Oh.... her var det mye nyttig og god informasjon, gitt... AKKURAT et slikt forum jeg trengte nå! Puh- senket skuldrene nå som jeg skjønte at jeg ikke bare må høre på menneskene i hvitt, men også kan få tips og råd av "likemenn og kvinner" De oppdaget at jeg hadde Hyperthyreose med diffus Struma og øyeplager i august 2007. Sto i nesten 2 år på Propyltiouracil, og Beta-Blokker i ca 1 år. Da var det fortsatt ingen kontroll på stoffskiftet.

Ble operert juni 2009- og forventet vel egentlig at aaaaalt skulle bli bedre etter dette! Og her sitter jeg, da... Et og et halvt år etter.. Sykmeldt på nytt igjen, føler meg som en dårlig oppvridd vaskeklut, utslitt, øynene er fortsatt såre og kjipe- og det ene ser fortsatt ut som et "monsterøye" (Ha ha- godt jeg ikke er så kritisk til meg selv, da) vekten er høyere enn noensinne, gråter 3 ganger under Dagsrevyen (og alt annet), har de kjipeste pigmentflekkene i ansiktet (Skulle gjerne blitt brun over HELE ansiktet, og ikke bare halve om sommeren)....

JA- er i det hele tatt DRITTLEI av alt som heter stoffskifte og forklaring på jobb hvorfor ting er som de er! Øyespesialistene på Ullevål øker dosene- mens Endokrinologen på Ahus ikke forstår hvorfor de øker medisindosene mine i det hele tatt... Og jeg??? Forvirret??? JEPP!!! Står på Levaxin 200 5 ggr uke, og 150 2 ggr i uken...

De siste prøvene mine hadde jeg TSH på 0,49 fT3 på 5 og fT4 på 15... Og ut fra "normalområdet" så befinner jeg meg i toppen der nå... Men det er jo pokker ikke lett når jeg nå kjenner en uro inne i meg- er den pga at jeg er for høy nå, eller er det fordi jeg rett og slett er urolig fordi jeg er for lav??? Som sagt- totalt utslitt etter å ha kjempet meg frem i 6 måneder i 100% jobb.. Jobber skift- og har en både stressende og herlig jobb på en flyplass! Trodde operasjon skulle ordne alt, jeg.... Og føler at jeg snubler hver gang det virker som jeg er på rett vei... Er det noen som har tips og råd jeg kan bruke??