Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: På let etter årsak

Når den er forsvarsel som du skriver, så er den forhøjet.

Ikke bekymre dig unødigt.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Nesten alle som er kronisk syke har en lett forhøyet CRP som normalen.
    Jeg har også det, men det er ikke farlig. Det bare viser at immunforsvaret mitt fremdeles er på vakt, og det er jo positivt

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    72

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Nesten alle som er kronisk syke har en lett forhøyet CRP som normalen.
    Jeg har også det, men det er ikke farlig. Det bare viser at immunforsvaret mitt fremdeles er på vakt, og det er jo positivt
    Tusen takk, da skal jeg prøve å slutte å bekymre meg. Kreft har jeg egentlig ikke tenkt på, bare at jeg kom over en artikkel der det sto at litt forhøyet CRP kan være et forvarsel på kreft. Har mer tenkt at jeg kanskje har en virus infeksjon i magen.

Tenkte jeg skulle nevne hva jeg har gjort for å øke jerninntaket, for med jerntilskudd gikk det veldig sent opp. Nå har jeg byttet ut stekepanne og kasseroller med jerngryter, og drikker brenneslete en gang for dag, det funker tydeligvis.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    72

Det er en annen ting jeg har undret meg mye over i det siste, det er at i starten når jeg ble syk, hadde jeg symptom på høyt stoffskifte, jeg gikk uforklarelig ned 15 kg, jeg var på høy gir hele tiden, sov bare noen få timer, veldig dårlig søvn, veldig høy hvile puls og hjertebank. Men jeg tror ikke det ble tatt noen blodprøver av meg den gangen desverre. Men kan det være sånn, at jeg hadde høyt først for så å få lavt, for mine plager har forandret seg mye med tiden
    En tid mitt inni dette var jeg ganske frisk.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Der er noget med, at der dannes mere t3 i en periode, lige inden man går ned med flaget. Det har vel at gøre med, at binyrerne arbejder som gale, og det må i sig selv også være noget, man mærker til, mener jeg. Jeg skrev lidt om binyrer i indlæg nr. 2.

Jeg havde også en ret så speedy periode en gang, tabte mig hurtigt og sov meget uroligt - i et par måneder sov jeg endda kun hver anden nat.

Nielsigne

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    72

Standard Sv: Hvordan opplever dere det?

Har fått beskjed fra legen at levaxin er eneste behandlig for lavt stoff skifte, virker ikke den var alternativet å slutte.
    Jeg fikk målt disse hormonene en gang i fjor:
    S-kortisol 579 ( ikke ref)
    S-dhea 22.0 (5.3-31.7)
    S-aldosteron 330 (70-800)

S-Testosteron 2.2 (<3.0)
    S-progesteron 1.9

Jeg har begynt selvbehandling med pregnonelone krem, men ble mye verre i hodet etter et par dager. MEN jeg ble mye bedre av ryggsmertene og leddsmertene jeg har.
    Jeg vurderer å bestille erfa fra utlandet, synes det er horibelt at man må gjøre seg til kriminell for å prøve å bli frisk.
    Jeg har ikke argument å komme med til legen for å prøve erfa, så jeg orker ikke å ta det opp med han, det virker ikke så han vet at det eksisterer en gang.
    Jeg blir nå tvunget ut i en stressende 50 % jobb av nav, så det skal bli spennede å se hvordan det går.
    Det er godt å vite at jeg ikke er alene om problemene, selvom det er forferdelig at flere sliter med dette

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvordan opplever dere det?

Har fått beskjed fra legen at levaxin er eneste behandlig for lavt stoff skifte, virker ikke den var alternativet å slutte.
    Legen din er ikke oppdatert. Ditt valg bør være enten å oppdatere legen eller å bytte vedkommende ut. Jeg er sjokkert over det lave kunnskapsnivået
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Er lavt stoffskifte årsak til depp?
    Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 48
    Siste melding: 28-05-10, 13:22
  2. Genmodifisert mat - årsak til at vi er syke?
    Av Måken i forumet Genmodifisert mat (GMO)
    Svar: 3
    Siste melding: 28-04-10, 13:30
  3. Medikamenter er en hyppig årsak til utslett
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:04
  4. Er lavt stoffskifte årsak til depp?
    Av helgemann i forumet Depresjon
    Svar: 20
    Siste melding: 15-07-09, 21:01
  5. Årsak til vektøkning?
    Av Anne Mette i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening