Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
15-01-10, 09:56 #11
Sv: fikk spyttprøve pakke for måling av kortisol
den gamle legen min døde i fjor,,,
han var en kjempeflink lege, stort sett,,, men når det gjelder meg og min sykdom hadde han vist bestemt seg for at jeg var ett hysterisk kvinnfolk
fikk tidlig høre jeg ikke måtte pistre,, i 1988, etter en fødsel mente han jeg hadde struma, men da blodprøvene kom tilbake og var fine mente han jeg var frisk
da jeg fikk påvist hypotyreose i 1994 bodde jeg ett annet sted og hadde en annen lege,,,,,,
siden det var siste dagen til Martin i dag så ville han ikke ta på seg å søke om den nye medisinen (erfa thyroid) ,,, men
han søker meg til spesialist
kortisol resultatene er ikke kommet enda,, jeg skal øke dosen levaxin med 50mg i ukenhypotyreose, t/levaksin fra 94
-
21-01-10, 10:58 #12
kortisol prøven var negativ,,,,,,,, ?
ehhh,,, stusset på det ,, negativ,,
det blir vell det samme som når de sier stoffskifte prøvene er "fine"
ja ja,,, jeg driter i det ,,, får ta det opp med spesialisten når jeg kommer dit
hypotyreose, t/levaksin fra 94
-
21-01-10, 15:28 #13
Hei may g

Er det de fire spyttprøvene som var negative? Eller er det blodprøve du har tatt? Under enhver omstendighet bør du sørge for å få utskrift av resultatet slik at du kan se det og vurdere det selv. Ikke la deg avfeie med at det ifølge dem var innenfor referanseverdiene
-
21-01-10, 17:36 #14
Ja, gjør som Lisbeth sier.
I følge "STTM" skal vår morgenkortisol være minst 75% opp i ref. område..bl.a. fordi all inflamasjon(hos oss antistoff) SPISER kortisol.
Vi trenger nok til å konverter optimalt,
og vi trenger det som katalysator i forhold til T3
+ + + + !!!
OG det er aktivt i forbrenninga, spalting av protein og karbohydrater, og vi har LAVT stoffskifte!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
22-01-10, 07:43 #15
Broda Barnes drev visst med kortisonforsøk på folk med lavt stoffskifte. Han lot endel få tilskudd av kortison. De fikk det bedre. Kanskje skulle vi alle gått på en minimal dose livet ut? For å fungere optimalt. I følge William McK Jefferies bok "Safe uses of cortisol" er det helt ufarlig å gå på lavdoser med kortison. Hele livet.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-01-10, 08:50 #16
Lisbeth,, det var bare to spyttprøver i pakken, morgen og kveld, blodprøve var tatt tidligere,,,
ja jeg skal sørge for å få utskrift av prøvene, har fått fått utskrevet helt fra 2004,, men forstår ikke alt av forkortninger
jeg har ikke helt ro på meg å sitte ned å finne det ut heller nå jeg har fått livet tilbake
legen sa jeg skulle øke 50mg pr uke, jeg har økt 250mg denne uken fant jeg ut,, 100 ekstra forige fredag og en eller annen dag har jeg tatt to tabeletter, for jeg er en dag forran i dosettet
men jeg føler meg i fin form,,
skulle jeg ikke blitt syk med en så stor økning om jeg hadde utslitte binyrer,,?
jeg har heller ikke smurt med hydrokortison siden forige fredag,,,hypotyreose, t/levaksin fra 94
-
22-01-10, 09:16 #17
Hei may, det er ikke sikkert at det er noe galt med binyrene. Abslolutt ikke! Og jeg håper oppturen din nå vil vedvare. Selv om mange har binyreproblemer har heldigvis ikke alle det.
Men jeg mener at alle vil spare mye tid på å få dette stadfestet med fire spyttprøver, for det er det eneste som kan gi et nogenlunde riktig svar. Forklaringen på dette er (slik mine prøver var): du kan ha prøver innenfor ref.området både morgen og kveld. Tiden imellom vet du ikke noe om. Så i verste fall før klokken er 12 på dagen er verdiene de samme som de du tar klokken elleve på kvelden. Dette er for å forklare, ikke for å male den såkalte fanden på veggen. Mine prøver var slik.
Vi satser på at du er en av dem som har sterke binyrer, heldigvis finnes det noen av dem også. Gled deg over oppturen din may
Lignende tråder
-
Vedr. måling av cortisol
Av vekten02 i forumet Cortisol / ACTHSvar: 3Siste melding: 09-07-08, 11:29 -
Måling av FT3
Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 20Siste melding: 09-05-08, 08:39 -
artikkel i legetidsskriftet om måling av cortisol i spytt
Av nora i forumet Cortisol / ACTHSvar: 4Siste melding: 12-04-07, 11:12 -
Spyttprøve kortisol
Av elin* i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 13-08-05, 12:38
Svar med sitat

Bokmerker