Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
05-04-10, 13:31 #11
Sv: Hvad indeholder Euthyrox?
Det samme her.

Jeg har efterhånden lært, at min dose af Thyroid skal være ½-1 grain højere om vinteren end om sommeren. Desuden ved jeg også, at når der venter mig en hård dag forude, kan jeg lige så godt på forhånd øge Thyroid med ½-1 grain den dag + en enkel tablet af binyreakstrakt i tillæg. Resultat er, at selv om jeg ved, at jeg er inde i en stressende dag, mærker jeg den ikke som stressende, og jeg bliver heller ikke særlig træt når dagen er omme.
Skulle jeg blive syg (er dog kun forkølet max. 1 gang hvert andet år), så gælder det om at øge Thyroid med ½ grain og en tablet binyreekstrakt hver dag mens jeg er syg.
Ved ikke om andre har samme erfaringer, men min erfaring er, at Thyroid er langt mere fleksibel og bivirkningfri, end Eltroxin har været for mig i de 26 år jeg har brugt den.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-04-10, 18:59 #12
Der ender jeg også er jeg sikker på, skal bare lige samle kræfter til kampen.
Nu starter jeg på Euthyrox så snart jeg får dem, og så må vi se. Det er det ultimative må være det patienten har det godt med.
Hvorfor tager du binyreakstrakt ved en forkøelse, er det en nødvendighed for
naturlig behandling
-
05-04-10, 19:52 #13
Jeg kan jo kun svare for meg selv der, men jeg merker at man ikke skal ha samme dose stoffskiftemedisin dag ut og dag inn.
Tyreoidea er forsynt med et meget finmasket og komplisert system nettopp for å kunne regulere kjertelens produksjonsmengde og tilpasse den til kroppens behov.
Og hvorfor ?
Jo - fordi kroppens behov for stoffskiftehormoner svinger - og relativt meget.
Det kan man se på laboratorienens referansegrenser for disse prøvene.
De er meget vide - ikke fordi noen mennesker går gjennom hele sitt lange liv med fT4=11 mens andre alltid har 22.
Nei - livets faser, sykdom og andre typer belastning krever at kjertelen tilpasser stoffskiftemengnden til situasjonen.
At de er så vide, umuliggjør at målingen kan brukes til å finne en passende dose, men omtrentlig er mulig.
Og vi har ikke kun mistet en kjertel - det kan vurderes like viktig at vi heller ikke har dennes reguleringsmekanismen mer......
Så alle som begynner på en hormondosering må lære seg hvordan man skal oppføre seg som en god kjertel for seg selv.
Det kjertlen gjør, er jo å regulere stoffskifehormon-mengden INNENFOR referansegrensene.
Det bør vi også gjøre !
Er det sådan at den øker sin produksjon ved sykdom, så skal man vel gjøre like dan ?
Ikke spør en lege om dette......
Jeg vil ikke påstå noe somhelst om legens arbeidsmetoder og instrukser.
Men de er kun intressert i om verdiene er innenfor eller utenfor de grenser instruksen setter for å handle.
Ikke om du har det bedre på 18 eller 16 - det skal du finne ut selv.
Valg av stoffskiftehormonkilde, mener jeg har stor betydning.
Syntetiske T4 er kun T4 - uavhengig av preparatnavn og hjelpestoffer i tabletten.
Det har selvfølgelig betydning når man snakker opptak, men se bort fra det i denne sammenheng.
T4 er jo ikke et stoffsskiftehormon, men kroppen omdanner litt av det til stoffskiftehormoner i Leveren.
Og prosessen tar 3 uker............
Så der forsvant Levaxinbrukerens mulighet til å endre dosen i tilpassingsformål.
Jeg har stor tro på at Tyroid behandling har mulighet for å gi oss litt av det tapte, da det også inneholder ferdig produserte stoffskiftehormoner.
Et eksempel kan være ved graviditet.
Da øker kroppens behov for stoffskiftehormoner med det dobbelte i første trimester.
Om du oppdager at du er gravid allerede etter 3 uker og fordobbler dosen med en gang - tar det enda 3 uker før de virker og da er halve trimesteret gått......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Pas på hvad du ønsker dig:-)
Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 21-01-10, 22:58 -
Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
Av Lene i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 21-08-09, 23:37 -
Hvad er orthomolekylær medicin?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 06-06-09, 12:07 -
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
Anti-Tpo - hvad betyder det
Av gitteh i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 7Siste melding: 11-03-07, 17:45

Svar med sitat

Bokmerker