Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 60
  1. #21
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    TSH = 6,6* mU/L 0,20-4,0
    har du TSH-svarene litt bakover i tid også? Om dette er en økning, er det en indikasjon på at det skjer noe i kjertelen og legene bør da vite at du skal starte med behandling.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  2. #22
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    42

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Den TSH var på 4,4 sist før den på 6,6!


    Idag har jeg vært på Oslo City legesenter... satt å venta der ganske lenge og da begynte tankene og koke i topplokket..
    Etterhvert tok angsten helt overhånd.. så jeg orket ikke sitte å vente lenger.. sa hvordan jeg hadde det til henne i luka.. hun forstod det.. jeg leverte kopi av epikrisen og blodprøvesvarene mine fra spesialistsenteret og bad hun om at legen kan kikke på det ang stoffskifte. Han skulle gjøre det og ringe meg imorg. Så spurte hun om jeg trengte resept på noe, "ja, sa jeg .. jeg trenger levaxin" hun skrev det på en lapp og la det ved og sa ok..

    Så nå krysser jeg fingra og tær for at han skriver ut levaxin til meg imorg

  3. #23
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Kanskje TSH var enda lavere før det igjen?

    Jeg krysser også fingrene....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  4. #24
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    42

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Kanskje TSH var enda lavere før det igjen?

    Jeg krysser også fingrene....
    Takk

  5. #25
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Krysser også fingre

  6. #26
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    42

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Krysser også fingre
    Takk

    hørte noe rart idag.. en venninne har en mor som bor i Tyrkia.. det er veldig mange medisiner som man kan få der uten resept.. bla antibiotika osv..

    Men hun hadde fått euthyrox som slankemiddel av legen der borte i Tyrkia.. er det virkelig vanlig da??

  7. #27
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Du har kalt tråden din "Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte"

    Du kan finne litt på lommelegen.no og andre steder hvis du søker litt hvor legen mener at det kan være lurt med testbehandling med hormoner:
    http://www.lommelegen.no/861990/lavt...e-i-grenseland
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  8. #28
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    51
    Meldinger
    42

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    fikk tlf fra Oslo City legesenter.. han mente at jeg ikke burde bruke levaxin når jeg har angst?? og sett TSH i forhold til FT4 så var prøven ikke unormal.. og han måtte følge vanlige legestandaer.. han er allmennlege og sa jeg burde gå til en spesialist.. feks volvat.. ( men er det ikke svindyrt der??)

    Så da følte jeg at jeg ikke kunne overprøve hans ord men godta dem.. vil tro at det gjelder for de fleste leger denne praksisen..

    Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. alt er jo så dyrt..

  9. #29
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjørnemor Vis post
    .. og han måtte følge vanlige legestandaer..
    han er allmennlege og sa jeg burde gå til en spesialist.. feks volvat.. (
    Legestandard - da må han mene (hellige) tall, da - og ikke legeeden

    Jeg hadde engang en lærer på videregående som sa følgende:
    "Mennesket er det eneste i samfunnet som ikke er standarisert".
    Han mente vel at det ikke lar seg gjøre - jeg syns fremdeles det er en fin betraktning.

    Hvis legen din mener du bør gå til spesialist - så får han gi deg en henvisning til en da
    Har du utskrift av journalen din?
    Slik lesning kan kanskje ovebevise deg om at du bør bytte fastlege.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

  10. #30
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

    Standard Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..

    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjørnemor Vis post
    fikk tlf fra Oslo City legesenter.. han mente at jeg ikke burde bruke levaxin når jeg har angst?? og sett TSH i forhold til FT4 så var prøven ikke unormal.. og han måtte følge vanlige legestandaer.. han er allmennlege og sa jeg burde gå til en spesialist..
    Jeg er ikke ekspert, men jeg synes dine prøver tyder på at stoffskiftet er i laveste laget. OG; både lavt og høyt stoffskifte kan gi angst og flere andre psykiske/kognitive problemer. Men det vet kanskje ikke legen ..


Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

  1. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  2. Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
    Av komlå i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 07-02-07, 19:10
  3. Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
    Av Ellen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 18-06-06, 14:55
  4. Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
    Av Angel.. i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 05-10-05, 10:58
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn