Viser søkeresultater 11 til 11 av 11
-
20-10-11, 23:01 #11
Sv: Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Hei DEVIN
Det du beskriver her er så klassisk. Selv om jeg var medisinert med Levaxin i seks og et halvt år, dukket flere av symptomene du nevner opp.
Det er begredelig når legen ikke kjenner til alle disse klassiske symptomene på lavt stoffskifte. Hva i all verden lærer de om stoffskiftet på den moderne doktorskolen ??
For hundre år siden og lenger tilbake kunne leger dette og var opplært til å SE og LYTTE til pasienten og behandle pasienten utifra SYMPTOM. Medisineringen (Thyroid og Armour) ble også gitt utfra symptom.
Dette er ganske godt beskrevet i bøkene Hypothyroidism Type2: The Epidemic av dr. Mark Starr (som selv har hypotyreose) og i Stop The Thyroid Madness, en samling pasienthistorier av Janie Bowthorpe. Jo mer du vet og kjenner igjen symptomene på lavt stoffskifte, jo bedre rustet kan du bli i samtale med fastlegen.
Bøkene burde være i pensum for legestudenter!! Du får tak i dem på Capris.no og koster tilsammen ca 250 kr.
Håper virkelig en lege vil høre på DEG ikke bare på en lab-test!
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Ny på forumet: Mange tanker om et lavt stoffskifte som nylig har blitt verre.
Av Innana i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 23-03-10, 21:27 -
Lavt stoffskifte. Hjelp - håret ramler av
Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 2Siste melding: 20-01-09, 06:57 -
Ny på forumet - trenger råd før neste legetime
Av Lisa61 i forumet Hos legenSvar: 23Siste melding: 18-04-08, 12:28 -
Mulig å gå fra lavt til høyt stoffskifte?
Av Vilde i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 5Siste melding: 20-11-06, 15:58

Svar med sitat
Bokmerker