Side 3 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 60
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard Jeg slutter med Efexor!

Kjenner meg helt igjen moor! Men æ har brukt antidepressive i fire år! Kviet meg lenge før æ sa "ja takk" til legen. Tre måneder etterpå ble diagnosen lavt stoffskifte. Begynte med Levaxin 50 pr/dag. Ble ju bedre og starta på yrkesrettet attføring med skolegang høsten 2002. 2003 ble Levaxin dosen økt til 100. Høsten 2004 var veldig nede , eneste som ble gjort av lege , var å bytte antidepressive til Efexor. I ettertid har sett at verdiene da var ikke noe bra . Nu har æ hangla snart i tre måneder. Men vil påstå at æ er ikke deprimert! Bare lei og irritert på alt samma! Var hos lege tre uker siden og får henvisning til endokrinolog. Æ spurte om hva æ ska gjøre i mellom tiden, om ikke æ kan øke dosen med Levaxin? Hun gikk med på 25 økning pr/dag. Hun innrømte at æ visste nok mer om sykdommen enn hun, men det er nu takket være forumet her. Den siste uken har tatt 150 pr/dag, fordi merka ikke noe bedring. Og NU bynner æ å bli deppa! Har ikke ork å være mer sliten og trøtt... Men har bestemt meg å slutte med antidepressive siden blir ju nedfør uansett. Æ mener egentlig at æ er ikke ordentlig deppa, bare lei. Er sikker på at det er stoffskifte som er årsaken til alt det onde og da nytter det ikke hvor mye antidepressive æ spis! Ska trappe forsiktig ned for å ikke få så mye abstinenser. Men hvis du ser ikke noen annen utvei så er det ok å bruke antidepressive i en periode. Det er litt motsigende det er sier, men men, dette er min erfaring og nu ska prøve uten antidepressive. Hvis det går galt, så prøver heller de der som noen andre hadde bestilt fra utlandet. hva het nu det.. må nok se etter igjen...har glemt.........

Så på tv idag at det er laget en film om migrene pasienter i Norge. Dette ga meg ideen om tenk hvis man lagde film om stoffskifte pasienter. Eller en undersøkelse om hvor mange av alle med sykdommen , har et liv med kvalitet? Det synes æ hadde vært interessant å vite...

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Har også fått tak i 5-HTP fra en venninne som nettopp er kommet hjem fra USA. Hun kjøpte med seg Niacinamide 500mg og 5-HTP 50 mg (L-5-Hydroxytryptophan)+ Melatonin i "tonnevis" Utrolig billig i forhold til det jeg kjøper på nettet. Men disse to første er kanskje umulig å få importere? Noen som vet noe om det? I kombinasjon hjelper disse utrolig på søvnen. Og ja - det står faktisk at 5-HTP skal hjelpe på vekten. Har bare tatt i 3 dager så tja - vekten? Vet ikke. Men virker på søvnen iallefall!
    Hva slags stoffer er dette? Hva skal de gjøre med kroppen?
    Høres fryktelig kjemisk og litt skummelt ut...

Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    21

Standard

5-htp, L-5-Hydroxytryptophan, er en aminosyre som finnes naturlig i en afrikansk plante. Søk på nettet så finner du mye informasjon. Har samme virkning som endel anti-depressiva, produserer serotoniner i hjernen.

fredlund.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard

Hei igjen
    Eg går på Armour. Hadde god hjelp av Liothyronin i eit par år, men så var det slutt. Var endeleg ein lege som ville gje meg Armour og eg var i kjempeform i eit halvt år Men no er eg atter i dårleg form og for ein månad sidan mista eg bror min. Han vart kun 47 år. Depresjonen vart sjølvsagt verre da. Er ganske tungt for tiden. Legen forklarte meg at pga stoffskiftet så forsterka depresjonen seg. Derfor ville han at eg skulle prøve antidepressiva. Eg har fått Cipralex 5mg. Skal til legen min som gav meg Armour neste veke . Håpar han kan hjelpe meg. Eg brukar 2 grain pr. dag . Har ikkje forandra doser sidan eg byrja. men verdiane har forandra seg. Var stabil på TSH 1,2 lenge. Men siste prøve viste TSH 0,37 og Ft4 10 og t3 1,7. Betyr dette at eg sjølv produserer litt thyroxin eller kva??????

baremei Gjest

Standard

I mitt hode og etter egen erfaring betyr dette at du enten må øke dosen med Armour bittelitt, eller ta et lite tilskudd med Levaxin. Jeg tar 2 1/2 grain Armour og 50mcg Levaxin.
    Min TSH skrubber alltid rundt 0,02, men T4 gikk aldri opp, og jeg tålte ikke mer Armour. La til litt Levaxin, og det hjalp sakte men sikkert.

Min erfaring forteller også at når man har funnet "sin" dose tar det lang tid hvor bedringen kommer kjempesakte men ganske jevnt, og det virker som om kroppen rett og slett bruker lang, lang tid på å hele seg selv etter års sykdom.

En liten kuriositet: jeg har alltid fått stygge arr av selv små sår. For tre uker siden brant jeg meg stygt på underarmen med kanten på en stekepanne som holdt 250 grader, 10cm langt, boblete sår. Idag er det bare en liten blek og rød stripe igjen. For første gang i løpet av hele mitt voksne liv har et sår helet normalt. Og raskt. Stoffskifte?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Den siste erfaringen der har jeg også. Sår har alltid helet dårlig. Små rifter helet ikke og ble betente uten bruk av Fucidin og lignende. Var særlig plaget av u-unngåelige rifter på armer og legger etter løpeturer i skogen.
    Det er helt anderledes nå, etter at jeg begynte med Armour leges disse fort og uten salvebruk.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Også får jeg nesten ikke blåmerker mer. Før ble jeg gul-lilla-grønn-blå bare noen så hardt på meg... Og det gjorde mye mer vondt å kræsje med et bordhjørne, for eksempel. Men akkurat det siste tror jeg kan henge sammen med revmatismen, alt er mye vondere når den er aktiv.
    Men den er også blitt mildere etter at jeg begynte på Armour.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard AUKAR VEKTA MED ARMOUR?

HEI
    EG HAR BRUKT ARMOUR I 1 1/2 ÅR OG HAR SIDAN DÅ AUKA VEKTA MED SNART 10 KG :( DÅ EG BRUKTE LEVAXIN OG LIOTHYRONIN VAR VEKTA STABIL. EG VERKEN ET ELLER TRIMMAR MINDRE NO ENN FØR. HER PÅ NETTET SKRYT MANGE AV AT DEI ENDELEG TEK AV NÅR DEI BYRJAR MED ARMOUR, MEN IKKJE EG NEI :evil: KVA KAN ÅRSAKA VERE TIL DETTE KUNNE TENKT MEG Å BLI KVITT DESSE 10 KG.GANSKE SÅ FORT :x

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

For et par uker siden så postet en på thyroid.about.com forumet at noen vil få ødemer på Armour som varer i 18 mnd mens kroppen driver med å helbrede seg selv og så går det over når kroppen er ferdig med dette...

Dessuten øker liothyronin ev. insulinresistens hos noen.
    Er det kanskje det som skjer hos deg?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ja ,vi er så forskjellige så. Vekta mi datt som en stein når jeg begynnte med Armour, det har du sikkert sett at jeg har skrivi.
    Så hvorfor virker den ikke slik på deg da ?
    Hvor lenge gikk du på Levaxin ?
    Hvor lenge har du gått på Armour ?
    Hvor mye Armour tar du, og hvor lenge har du hatt den dosen ?
    Flere blander, og jeg har begynnt å blande inn 25µG Levaxin for jeg kom ikke ordentlig opp av den nedturen som kom sånn trekvart år etter at jeg begynnte. Jeg prøvde å øke Armourdosen for å komme meg ut av den, men det gikk ikke. Dette er nytt for meg og kan derfor ikke dele noen erfaringer enda.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 06-12-10, 16:35
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. slik lågt stoffskifte hos dei med hashimotos skal behandlast
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 23
    Siste melding: 08-11-09, 14:48
  4. Jeg har hatt lavt stoffskifte i over 10 år etter en graviditet
    Av Lindalorraine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 27-03-07, 20:57
  5. dårligere form etter økt dose
    Av Thyr i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 23-05-06, 10:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker