Viser søkeresultater 21 til 21 av 21
Threaded View
-
20-05-10, 14:10 #1
datter med symptomer på stoffskifteproblemer
Jeg har en datter på 15 som i løpet av de siste månedene har følt seg stadig mer sliten og trett. Hun har lagt på seg ca. 10 kg uten å spise nevneverdig mye, noe hun synes er helt forferdelig og som i seg selv påvirker humør og trivsel. Hun sier selv hun er sliten. Ordenskarakteren på skolen går ned, hun glemmer, sover mye, ser pløsete og blek ut. Karakterene raser og hun er stort sett hjemme, orker ikke venner(sliten) og orker ikke fritidsinteressene hun tidligere elsket. Vi fikk sjekket stoffskiftet med T4 og TSH(på forespørsel...). Blodprosenten var riktignok litt lav, T4 var på 10, TSH på 1.9
Legen ba oss komme igjen om 3 måneder til kontroll.
Hun har også klaget en del over vondt i halsen og beskriver det som stikkende smerter. Hun peker på området rundt thyroidea.
Hva gjør man? Skal jeg bare godta en "vente og se" holdning? Skal jenta mi gå ennå 3 måneder på denne måten og bli mer og mer nedtrykt og ulykkelig. Skal hun måtte begynne på videregående med energi, overskudd og selvbilde på et lavmål? Skal den tidligere energiklumpen min fortsette på denne måten?
Er dette symptomer som andre med stoffskifteproblemer kjenner seg igjen i eller er det jeg som fritt tolker symptomer og blodprøver?
Jeg vet så lite om dette og er usikker på mine egne vurderinger og i hvilken grad jeg skal stole på legen hennes?
Er legestanden fobisk motstandere mot medisinering? i så fall hvorfor? Jeg kan ikke se for meg noe verre enn det som er her, nå.
Finnes det annet man kan gjøre? Private leger/senter med andre holdninger? Homeopati?
Hadde satt utrolig stor pris på tips og andres vurderinger av situasjonen.
Hilsen bekymret mamma!Marie
Lignende tråder
-
Verdiene til min datter på 11 år
Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 02-05-12, 15:23 -
Har du flere i familien som har stoffskifteproblemer?
Av elric i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 13-09-08, 09:42 -
Symptomer på stoffskifteproblemer?
Av elric i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 04-09-08, 13:55 -
Min datter holder på å utvikle hypothyreose
Av gismo i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 46Siste melding: 08-01-08, 14:35 -
Overgangsalder og stoffskifteproblemer
Av brits i forumet OvergangsalderSvar: 16Siste melding: 11-01-07, 18:27

Svar med sitat
Bokmerker