete, rug, bygg, havre, sukker, gjær, melk, egg i 5 uker, deretter har vi gjeninnført alt bortsett fra de fire melsortene.
Men det er viktig å avklare om det er gluten du ikke skal ha, eller om det kan være f.eks. ett eller flere av melslagene du ikke bør spise.
Og hva begrunner legen det i?
Hos guttungen går det bra når han spiser spelt, det inneholder jo gluten også. Gi ham en hvetebolle og ryggen hans blir som sandpapir i løpet av en times tid.
Vi tok blodprøver på Balderklinikken, og selv om det var med blandede følelser vi gikk dit har det etterhvert vist seg at vi er på rett spor. Forskjellene på guttungen er dramatiske på riktig og feil mat, og det påvirker konsentrasjon, hukommelse, "sosiale antenner", humør, utslett, evleblest og i det hele tatt.
-
25-03-07, 18:50 #23
Elendig form i finværet?
Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, men i dag har det vært helt strålende vær her. Likevel følte jeg med helt elendig etter en liten tur ute. Blir liksom så alt for varm og sol rett på meg takler jeg dårlig.
Bare jeg som er så "sær"
?
-
25-03-07, 18:55 #24
Har vært ute en tur i sola i dag jeg og, var deilig å gå ute!
Nå derimot, ligger jeg rett ut på sofaen og føler meg elendig :( Trodde det bare kom av at jeg har en halsbetennelse og at jeg hadde vært litt for aktiv i dag... Mulig at det har andre årsaker også, ikke godt å vite.
-
25-03-07, 19:12 #25
Vet ikke om du er "sær", bare syk!
Jeg har ligget og vært dårlig så mange finværsdager at jeg skjønner deg godt!
Men ikke i dag. I dag har jeg ryddet og kjørt et billass til returpunkt. Har ordnet 4 søppelsekker i tillegg som er restavfall. Har ikke vært mye ute, men er fornøyd.
18 mnd med elendig form gjør at det hoper seg opp, så alt dette tok jeg fra en kjellerbod!
Måtte bare energien vare litt lenger denne gang...(banker i bordet)
(og nå kjenner jeg at jeg er helt utslitt. men så ble jeg vekket 0530 i morges og har jobbet som en tulling. normalt å være sliten.)
-
04-04-07, 17:48 #26
Forværring på Levaxin?
Hjelp, nå er jeg rimelig fortvilt :(
Etter at jeg startet på Levaxin for 6 mnd siden, har prøvene (og formen) min stadig blitt dårligere. Legen har ingen god forklaring på dette, og har nå besluttet nedtrapping og avsluttning av Levaxin-dosen min siden jeg ikke reagerer som forventet.
Men jeg er stadig ikke bra, har gått opp 12kg på 5 mnd tross trening og normalt kosthold.
Blir som erstatning satt på diett uten mel, melk, sukker og gjær. Aner ikke hvordan jeg skal kunne gjennomføre den, for jeg er så utrolig sliten. Og jeg ser at det krever en del innsats å unngå disse matvarene. Vil det virkelig hjelpe? Få stoffskiftet på rett vei?
Noen gode råd eller erfaringer mottas med stor takk
-
04-04-07, 18:14 #27
Kanskje du har problem med binyrebarken? De som har det blir ofte ikke bedre av Levaxin. Søk på forumet her så finner du litt mer info.
En annen mulig løsning kan være at du bør prøve Liothryonin også. (Evt Armour...) Eller at du er feildiagnostisert og at du heller burde hatt en ME diagnose. Men hvis du er dårligere på Levaxin er det som sagt stor sannsynlighet for at det er binyrene.
Den dietten du nevner har fungert fint for meg. Er ikke så vanskelig som du tror. Spis brun ris og pasta sammen med salat isteden for brød. Kok opp ris slik at du har det stående. Lag mye salat slik at du har det også stående. Varier med ulike typer grønnsaker, kjøtt etc. slik at det blir spennede istedenfor slitsomt.
Lykke til!
-
04-04-07, 18:49 #28
Hei Bambi...
Hva slags symptomer har du i tillegg til unormal vektøkning?Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
04-04-07, 19:16 #29
Kan nevne at det med binyrebarken ble vurdert. Men ut i fra de prøvene er kalsiumen min normal. Så da mente legen det var mindre sannsynlig. Han klemte og på halsen for å sjekke et eller annet (husker ikke hva han nevnte da
)
Symptomer:
Trøtt og sliten, kunne sovet myye mer enn jeg gjør.
Dårlig konsentrasjon, "treg" i hodet
Tiltaksløs
Takler ikke stress
Tåke-hode
Hovne øyne, fingre/hender og ben
Fryser
Lav puls
Lav pustefrekvens ("glemmer" å puste)
Lavt blodtrykk
Tykk tunge
Deprimert
Syklus-forstyrrelser
Glemmer ting
Det er iallefall hva jeg kommer på i farten.
Driver med nedtrapping av Levaxin nå, og prøver meg på diett etter påske. Skal heldigvis på ny kontroll i midten av mai.
-
04-04-07, 19:56 #30
Den var ny for meg - at et normalt kalsium utelukker binyrebarkproblemer...(?) (For meg høres det ut som legen din kanskje heller har tenkt på parathyreoidea, som regulerer kalsiumstoffskiftet...) Og det er dessverre sånn at man omtrent skal være døden nær (bokstavelig talt) av Addison eller Cushing for at skolemedisinere skal anerkjenne at man har sånne problemer. Mulighetene man står igjen med er å kontakte mer alternativt orienterte leger (for eksempel Balderklinikken) - eller å prøve å finne ut av ting og behandle seg selv.
Jeg har samlet en del info om binyrebarkproblemer på hjemmesiden min:
www.stoffskifte.info/binyrebark.html
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i November 2011
Av Tina Jeanett i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 13-06-12, 16:01 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i november 2005
Av janike i forumet TSHSvar: 46Siste melding: 16-11-09, 17:52 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47
Svar med sitat
Bokmerker