Viser søkeresultater 21 til 30 av 103
-
23-09-10, 09:34 #21
Sv: Det klemmer rundt brystet...?
Jo, jeg vil si at det er vanlig med symptomer som er forbigående når man endrer dosen. Jeg antar også at man må holde ut noen dager for å se om det bedrer seg.
Symptomer på at man går for fort fram med doseøkning er gjerne hjerteuro.
En får også signaler fra hjertet når dosen er for høy.
Det kan være vanskelig å vite om man kjenner dette fordi man har økt for fort eller fordi dosen er for høy.
Problemene kan avhjelpes med å hoppe over en dagsdose.
Når dosen er så lav som din, er dette sikker et tilpassingsproblem du bør sitte ut noen dager vil jeg tippe da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-10-10, 13:20 #22
Værre under/etter mensen??
litt usikker på om jeg skulle poste det her,men prøver
altså akkurat begynt på levaxin eller for 1mnd tid siden men måtte stoppe i 10dager pga bivirkninger og har begynt for 5dager siden igjen
men altså de to siste menstrasjonene ( eller rettere sagt 3-4dager etter den ene gangen og på slutten nå) har jeg hatt enorme nedturer! utrolig tung i kroppen,kjempe deppa og helt ute. man blir jo alltid litt sånn under mensen , men dette har vært så sterkt. bare lyst å legge meg i koma. noen som har opplevd dette i forbinnelse m lavt stoffskifte/medisinering e.l?
-
11-10-10, 13:33 #23
Sv: Værre under/etter mensen??
Kvinner har en økning i basalstoffskiftet under mensen. Dette kan man tenke seg muligens vil medføre et høyere behov for stoffskiftehormon disse dagene.... Jeg har søkt etter informasjon om dette tidligere, men fant ikke noe konkluderende. Husk også at under oppstart av medisinering vil alt bli litt "rotete" - kroppen får tilskudd av et hormon den har måttet spare på og det tar litt tid før distribusjonen kommer i orden. Så ikke start/stopp uten at det virkelig er nødvendig...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-10-10, 15:12 #24
Sv: Værre under/etter mensen??
føler alt er bare kaos hehe. har også ms og vært veldig plaget av fatige/tretthet, men en del har nok (eller håper jeg iallefall) skyltes stoffskifte. ønsker meg bare en jevnt balansert hverdag der jeg ikke til stadighet føler meg utslitt,lei meg,osv osv...veldig sliten av det, men igang igjen.
-
11-10-10, 16:31 #25
Sv: Værre under/etter mensen??
Hei Wonki!

Jeg har det på samme måte som deg. Blir dårlig i forbindelse med mens. Noen ganger er det verst i forkant, andre ganger under mensen. Mens er jo et hormonelt krafttak for kroppen og ikke til å undre seg over at vi med hormonsykdom påvirkes av det. Jeg har binyretretthet i tillegg til hypothyreosen (for lavt kortisolnivå), og dette gjør plagene ekstra ille. Det er bla diskutert i denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showt...highlight=mens
Har du vurdert å sjekke binyrene dine? Med en annen kronisk sykdom i tillegg er det ikke umulig at du har binyrer som trenger støtte/behandling (i form av kosttilskudd, livsstilstilpasninger, eventuelt hormoner og/eller hydrokortison). Ihvertfall kan det påvirke syklusen din!
-
11-10-10, 16:41 #26
Sv: Værre under/etter mensen??
mitt kortisol nivå har alltid vært en smule for høyt...

en dag av gangen, men vanskelig når man er så lei av å ha det sånn. halve meg er liksom full av energi, glad og tiltakslysten, men blir kræsj med andre delen som er stikk motsatt. håper de blir venner etterhvert og er jo ikke sikkert i og med ms, men jeg håper
-
12-10-10, 14:49 #27
Sv: Værre under/etter mensen??
Fant denne:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1173500
Og denne... som sier at kanskje et blandingsprodukt kan være bedre enn t4 for mensplager?
http://www.power-surge.com/educate/hypothyroidism.htmDiagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-10-10, 15:11 #28
Sv: Værre under/etter mensen??
Jeg blir i hvertfall værre under menstruasjonsperiode.. Ofte begynner det med forværring med hyposymptomer et par dager før. Og i dag, har jeg den store glede
av å påbegynne nok en mensperiode, og kjente det veldig godt at noe var på gang da jeg var helt iskald innvendig i dag tidlig.( Og var veldig trøtt i hele går, og frøs da også..) Pakket meg inn i to dyner, og ingenting hjalp. Heldigvis er jeg i mye bedre form utover dagen, men det er helt tydelig at kroppen reagerer på menstruasjon med hyposymptomer. Etterhvert skal jeg dosere opp thyroiden under slike perioder.
-
15-10-10, 09:28 #29
Levaxin. Hvilke bivirkninger har dere fått?
spørr primært om levaxin og hvordan dere har opplevd bivirkninger dere som har fått det. jeg er i startfasen og måtte stoppe fordi jeg fikk så vondt i brystet. nå 10dager etter oppstart 25mg hadde jeg i natt veldig vondt i brystet når jeg la meg på siden...dette er ikke slike jeg opplevde det forrige gang. jeg fikk også sist (og det har vedvart) en merkelig følelse under høyre bein i kneleddet. akkurat som det er trangt. jeg klarer ikke sitte på huk. legen sier det er en betennelse i en kjertel så ikke sikkert det har med levaxin å gjøre.....
håper bare brystet gir seg nå for jeg vil så gjerne bli bedre, men vil gjerne høre fra dere som har hatt bivirkninger i starten
-
15-10-10, 09:49 #30
Sv: Hvilke bivirkninger har dere fått?
Den der kneleddssaken kan like gjerne være en bivirkning av å være lav, som av levaxin. Leddsmerter/leddproblemer er forbundet med å ha for lavt nivå av stoffskiftehormon i kroppen.
Ellers må jeg si at de to tingene jeg har merket på levaxin (som ikke sikkert er en bi-virkning, det kan like gjærne være en mangelvirkning siden levaxin forsøker å erstatte 4-5 stoffer med ett!) så er det
- tykkere og fetere hud og en tendens til kviser
- vektøkning
Som regel skal det ganske mye levaxin til, eller høy dose over lengre tid før man får de klassiske symptomene på hormonoverskudd (hjerteklapp, svette, varmefølelse)
Men det skjer nokså ofte at man får "rare virkninger" når kroppen begynner å få hormoner. Med det mener jeg at kroppen i lengre tid har skrudd ned forbruket av hormoner for å få det den har til å vare lengst mulig. Og da blir kun de mest viktige tingene prioritert.
Nå kommer det mer hormoner i systemet og i en periode blir det litt forvirring i hvor det skal brukes. Disse rare virkningene kan være forskjellig fra person til person.
Jeg ble varm (veldig varm) en ukes tid... fikk mensen (som jeg ikke har hatt på lenge)... og så gikk det over i mer normalt. Et ekstra utbrudd av småkviser har jeg fått ved hver økning. Jeg tolker det sånn at det rett og slett ble et logistikkproblem en periode - "hvor skal disse brukes???". Og så går det over når kroppen finner ut hvor ting skal brukes på en mer matnyttig måte. Det er først da man begynner å merke bedring.
Jeg synes at dersom problemene ikke er veldig vonde/skremmende - så bør du holde ut i 14 dager og så gjøre opp ny status. Før gjerne en symptomdagbok. Det er lurt både for deg selv (når skjedde hva?) og for å kunne evaluere virkningen av medisinen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
Har ikke god nok effekt av Levaxin
Av Martha i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker