Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: kk skriver at lavt stoffskifte er en helt ufarlig forstyrrelse

Det står i kk nr. 3, side 47 i "guiden".
    Denne ukes kk.
    Ja vær så god å skriv dere også!
    Jeg har ikke fått svar på mailen ennå.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Det beste hadde vært å få dem til å lage en seriøs artikkel om stoffskifte og hvor flere hadde stilt opp å fortalt om hvordan det er å leve med dette.
    Jeg har ikke noe imot ukeblad, helt greit å lese på legekontoret f.eks
    Men har inntrykk av at ukeblad generelt er ute etter solskinnshistorier. Min svigermor kom med en utgave av TARA til meg en gang jeg følte meg skikkelig nedpå. Det handlet om stoffskifte og det var et intervju der med Audhild Løhre. Jeg må si at jeg beundrer A.Løhre veldig for det arbeidet hun har gjort for oss stoffskiftesyke, og hun har med boken sin hjulpet mange, mange, mange..... Men sånn som TARA fremstilte dette, var det omtrent sånn:
    Audhild Løhre var veldig, veldig syk, men det finnes heldigvis medisiner mot lavt stoffskifte, og Audhild Løhre har lært seg å leve med en kronisk sykdom, og nå tar hun doktorgrad. Halleluja!
    Ukeblad når ut til mange, og det er bra, men vet ikke om de er interessert i å trykke historier som de ikke kan tuske til seg å få en "happy ending" på....
    Enig med Sonja når hun skriver at vi burde samle historier i en egen bok.
    Ukebladene pynter alltid litt på sannheten. Typisk historie fra ukeblad: "Var en tur til helvete, men nå går det så bra!"

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Som leser av ukeblader, ivrig siste årene, siden jeg ikke klarer å fullføre noen bøker. Hva kan det komme av da tro. så må jeg si jeg aldri har tenkt over at alt skal ha en happy ending, men kanskje det er sånn. Jeg leser ikke alt der uansett.

Men som informasjon til andre og korrigering av en del feil ville det nok hatt litt misjon, men man burde nok lest igjennom før det gikk i trykken ja.

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Enig med Sonja når hun skriver at vi burde samle historier i en egen bok.
    Ukebladene pynter alltid litt på sannheten.
    Dette er jo kjempe smart. Hadde noen bare hatt kapasitet til å ta tak i dette og samle inn og redigere.

Har begynt på boka til Løhre nå, men jeg klarer ikke lese så mye av gangen, men det er så deilig å lese ting jeg kjenner meg igjen endel på. Spesielt det med å miste "hjernekapasiteten sin". Selv er jeg høyt utdanna og har hatt gode jobber, men er jo knapt i stand til å gjøre noe når det er for noen. Det å ha en oppgave man skulle gjort er helt forferdelig. Så om noen lager en slik bok med mange historier ville det vært nyttig for mange.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Dette var absolutt ikke ment som et angrep på deg Qa!! Jeg leser ukeblader selv. I perioder har se&hør vært det eneste jeg kunne lese.... Og jeg som alltid har vært en lesehest, og da mener jeg mursteiner av noen bøker!! Men ja, skal vi virkelig nå fram, må vi nok ta sterkere skyts i bruk enn ukeblader.... Det er såååå mange på forumet som kan skrive og formulere seg godt. Qa, du er absolutt en av dem....

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Dette var absolutt ikke ment som et angrep på deg Qa!!
    Det så jeg det ikke som heller. Så ikke tenk på det.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Da har jeg et forslag!
    Rust dere til kamp! Hvem har kk og kan finne mail adressen til redaksjonen,

legg den ut her og send en mail alle sammen,

Når det gjelder lesing så har jeg bestandig vært kunnskapssøkende og har slukt utdannelse og viten,
    men så kom tåka!
    Jeg har savnet det veldig men jeg kan nesten ikke følge med på noe uten å sovne,
    møter, tv og bøker er en vinner der,
    når det er noe jeg virkelig har lyst å se må jeg ta det opp slik at jeg kan se når jeg har en våken periode,
    de nye dekoderne er veldig bra der,

Ble litt stusselig også når jeg feks var på campingen,
    så ved en tilfeldighet fikk mutter prakket på meg et par bøker fra en romanserie,
    He-he, hadde noen fortalt meg for noen år siden at jeg skulle lese sånt hadde jeg ledd meg ihjel,
    Men jeg ble bitt, for det første var de utrolig spennende også var det ganske stor skrift og overkommelige avsnitt og kapitler,
    Min første het Havets Datter og det endte med at jeg måtte kjøre enkom fra campingen og hjem til mutter for å hente fler,
    ble totalt bitt av basillen og det er utrolig mange fine serier og det er faktisk masse flott historie og innhold,
    selvsagt litt kjærlighet og klinig og sånt men mange forfattere er utrolig dyktige med research og virkelig historie,
    masse skjebner og slit og streben,
    Hender jeg sovner enda men da tar jeg det igjen når jeg har bedre perioder,

Nå er jeg en del hos lege, tannlege, reguleringstannlege etc. og da er de fine å ha, har bestandig en i veska, ventetiden flyr som en vind.

Nå for tiden er det Flammedans, Arvesølv og Thea som er på programmet,

det er seriene med handling fra gamle dager som er best.

Mye bedre enn usanne reportasjer i KK
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Lillepuss er kjapp i svingene!!

Skriv alle sammen, skriv gjerne nå så kan dem se hvor fin og praktisk døgnrytme vi har også!!

Skriv et kort resymè av den daglige virkeligheten og få frem hvor sårende og slitsomt det er med bagattelisering.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av Pebles Vis post
    Jeg har savnet det veldig men jeg kan nesten ikke følge med på noe uten å sovne,
    møter, tv og bøker er en vinner der,
    når det er noe jeg virkelig har lyst å se må jeg ta det opp slik at jeg kan se når jeg har en våken periode,
    de nye dekoderne er veldig bra der,
    Sånn har jeg det også! Jeg har snart slitt ut alle de gamle videobåndene her, for hver gang det er et program jeg ønsker å få med meg på tv må jeg sette opptakeren på record, for jeg sovner fra hele greia! Er glad jeg fant ut av hvordan man får dekoderen til å skifte kanal automatisk, så kan jeg bare programmere den og la videoen gå.
    Å lese bøker er inntil videre for tungt for meg.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Tidlig oppe eller sent i seng Sonja? He-He

Hvis du har dekoder kan du nå få dekodere som tar opp på harddisken i dekoderen, så slipper du videobånd, Kjempekjekt!

Prøvde lydbøker,
    det funker ikke når jeg sitter rolig, da sovnet jeg etter 2 min uansett hvor spennende det var,
    men kjempebra når jeg prøver å gjøre noe eller kjører bil, har walkman til dette men nå kan visst mye av det fåes på mp3 også.
    Sats uansett ikke på Kristin Lavransdatter for hun som forteller er så søvndyssende,
    Berlinerpoplene m/etterfølgere derimot er fine,

Disse er ganske dyre i innkjøp, men når jeg engang får flyttet og pakket ut skal jeg finne frem så kan du få prøve.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. "Ufarlig" dose kortison?
    Av Stina i forumet Hydrocortison
    Svar: 26
    Siste melding: 19-06-08, 17:47
  3. Hjelp: Skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken....
    Av Anne Ma i forumet Breve til legen
    Svar: 20
    Siste melding: 17-10-06, 22:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn