Sitat Opprinnelig skrevet av devin Vis post
Etterhvert, i 2005, følte jeg meg fullstendig utbrent og tappet for energi, men oppsøkte ikke lege før i 2006. Ble da henvist til psykolog, men takket nei til lykkepiller. Psykologen hjalp litt på selvfølelsen, men de andre symptomene ble jeg ikke kvitt.
I 2006-2007 hadde jeg forkjølelser og halsbetennelser i lengre perioder, og etter den tid har jeg ofte følt at jeg holder på å bli syk, uten at jeg blir det.
Har deretter blitt bare mer og mer plaget av hodepine og slitenhet. Var flere ganger til fastlegen. Tok blodprøve (blodprosent?), CT-scanning av hodet i 2008, uten at noe ble funnet.

Sitat Opprinnelig skrevet av devin Vis post
TSH: 1,5
FT4: 12,7

Verdiene er innenfor referanseområdet, men ut fra det jeg leser her på forumet, burde jeg hatt høyere FT4. Kan jeg ha lavt stoffskifte? Kan jeg ta andre prøver for å bekrefte/avkrefte det?
Begynner å bli så desperat at det frister å prøve selvmedisinering - legen hører jo uansett ikke på meg.. :-(
Hei DEVIN

Det du beskriver her er så klassisk. Selv om jeg var medisinert med Levaxin i seks og et halvt år, dukket flere av symptomene du nevner opp.

Det er begredelig når legen ikke kjenner til alle disse klassiske symptomene på lavt stoffskifte. Hva i all verden lærer de om stoffskiftet på den moderne doktorskolen ??

For hundre år siden og lenger tilbake kunne leger dette og var opplært til å SE og LYTTE til pasienten og behandle pasienten utifra SYMPTOM. Medisineringen (Thyroid og Armour) ble også gitt utfra symptom.

Dette er ganske godt beskrevet i bøkene Hypothyroidism Type2: The Epidemic av dr. Mark Starr (som selv har hypotyreose) og i Stop The Thyroid Madness, en samling pasienthistorier av Janie Bowthorpe. Jo mer du vet og kjenner igjen symptomene på lavt stoffskifte, jo bedre rustet kan du bli i samtale med fastlegen.

Bøkene burde være i pensum for legestudenter!! Du får tak i dem på Capris.no og koster tilsammen ca 250 kr.

Håper virkelig en lege vil høre på DEG ikke bare på en lab-test!

-lig hilsen Elbeth