Viser søkeresultater 21 til 30 av 98
Hybrid View
-
25-04-06, 14:40 #1
Husk å få sjekket ferritin, siden man kan få hjertebank av kombinasjonen lavt ferritin og stoffskiftemedisin.
For ordens skyld så vil jeg si at hjertet er spesielt følsomt for t3, liothyronin så det kan være en overdose av dette.
Følg med på ft3-prøver, og det er individuelt hvor en må ha ft3 og ft4.
-
25-04-06, 18:13 #2
Så ikke at det hadde med t3 å gjøre. Tar ikke tilskudd av det jeg da...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-04-06, 18:59 #3
Hei! På det gamle formumet ble det sagt at armour var bedre for hjertet en levaxin, men hvis hjertet er spesielt følsom for t3, hvordan er det da dette henger sammen?
Opprinnelig skrevet av nora
-
25-04-06, 20:06 #4
Jeg tror det ble sagt binyrene og ikke hjertet...
Datter hadde en ft3 på 40-noe eller noe sånt og en hvilepuls på 220 når hun var hyper, og det var flere år, men hun har ikke tatt noen skade av det såvidt jeg vet. (på hjertet altså)
-
25-04-06, 20:19 #5
Oj. Det hørtes fryktelig høyt ut. Er det ikke da en bør begynne å bekymre seg for osteporose? Når t3 er så høyt.. eller forutsetter denne bekymringen at t3-øknigen skyldes pillene man tar, og ikke hypertyreosen?
-
25-04-06, 21:37 #6
Høyt stoffskifte kan slite på hjertet.
Og jeg tror det også er noe å bekymre seg over når det kommer til osteporose uansett grunn til det høye stoffskiftet.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-04-06, 21:44 #7
Ja.. noen har jo høy t3 som følge av høyt stoffskifte, mens andre har høy t3 som følge av stoffskiftehormonene de tilfører kroppen.. Så tenkte på hvilket av disse alternativene som kan forårsake osteporose? Om det eventuelt er begge? spørsmålet dukket opp da nora fortalte om datterens t3 på 40 og noe..
-
25-04-06, 22:00 #8
Det er skrevet mye om osteoporose og lav TSH, men de fleste som har hypothyreose mener det ikke er lav TSH per se som har noe med osteoporose å gjøre, men høy ft3 slik som for eksempel hyperthyreose.
Det er gjore flere studier, og de første indikerte en sammenheng med lav TSH og osteopporose, men når man gjorde nye og ekskluderte dem som hadde vært hyper før, så var det ikke noen sammenheng mellom lav TSH på thyroxin og osteoporose.
de første resultatene kom vel av at man inkluderte dem som hadde vært hyper før.
mer om dette hos www.drlowe.com og hos http://thyroid.about.com
Fremdeles så tror mange leger at det er en sammenheng.
-
27-04-06, 13:27 #9
få`kke Armorn jeg...
Kommer hjem fra legen, og veit ikke om jeg er irritert eller sur
Men jeg får ikke Armorn av legen min hvertfall. Hun har nå etter 2 mnd lest om det og sidestiller det med ting fra helsekosten, og er ikke til å rikke. Jeg argumenterte att det er det som var vanlig medisin før levaxin, men nei.
Er egentlig ei kjekk dame som tar meg for det meste på alvor, og vi har hvertfall blitt enig att jeg må være i øvre sjikte på FT4 tabellen(rundt 20) for å være "frisk" så vi er hvertfall kommet så langt.
Da får jeg jo høre med dere ARMORNere da, en eller annen her bestiller det rett fra England. Hvordan gjøre jeg det og hva er prisen?
Om jeg ikke gjør det helt enda, så kommer jeg nok til å prøve, om da ikke formen blir helt toppers igjen innen kort tid. Er gøra lei!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
27-04-06, 14:00 #10
Jeg synes at du må se på ft3-prøver også, og hvis ft3 er lavere enn ft4 i sitt referanseområde gjør det mening å prøve liothyronin.
Har du vurdert det?
Armour vil øke din ft3 ganske mye. Kanskje du trenger bare litt lothyronin.
Lignende tråder
-
symptomer siden 1990?
Av Lita i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 18-02-10, 10:33 -
Woodstock 40 år siden!
Av Anisa i forumet Forum: Litt musikkSvar: 0Siste melding: 02-09-09, 21:51 -
Les på denne siden om ME
Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 18Siste melding: 01-02-07, 20:00 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12

Svar med sitat
Bokmerker