Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Noen med erfaring med tilskudd av fT3?

Litt off topic dette....
    Jeg ville bare si at det er jo viktig at man ikke trenger å føle seg som noen ekspert for å skrive her på forumet.
    Det er vel fra oss alle vi ønsker å "høre" fra ?
    Jeg håper at alle som vil skrive om sine egne erfaringer gjør det da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Noen med erfaring med tilskudd av fT3?

Jeg forsøkte Levaxin ifjor ved disse tider, men etter en stund ble alt av symptomer forverret + at jeg fikk hodepine flere ganger i uka.

I høst så foreslo Oftebro at jeg skulle forsøke Lio - men det samme skjedde igjen, så det holdt enda kortere enn med Levaxin.

Nå har jeg forsøkt naturlig tyroid i drøyt to måneder, og har (bank i bordet!) enda ikke hatt hodepine.
    Jeg føler at det saaakte men sikkert går riktige veien nå.

Så "I'm a beliver" - dvs tror på naturlige remedier og er blitt veldig sckjheptisk til syntetiske ditt&datt!

Uansett: lykke til

ppst - nå var jo ikke det som jeg forsøkte en kombinasjonsbehandling... men skittau ;0))
    Sist endret av Kevlin; 02-03-10 kl 22:04 Begrunnelse: ikke kombinert
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Bør man først prøve kombinasjonsbehandling med levaxin og Liothyronin for å se om dette virker før man prøver erfa thyorid? Eller er det bare å hoppe i det å prøve erfa med en gang? Er det noen som ikke har fått noen god effekt av erfa/armor som har gått tilbake til levaxin?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Er litt i tvil om hva jeg mener der Skogstad.
    Jeg forsøkte jo Lio først, uten at det virken gunstig.
    Noen melder om nytte av Lio-tillegg, men flesteparten som prøver tror jeg ikke det virker på.
    Det kan jo ha noe med at det også er syntetisk å gjøre - uten at det er vist i forsøk.

Hvis en ser på hvor fornøyde Tyroidbrukere blir, er det nok mange fler som det virker gunstig på.

Hvis en Levaxinbruker vurderer hvilket av de to preparatene det er størst sjanse for å lykkes med, vinner Tyroidet.

Begge er kontroversielle hos noen leger, så prioriter Tyroidet, men kan du ikke få det, så forsøk å få prøve Lio.
    De som har forsøkt Lio uten at det virket, har jo argumenter til å forsøke Tyroid.
    Det kan være lettere å få forsøke disse hvis man legger det frem som at Levaxinen (Lioen) ikke gir nok effekt, og at en ber om en forsøksperiode.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Jeg tror jeg vil prøve å få skaffet meg erfa først og se hvor villig legene mine er til å gi meg dette så prøver jeg Lio hvis de absolutt ikke vil gi meg erfa.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av skogstad Vis post
    Jeg tror jeg vil prøve å få skaffet meg erfa først og se hvor villig legene mine er til å gi meg dette så prøver jeg Lio hvis de absolutt ikke vil gi meg erfa.
    Enig, hvis du kan skaffe Erfa er det ingen grunn til å bruke tid på Lio (bare min personlige mening).

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Jeg kjenner folk som ikke fikk god virkning av thyroid og som gikk tilbake til Levaxin/Lio. Alt er en mulighet når det kommer til dette stoffskiftet er min erfaring
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hadde vært fint om den personen sto fram og fortalte sin historie.
    Jeg kjenner ikke til slike tilfeller, og mener det kun har vært ett her på forumet tidligere. I dette tilfellet ble hun helt klart undermedisinert.
    Mener å huske at hun ikke fikk liv å ta mer enn ett Grain fordi da sank TSH.

Levaxin virker heller ikke om en ikke får nok.....

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hypnose? Noen med erfaring?
    Av marge i forumet Alternativ behandling
    Svar: 6
    Siste melding: 30-03-11, 12:44
  2. Noen med erfaring av behandling av T3?
    Av facefakts i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 23-10-09, 18:57
  3. Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
    Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 09:45
  4. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-06, 11:34
  5. Noen som har erfaring med akupunktur?
    Av Ida i forumet Alternativ behandling
    Svar: 18
    Siste melding: 21-04-06, 19:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn