Side 25 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 241 til 250 av 340
    baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Godis
    Var ikke vondt ment til deg altså.
    Jeg tok det ikke sånn heller, så det går bra.

vet bare hvor ille det er å ha spisef. Har hatt det i over halve mitt liv, er 25 år nå.
    Derfor vet jeg hvor vanskelig det er...
    Jeg begynner jo å skjønne at man ikke bør leke doktor med dere, men at dere derimot trenger godt kvalifisert hjelp. Og at til og med den hjelpen ikke alltid er nok.

Er du bra nå, da? Kanskje du har mer å bidra med enn oss på akkurat det, da?

Og jeg lurer på hva du mener sånn i ettertid om best mulig hjelp - hva mener du den bør bestå i?

Er det forresten vanlig at anorektikere får masse andre plager etterhvert som kroppen blir utpint?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei

Jeg veier 46,8 viste vekta mi forrige Lørdag men liker ikke skrive hva jeg veier uff noen ganger går det opp og ned den vekta uff :,( Hater vekt jeg :,( Veier meg hver Lørdag.

Hos psykologen sier jeg alt jeg er sliten og hva jeg spiser og hvordan jeg har det og hun vet det om at jeg truer meg og ta livet da jeg ikke har det bra. Hun har trua med og legge meg inn men jeg sier jeg klarer ikke gjennomføre det og hun stoler på det

Jeg vet jeg kan dø av Anorexia da jeg veide 35 kg kunne jeg det da var jeg på det sykeste men det er ikke mitt mål og gå ned til det jeg vet at det var helt forferdeligt syn da jeg ser på bilder av det uff skjelett er ikke mitt mål det.

Jeg er jo her for og snakke om Lavt Stoffskifte jeg og ikke Anorexia men det går liksom over til det og det beklager jeg. Jeg vet ikke om jeg har fått lavt Stoffskifte av Anorexia det sier legen jeg ikke har gjordt at det er noe man er født med ja ja.

Jeg tar jo Levaxin 125mg og har jeg fått det av Anorexia trenger jeg medisin da ? Vil stoffskifte bli bra igjen da om jeg blir kvitt Anorexia jeg tror ikke det jeg men :,(

Da legen sa trene mer blei jeg sinna det har jeg hørt før og da jeg var frisk du må trene mer. Men nei jeg blei så såra at jeg orka ikke si hvor mye jeg trente til legen. Men ja Psykologen vet det men hu gjør ikke noe liksom jeg føler hu kunne hjulpet mer med det for den treningen er jo TVANG og den er ikke bra for meg for mye har det blitt nå vil ikke trene så lenge vil kutte ut på noe men så har du redseln min og da uff for og bli stor :,( For jeg føler meg ennå litt stor Uff :,( Og jeg vet ikke om jeg veier mindre enn det jeg oppga for jeg har en del muskler på kroppen som ikke legen så for jeg kledde ikke av meg der.

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Hei
    Jeg veier 46,8 viste vekta mi forrige Lørdag men liker ikke skrive hva jeg veier uff noen ganger går det opp og ned den vekta uff :,( Hater vekt jeg :,( Veier meg hver Lørdag.
    Husker jeg riktig hvis du var på rett rundt 50kg når du begynte å "vanke" her? Gått ned 3-4kg siden da? Mulig jeg husker feil.

Hos psykologen sier jeg alt jeg er sliten og hva jeg spiser og hvordan jeg har det og hun vet det om at jeg truer meg og ta livet da jeg ikke har det bra. Hun har trua med og legge meg inn men jeg sier jeg klarer ikke gjennomføre det og hun stoler på det
    Gjør hun rett i å stole på deg, da?

Jeg vet jeg kan dø av Anorexia da jeg veide 35 kg kunne jeg det da var jeg på det sykeste men det er ikke mitt mål og gå ned til det jeg vet at det var helt forferdeligt syn da jeg ser på bilder av det uff skjelett er ikke mitt mål det.
    Hva er målet ditt, da? Min mor er sånn ca 162 høy og har veid 45kg. Det er lenge mellom hver gang jeg ser henne, og jeg ble sjokkert, redd og lei meg når jeg så henne igjen for første gang på lenge. Jeg kunne ikke fatte og begripe hvordan den lille kroppen kunne henge sammen, og det stakk benpiper ut overalt. Stygt er det. Skikkelig stygt og trist.
    Nå var det pga av annen sykdom som har gått over og hun er i det minste frisk, selv om fremdeles er for tynn. Og du er en del høyere, er du ikke? Og spekket med mange kilo muskler?

Jeg vet ikke om jeg har fått lavt Stoffskifte av Anorexia det sier legen jeg ikke har gjordt at det er noe man er født med ja ja.
    Det spiller jo strengt tatt ingen rolle. Det var mer et generelt spørsmål, jeg er født nysgjerrig.

Jeg tar jo Levaxin 125mg og har jeg fått det av Anorexia trenger jeg medisin da ? Vil stoffskifte bli bra igjen da om jeg blir kvitt Anorexia jeg tror ikke det jeg men :,(
    Det må du nesten spørre legen om. Men jeg ville tatt Levaxinen med lett hjerte, prøvd å avfinne meg med det når rett dose forhåpentligvis er funnet, og heller satt alle kreftene mine inn på å jobbe med anorexiaen. Stoffskiftet kan du leve med når det er behandlet, anorexiaen kan drepe deg.

Da legen sa trene mer blei jeg sinna det har jeg hørt før og da jeg var frisk du må trene mer. Men nei jeg blei så såra at jeg orka ikke si hvor mye jeg trente til legen. Men ja Psykologen vet det men hu gjør ikke noe liksom jeg føler hu kunne hjulpet mer med det for den treningen er jo TVANG og den er ikke bra for meg for mye har det blitt nå vil ikke trene så lenge vil kutte ut på noe men så har du redseln min og da uff for og bli stor :,( For jeg føler meg ennå litt stor Uff :,( Og jeg vet ikke om jeg veier mindre enn det jeg oppga for jeg har en del muskler på kroppen som ikke legen så for jeg kledde ikke av meg der.
    Det du sier her forteller meg ganske mye, og vil fortelle psykologen enda mer. Er du tøff nok til å ta en utskrift av hele denne tråden og ta med deg til psykologen? Det synes jeg du burde gjøre. Og gi en kopi til legen din også. Eller putt det i posten, så slipper du sitte å se på dem mens de leser. Så får man håpe at de skjønner hva du egentlig sier, tar tak i det og hjelper deg. Jeg kan se for meg at du etter neste time vil føle deg som en oppvridd skurefille, men veldig, veldig lettet. Man kan i det minste håpe, hvis du har å gjøre med fagfolk som er dyktige. Hvis de fremdeles ikke skjønner tegninga og du ikke får noe utbytte av det ville jeg byttet ut begge to.

Og prøv å ikke vrenge tingene over på anorexiaen stadig vekk, det blir lettere for både deg og oss. Ikke at ting trenger å være lett bestandig, men jeg tror du skjønner hva jeg mener.

Lykke til, Lilja.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

BAREMEI, her har du en grønn prikk av meg!!!! Jeg synes jamesemeg du skriver mye vettu!!!!!

Og 125 med levaxin, og veier 46 kilo, er ikke det mye? Jeg veier 77 og brukte 150 med levaxin?

Har du noen overdoseringssymptomer Lilja? Og forresten så virker du og så veldig hyggelig og oppegående, og jeg er veldig glad for at du er her på forumet!!! Så er det nevnt!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei koslig svar fra deg Heisann

Jeg tror ikke jeg har noen Overdoseringssymptomer men så vet jeg ikke hva de symptomene kan være så kansje har jeg det he he

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Men hva har du drevet med siden i september, som har fått en TSH på over 7? Sluttet å ta medisiner, eller?

For i september skrev du dette:

07.09.2006

S-FT3 3.5
    S-FT4 14.6
    S-TSH 0.54

Hvis prøvene dine har hoppet sånn på et par måneder må du virkelig filleriste legen din, altså, for da må de undersøke noe mer, med mindre du ikke får i deg Levaxinen som du skal. Eller at anorexiaen gjør at alt går helt i spinn (her har vi det igjen, det blir vanskelig å vite noe som helst).

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Ser at mange er opptatt av at levaxin-dosen skal stå i forhold til vekt..

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg veier mindre enn flere andre her (det er sikkert for mye det og ) - men bruker mer levaxin. Kommer nok an på både hvor produktiv kjertel man har og hvordan kroppen responderer på medisinen osv.

Men Lilja...Jeg bryr meg. Jeg synes du stadig sier du ikke "vil mer" -noe som jeg tolker som at du ikke synes livet er verdt å leve. Det er trist. Din psykolog sier du burde få mer hjelp på sykehus - så hvorfor ikke ta imot det tilbudet?

Dette er ærlige tanker fra meg som vil deg vel

Ha en fortsatt god kveld 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg tar medisinen hver dag jeg sluver ikke jeg forstår ikke det tallet.

Legen sa noe om et Hormon som var litt rart eller noe ikke vet jeg som hun ville sjekke en gang til på blodprøven jeg skal ta til uken.

Jeg forstår ikke det hoppet jeg :,(

Jeg vil ikke legges inn for jeg tar ikke livet mitt er bare noe jeg sier da jeg er langt nede så er bare ord ikke noe jeg gjør, psykologen og jeg har avtale at jeg sier ifra og vi stoler på hverandre jeg er en Ærlig person sier rett ut til henne selv om hun kansje blir lei av det jeg er sliten og føler meg som 90 år noen ganger at jeg orker ikke trapper, trene på en måte utmatta :,(

Men jeg føler Psykologen skulle hjulpet bedre enn hun gjør jeg blir på en måte skuffa :,( Men liker henne da men synes på en måte hu er så treig på områder kommer ingen vei jeg gjør som hun sier.

Men om man har for høy dose kan det gjøre noe med blodtrykket?

Jeg vet ikke om jeg bør ha den dosen jeg har legen sier fortsett med den dosen og jeg gjør det , så skulle vi se på resultatet på neste prøve hva det blir.

KLEMZ Takker for alle svar

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hva er høyt leverfunksjon det hadde jeg da jeg var langt nede kan det komme tilbake ?

baremei Gjest

Standard

Både for høy og for lav dose kan gjøre noe med blodtrykket. Det kan mange andre ting også.

Men lavt blodtrykk er ikke farlig, det er mest ubehagelig. Det lureste du kan gjøre er å drikke nok og å få i deg litt salt.

Og blodprøvene dine forteller om lavt stoffskifte. De tyder på at du er underdosert.

Eventuelle hypersymptomer skyldes muligens anorexiaen, selv om det finnes andre tilstander som gi slike symptomer. Og det er kanskje slikt legen din ønsker å utelukke nå ved å ta en haug med prøver du kanskje ikke har tatt før.

Side 25 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn