Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
22-05-07, 23:32 #11
Ble lagt inn for operasjon for dermoid cyste på ene eggstokken noen år tilbake. Operasjonen gikk fint, og jeg kom meg utrolig fort på beina igjen. Hadde imidlertid litt trøbbel etter narkosen, da venstre del av ansiktet ikke var helt med. Intet nevrologisk funn- og det ble bedre etter en stund. Ser imidlertid ut til at dette utløste en sjøgrens hos meg. Har i ettertid hatt store plager m uttørking av øyne og munn.
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
29-12-09, 23:54 #12
hypothyreose og operasjon (narkose)
Jeg skal inn til en forundersøkelse til operasjon (sterilisering).
Det står i innkallingen at:
"HVIS DU HAR STOFFSKIFTESYKDOM, BER VI DEG TA MED SISTE SVAR PÅ STOFFSKIFTEPRØVER (TSH, FRITT T4 OG T3). PRØVENE MÅ IKKE VÆRE ELDRE ENN 6 MND"
Noen som vet hvorfor dette står i innkallingen?
Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Er det farlig å operere når man har hypothyreose?
Er det farlig å få narkose?
Ny og forvirret hypo...
Maikas dagbok
-
30-12-09, 10:00 #13
Sv: hypothyreose og operasjon (narkose)
Hei

Jeg hadde narkose for noen år tilbake og det var ikke noen spørsmål rundt stoffskiftet annet enn et skjema som jeg fylte ut.
Narkosen gikk helt fint og jeg våknet til forventet tid.
-
30-12-09, 10:23 #14
-
30-12-09, 10:31 #15
Sv: hypothyreose og operasjon (narkose)
Hej Maika

Jeg tror ikke du behøver slide dig selv op med bekymringer. Der er noget om, at jo lavere stofskifte jo mere bør dosis af bedøvelse reduceres, dvs. folk med højt stofskifte skal have lidt mere narkose end dem med normalt stofskifte. Og ligeledes patienter med lavere (end normalt) stofskifte skal have lidt mindre mængde af narkose-midlet. Det har noget at gøre med hvor hurtigt (eller hvor langsomt) kroppen udskiller narkosen igen. Så for ikke at bedøve mere eller mindre end nødvendigt (dvs. så man ikke sover længere end nødvendigt, eller vågner op før operationen er afsluttet) vil de gerne vide hvordan patienternes stofskiftetal ligger aktuelt. Der er altså ikke noget farligt derved, men snarere tværtimod - det er betryggende at de spørger om det.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-12-09, 10:39 #16
Lignende tråder
-
Kan de kreve operasjon?
Av Sonja Midtlien i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 9Siste melding: 03-03-08, 18:30 -
Operasjon - hvor?
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 10Siste melding: 08-09-07, 00:09 -
dagen før operasjon
Av Tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 14-10-05, 23:07 -
Operasjon
Av Hege i forumet OperasjonssalenSvar: 8Siste melding: 04-04-05, 20:59
Svar med sitat
Nå forstår jeg alt. Tusen takk Anisa. Jeg blir bare bekymret når jeg ikke vet hva noe betyr. Føler jeg mister kontrollen over egen kropp. Takk for at du hjalp meg
Jeg kan slappe av nå 
Bokmerker