Viser søkeresultater 21 til 23 av 23
Threaded View
-
12-11-12, 11:41 #1
Ulike blodprøver sett i sammenheng med div plager. Hjelp/forslag?
Hei!
Jeg er ny her, og har noen spørsmål til dere kunnskapsrike, drevne folk her inne. Har i mange år følt at formen har dalt. Hovedproblem: Energiløs, sliten, tung-deppa, litt overvektig, men uten ork til å gjøre noe med det. Har hatt pcos påvist siden 1998, dvs hormonsurr ift testosteron/østrogen. Tar p-pillen Diane som behandling. Har blitt svært tynn i håret, spesielt oppe på issen. Sprø, oppflisede negler, tynt, sprøtt hår. Problemer med mage/tarm. Irritabel tarm. Smerter i muskler ledd - i varierende grad. Hodepine, spes ifm pillestopp/menstruasjonsperiode. Har hatt stoffskifteprøver innenfor normalområdet/grenseområdet, men det har hendt et par ganger at jeg har måttet komme tilbake å ta kontrollprøver. Dette i løpet av ca 15år. Jeg har hypertensjon. mest problem med undertrykket. Tar to typer medisiner pga dette. Med effekt. Siste året også fått plager med halsbrann. Tatt fire kurer på en uke med Somac siste 10mnd. Med effekt.
Nylig tatt nye blodprøver hos legen. "Helsekontroll". Jeg fikk utskrift, da jeg etter en ukes tid ba om det. Noen av prøvesvarene som jeg lurer på kan ha betydning ift min situasjon: TSH på 3,32 fritt T4 på 11 B12 på 116 Ferritin på 47. Hb 13.0 Triglyserider 3,0
Noen som har noen formening om hvordan dette ser ut knyttet opp mot det jeg ellers beskriver? Kan det være noe jeg må sjekke? Hva kan jeg be om? Glad dersom noen vil svare.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
hjelp med blodprøver, symptomer på lavt stoffskifte
Av Emily i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 22-02-12, 08:20 -
2½ år med mange ulike plager som kommer i kategorien hypothyreose
Av Lillylille i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 13-05-11, 14:01 -
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Av GJV i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 09-05-09, 11:36 -
Hjelp til tolkning av blodprøver
Av Lotta i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 24-06-08, 18:36

Svar med sitat

Bokmerker