Jeg er helt ny her og veldig glad for at jeg har funnet dette forumet.

Det siste halvannet året har datteren vår begynt å hangle. Tiltaksløs, orker ingenting, sur, "hypokonder", mister mye hår, huden er tørr, poser under øynene, vondt i alle ledd, for høyt kolesterol, vekten bare øker, spiser mindre og mindre, nærtagende og snart ikke mer øyebryn igjen... Listen er lang.
Hele veien har vi hatt kontakt med lege, og han mener at det er fordi hun er lite aktiv at hun får alle desse vondtene og at vekten øker. Hun har blitt satt på den ene dietten etter den andre uten at det virker. Hun har vært gjennom BUP systemet for å se om hun hadde psykisk lidelse og tilslutt ble hun sendt til revmatolog fordi de mistenkte leddgikt.
Det bar revmatologen som først slo alarm om at han mente hun hadde en tendens til lavt stoffskifte, men legen hennes bare fnøys av det. " Det er så sjelden barn får lavt stoffskifte, så det er nok bare noe galt med prøvene". Jeg måtte krangle meg til nye prøver og da tok de bare TSH, fT4 og FT3. FT4 og FT3 er innenfor normalområdet, men TSH er på 5,7. Når prøveresultatene kom tok jeg henne med til en ny lege og hun vil nå ta flere prøver og henvise oss til barneklinikken. Det er vondt å se på at hun ikke orker å være sammen med venner og være med på aktiviteter og det er enda verre at legene mener dette ikke er noe å behandle fordi hun er så lite over på TSH. Må vi krangle oss helt til topps? Har vi ingen som helst rett til å kreve behandling? Hvor finnes ekspertisen på dette området?