Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: Lavt stoffskifte og "muskelstyrke"

Er vanlig at stoffskiftepasienter blir anemiske da inadekvat eller ubehandlet stoffskiftesykdom fører til redusert næringsopptaksevne i tarmen. Men de fleste leger sjekker ikke alle vit/min men bare jern og b-vit. Kan godt hende du har flere mangler.

Pass og på å alltid sjekke Anti-TPO (antistoffer) og C-peptid og Kortisol. De to siste er stresshormoner. Dersom alle andre prøver er fine men stresshormonnivået er høyt tyder det på at noe er systemisk galt og man bør forske videre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Stress er min største utfordring generelt for tida. Tåler ingenting før jeg blir stressa, og jeg er vant til å kunne ha mye og å få det unna. Men det var før.

Skal notere ned alt til jeg skal til legen neste gang!

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

All den tid du er inadekvat behandlet for din stoffskiftesykdom, hvilket du jo helt tydelig er, så tåler du alle former for stress dårlig. Både fysisk og mentalt stress. Det øker stresshormonnivåene og så blir du enda dårligere.

Beste du kan gjøre for deg selv er å gi slipp på dårlig samvittighet. Hvis det er noe du ikke klarer så har det faktisk en årsak i noe du selv ikke er skyld i.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Det er det som er så "deilig", for alt jeg har sagt stemmer så godt. Jeg er jo blitt stemplet som psykisk syk, og når jeg har sagt at det er stresset som er problemet mitt og ikke depresjon. Har jeg fått beskjed om at "stress" ikke er noen sykdom. (Har jeg aldri påstått heller). Men når jeg fikk beskjed om at jeg bare hadde sosiale problemer da jeg sa at stresset var verst, blir det håpløst.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Du bør sjekke alle rådene Qa,
    jeg begynner å tvile på at Levaxin er det rette for meg,
    hadde t4 på 22 nå sist og fikk beskjed om at jeg var litt overdosert,
    men det hjelper ikke når t3 ikke følger med,
    jeg har hatt et par uker nå som formen har vært dalende og tror jeg trenger litt tilskudd av t3,
    hvis ikke er det binyrene mine som ikke likte at jeg sluttet med prednisolon,(legens avgjørelse) og gikk over til bare hydrokortison krem.
    Han mente det var pred som fikk meg til å gå opp i vekt, bare tull mener jeg, 10mg to ganger daglig ødelegger ikke vekta.

Tror det er Levaxinen som gjør det og at muskel og ledd smertene har eskalert de siste to ukene,
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Ikke bra at du blir dårligere.

Jeg har planer om å be om å teste kombinasjonsbehandling om ikke "hjernen" min blir bedre relativt raskt. Jeg skal være litt tålmodig, men om jeg fortsetter med å ha så lite konsentrasjon etc. etterhvert som dosen er økt, må man prøve flere ting.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Jeg skal også få sjekket t3 for å se om den henger med ellers kan det være det som er problemet,
    det og binyrene,
    skal be så sårt om å få prøve noe mer, kommer til å være kjempedårlig når jeg skal dit neste gang,
    blir ikkenoe kaldt vann i fjeset før det legebesøket nei.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av Pebles Vis post
    Jeg skal også få sjekket t3 for å se om den henger med ellers kan det være det som er problemet,
    det og binyrene
    T3 er det vel ikke så lett å sjekke om "den henger med" utover symptomer og forsøk på å få T3, og se hvordan du responderer, så vidt jeg vet. Går du på kun T4, Levaxin oa, og fortsatt har symptomer om du har høy dosering, er det sannsynlig at Levaxin ikke er nok for deg. Da klarer ikke kroppen din å konvertere T4 til T3 i tilstrekkelig grad.

En mangelfull konvertering var det som skjedde med meg. Slik gikk jeg i åresvis, fordi jeg hadde en uvitende fastlege, og jeg selv var og uvitende, og stolte blindt på legen. Det er ikke bare de med operert kjertel som kan ha problemer med konvertering. Det kan være at din fastlege ikke har kunnskaper om dette. Opplys vedkommende! Og be om å bli sendt videre til Aker. Ta med mye saklig informasjon til legen. Vær forbedret på at legen ikke vil lese det. Ha gjerne et ark med deg hvor du skriver ned alt du vil ta opp, så ikke glemselen vinner over deg! Det gjelder å ha strategier! Lykke til
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Skal bli Vigdis,
    var vel egentlig noe sånt jeg mente med å få sjekket om t3 henger med,
    men hvis t4 går oppover(lå på 22 nå sist) så burde vel egentlig t3 også krabbe litt? eller behøver ikke dette ha noen direkte sammenheng.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Artikkel om lavt stoffskifte i "Mat og Helse"
    Av marge i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 09-02-13, 20:12
  2. "Ikke så veldig lavt stoffskifte"
    Av mariemor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 55
    Siste melding: 18-06-10, 22:57
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. "Ikke så veldig lavt stoffskifte"
    Av mariemor i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-09, 22:23
  5. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn