Side 21 av 22 Først 12345678910111213141516171819202122 Siste
Viser søkeresultater 201 til 210 av 220
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Alltid muskelstrekk

Hej

Mon det er det, der på dansk hedder en fibersprængning?

Det er ikke lige det, jeg har haft. Men jeg har haft mange andre problemer med mine muskler, først og fremmest masser af smerter. Såkaldte diffuse smerter, som ingen kan hjælpe en af med, selvom de godt kan lindres hos en god massør eller kiropraktor.

Som jeg har oplevet det, drejer det sig om, at man har for lavt stofskifte og får enten ingen medicin, for lidt medicin eller utilstrækkelig medicin.

Men så er der jo selvfølgelig også alt det med kosten og vitaminer etc. Det kan nok hjælpe at få fyldt godt på med det også.

Redigeret: Hvis problemet er spændinger, kan det være, du har brug for mere magnesium, enten som tabletter eller som magnesiumolie. Se fx her https://www.stofskifteforum.dk/showt...ghlight=hassan
    D3-vitamin er en rigtig god hjælp til muskler! Og man kan miste MEGET af sin styrke, hvis man har for lidt af det.
    Måske skal du ha' tjekket din vitamin- og mineralstatus?

God bedring med musklerne

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Formen svinger

Synes den fysiske formen min svinger veldig. Er ikke i god form, men har nå begynt å trene litt, og det er jeg glad for
    Her en dag da jeg var på jobb, skulle jeg gå opp en trapp. Den sprang jeg nærmest opp. 20 min etter klarte jeg nesten ikke å gå opp samme trapp. Sånn fortsatte det.......god og så dårlig form i løpet av kort tid. Så blir jeg noen ganger utrolig fort anpusten, slik at det er pinlig

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Sv: Smerter i knærne

Smetene forsvant mer eller mindre plutselig etter et halvt års tid. Uten videre. Så jeg tror det skyldtes stoffskftet. Fysioterapeuten hadde ingen forklaring. Nå har jeg smerter i overarmene, et stykke nedenfor skuldrene, i selve bicepsmuskelen, tror jeg. Plutselig smerter som kommer uten grunn.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Sv: Smerter i knærne

Jeg har også utrolig mange muskelsmerter - har i flere år også haft smerter i knæene ved trappegang, men det seneste halve år har jeg haft så ondt i alle muskler, at jeg næsten ikke har kunne bevæge mig. Efter skift til Erfa, er det blevet bedre, men jeg har stadig mange smerter i alle rygmuskler, ben, arme, hænder og fødder. Tror det skyldes stofskiftet...

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Standard Sv: Angst/stress

Hei!
    Er det noen som kan hjelpe meg å anbefale en bok med CD med avspennings og pusteøvelser for å
    takle stress?
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg kjøpte min qigong dvd herfra
    http://www.levnå.no/qigong_dvd.html
    og er kjempefornøyd med den. Mange gode øvelser som jeg bruker enten enkeltvis ved "akuttbehov" og full øvelse som jeg i gode perioder trener daglig gjør godt både for kropp og sinn.
    Pusteteknikkene man lærer hjelper meg gjennom både smerter og kramper og panikkangst......

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    309

Så supert!

Har blitt anbefalt Quigong før, og det skal visst være bra.
    Er det slik at det er mest pusteteknikk, men også litt styrke? Avspenning?

Hva er det man lærer der?
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Dvd`en er utrolig greitt forklart (på norsk). Qigong stimulerer de samme meridianbanene som akupunktur, og sammen med akupunktur kan man forlenge virkningen av akupunktur. Uten akupunktur, men med jevnlige øvelser vil man også få svært god effekt.
    Man lærer og slappe helt av, puste rett, og øvelsene starter med rotering og tøying nede med anklene og tærne og jobber seg så opp gjennom hele kroppen. En komplett gjennomføring av hele programmet er på 20 minutt + avslapping før og etter.
    Første gangene tenkte jeg at dette var jo så lett at jeg ikke ville ha noen effekt av det, men leddene og musklene blir faktisk mer smidige.
    Det som er genialt er at programmet på iallefall akkurat denne dvd`en er tilrettelagt slik at mennesker med ME skal kunne gjennomføre øvelsene trygt. Det betyr at en stoffskiftesyk kropp også bør klare det

Når jeg bestilte, sendte jeg en mail med bestilling, navn og addresse. jeg fikk mail tilbake om at dvd`en ville bli sendt så snart jeg hadde betalt til kontonummeret som var oppgitt. Tre dager senere lå den i postkassen min.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Hvordan føler dere, dere som er "riktig" medisinert?

Hvordan føler dere, dere som er "riktig" medisinert? Selv har jeg normale verdier, litt for høy ft4. Resten husker jeg ikke. Har vært høyt og lavt medisinert, men det ender hele tiden opp med det jeg lister opp under.
    Dette er hva som er og har vært normalt for meg de siste årene. Og til slutt tror jeg at det skal være slik:
    Manglende energi, men ikke så lav at jeg ikke klarer og trimme litt.
    Dårlig konsentrasjon. Har vanskelig med å lese lange tekster, og blir fort overveldet. Vanskelig å ordlegge seg skrifltig. Skriver mye feil.
    Har også blitt redd for mye, og engstelig. Har ofte en lav stressterskel, da den minste lille ting blir et problem.
    I perioder har jeg hjertebank. Dette har jeg trodd skyldes overgangsalderen, men nå vet jeg ikke.
    Muskelsmerter, særlig når jeg har vært i ro og begynner å gå.

Har forsonet meg med at sånn er situasjonen nå.

Opplevde for noen uker siden et blaff av energi, som jeg hadde glemt eksisterte. Følte meg ti kilo lettere og 20 år yngre Men det varte bare i to timer.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Hvordan har dere det?

Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
    Følte meg ti kilo lettere og 20 år yngre Men det varte bare i to timer.
    Jeg har i grunnen følt meg både ung (alt er relativt) og ganske sprek i det siste, men det var til passet dumpet ned i postkassa i dag. Snakk om nedslående greier

Side 21 av 22 Først 12345678910111213141516171819202122 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 102
    Siste melding: 26-04-13, 14:34
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  4. begynt på litothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 05-03-08, 21:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn