Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Mine blodprøvesvar

Sitat Opprinnelig skrevet av Fernanda Vis post
    Hei igjen, det er lenge siden jeg har skrevet her nå. Begynte hos legen jeg fant ut at flest hadde positive erfaringer med her på forumet i høst. Siden har jeg fulgt hans anbefalinger.

Jeg behandles for stoffskiftet fremdeles, binyreproblemer, vitaminmangel (D, jern) og noen hormoner som ligger lavt. Jeg har hatt stikninger og plutselige småkramper og vondt rundt omkring i kroppen periodevis ganske lenge. Det kommer og går overalt. Jeg har også hatt sterke smerter i hodet jevnlig over lang tid. Jeg er veldig tung i beina uten at det skulle være noe grunn til det. OM jeg gjør noe blir jeg veldig raskt sliten og matt. Dette har jeg selvfølgelig nevnt for leger før.

Jeg har forsøkt fysioterapi, kiropraktor, akupunktur, migrenemedisin, trening. Det som er nytt nå er at jeg i en uke har kjent en vond strømfølelse som går ned gjennom ryggen og av og til ned i beina når jeg beveger hodet. Det er ikke alle hodebevegelser som gir strøm. Jeg lurer på hva dette er for noe ? Kan det høre til stoffskifte, binyrer ? Jeg har ventet ganske tålmodig på at det skal gå over, men det ser ikke slik ut. Jeg har ikke oppfølgingstime hos D.S før langt ute i juni.
    Hej Fernanda
    Det, du beskriver, lyder for mig som om, du får for lidt medicin - eller måske får for lidt ud af din medicin. Derfor kan det selvfølgelig også have en relation til binyrerne. Men jeg vil sige, at jeg i mange år havde det sådan, at bare jeg fik tilstrækkelig meget medicin, så gik det egentlig ret godt. Med for lidt medicin fik jeg alle mulige mærkelige symptomer og smerter fra bevægeapparatet. (At det så kunne have gået meget bedre, havde jeg vidst de forskellige ting og sager, jeg ved nu, er så en anden sag.)

Også min lugtesans har været meget påvirket af for lidt medicin - viste det sig, da jeg en dag blev sat op i dosis takket været mit kolesteroltal
    Vær opmærksom på, at hvis din ryg føles 'for kort', så kan nakke og kæbe - og dermed næse - være det næste, du mærker til. Nu er det selvfølgelig svært når vi sidder her og skriver sammen og ikke kan mærke, hvad den anden kan mærke Men jeg skriver så dette for det tilfældes skyld, at du får brug for den viden. Det er nemlig min - smertefulde - erfaring, at læger ved for lidt om sammenhængen mellem stofskiftet og bevægeapparatet.
    Lykke til, uanset.

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sørlandet - dyreparken
    Alder
    56
    Meldinger
    23

Standard Sv: Mine blodprøvesvar

Hei Fernanda og Nielsigne

Kjenner meg igjen i så mye her, atter en gang! De gangene jeg doserte ned - ble jeg grinete, surrete, mer verk og smerter. Mange rare symptomer som dukket opp i tillegg og som jeg ble bedre av ETTER å ha økt dosen litt til enten på samme nivå før nedjustering eller rett over.

Jeg har gått på Levaxin siden 1990. Legen har sagt jeg må justere ned dosen de gangene TSH nærmer seg null og FT4 ligger rett over 20 og jeg har gjort det og angrer som fy hver gang!! Bare så synd at jeg stoler for mye på legen.... - funnet ut at det ikke er bra, og jeg vil mye heller stole på magefølelsen min - blir dårlig hver gang jeg får beskjed om justere ned dosen. Har vurdert å begynne på Erfa - ikke strammet meg opp ennå til å få gjort det ennå.

Jeg har også hatt strømfølelse som svisjer fra hodet og helt ned i føttene og noen ganger bare i det ene benet eller armen.. Det med vondt i ryggen (spesielt rundt korsryggen) og hoftebena har jeg også hatt. Men ante ikke at nakken og kjeven hadde sammenheng her.. før jeg leste innlegget ditt idag. Det fikk det meg til å tenke etter at hver gang jeg har økt dosen så minsker disse smertene fra nakke, kjeve og rygg og strømfølelsen er nesten vekk. Luktesansen min har alltid vært helt ekstrem - noe er arvelig fra familie (ikke noe sykdom) og noe er vel som følge av stoffskiftet, såvidt jeg har lest her inne. Bryr meg ikke så mye om det , bare holder for nesa mi hver gang noe lukter sterkt (har til og med opplevd å kunne lukte når kvinner har mensen mens de går forbi mæ...)

Ønsker alle en riktig god kveld her inne

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Blodprøvesvar
    Av splstudine i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 29-05-10, 11:54
  2. Blodprøvesvar
    Av pusur i forumet Blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 09-05-08, 21:04
  3. Nye blodprøvesvar