Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19

Tråd: Rexen

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Standard Sv: Rexen

Hej Rexen

Jeg dumper her ind i din tråd, uden at have nærlæst den. Men hvis det kun drejer sig om at skaffe Armour er det så vidt ingen problem, hvis man har en læge som din! Dette virkede i hvert fald for mig: Altstadt-Apotheke, Norderstr. 52, D-24939 Flensburg, tlf.: 0049 461-26 004, fax.: 0049-461-180 711, e-mail: altstadt-apotheke@web.de
    Min endokrinolog ringede til apoteket og bestilte første gang for mig, og anden gang ringede jeg selv og bestilte med henvisning til min endokrinologs navn. Pengene overførte jeg til apotekets konto i Den Danske Bank i Flensborg.

Hvis man ikke har en velvillig læge, har jeg hørt de private holistiske læger (der er kun få i DK), har mulighed for at skrive recept på Armour. Jeg ved dog ikke, hvad det ville koste (konsultation etc.)

Ayla

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Akkurat nå er de tomme for Armour i tyskland også, bare bestill Thyroid, og det som fins er det utmerkede Thyroid fra kanada fra Erfa. Billigere er det også.
    Flere har meldt seg på savenaturalthyroid-facebook-gruppa og sagt at de ikke tåler Armour nå når de økte mikrokrystallinsk cellulose-andelen i deres tabletter. En del mennesker er allergiske mot dette.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Hvad er det nu for noget! Er der ved at blive ændret i Amour thyroiden. Idet jeg anbefalede Armour på netdoktor.dk - i forbindelse med debatten om den nye Eltroxin i Danmark, fik jeg at vide, at Armour også var blevet ændret og folk blev syge af den. jeg fik flg. henvisning: http://www.consumeraffairs.com/rx/armour_p3.html

Hvorfor skal der dog "pilles" () ved noget der virker

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Den siste forstår jeg - Don't change a winning team.
    Men uten endring og utvikling hadde vi fremdeles spist den naturlige thyroxin som var ustabil osv.
    De produkter som inntil idag har vært brukt viste seg jo som stabile gode produkter, og er jo nettopp blitt slik fordi man endret dem.

Den nye tabletten har etter min mening dårligere håndteringsegenskaper.
    Den smuldrer når man deler den og kan ikke smelte i munnen.
    Så "dufter" den noe mindre.
    Omtrent som RCL sin - og det kan jo være den grunnleggende tenkningen, man har kanskje vurdert ødøren som nødvendig å fjerne av rent markedsmessige hensyn.
    Og hvis det har vært et insitament er det jo sørgelig......

Det viktigste må jo være at den virker.
    Jeg vil jeg ikke hevde å være så representativ, men jeg har brukt den nye Armour siden 4.Sept (29dager) og merker ingen forskjell. Det kan jo komme, men doseendringer merker jeg jo gjerne etter 10-12dager.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

de skiftet om på mengden dextrin og mikrikrystallinsk cellulose,
    det var 42,5 mg og 7,5 mg henholdsvis og de byttet på dem...og mange merket en del forskjell, TSH gikk opp til 4 og sånn hos en del, og merkelige symptomer og utslett og en fikk anafylaktisk reaksjon.
    (cellulosen volder en del mennesker problemer, man vet det fra andre medisiner)
    Men noen få fikk sterkere effekt av Armour Thyroid.

Bruk Nature-throid eller erfa Thyroid, de har den gamle formulasjonen. Billigere er de også. Akkurat nå fins det bare erfa Thyroid å få.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Nordjylland, Danmark
    Meldinger
    37

Glemte tidligere at sige ” hej igen til alle” (længe siden jeg har skrevet på forummet)

Personligt står jeg ikke og mangler Armour og lign. Derfor kan man godt undre sig!
    Af tilfældige årsager havnede jeg pludselig i en hvepserede på danske netdoktor, hvor der åbenbart længe har været hed debat om ændring af den danske Eltroxin (syntetisk T4)! Der har været megen medieomtale om dette i Ekstra bladet, http://ekstrabladet.dk/tema/eltroxin/ som også har medført andre diskussioner ang. stifskiftepatienters manglende tilfredshed med lægerne/behandling - dog mest om "ny Eltroxin".
    Jeg kunne så ikke dy mig med, lige at minde dem om Armour og lign., og så opdager jeg, at også Armour er blevet ændret! Det er da for det første underligt, at flere fuldstændige forskellige stofskiftemedicin produkter pludselig ændres - samtidig!
    Jeg har ikke sat min ind i indholdsstoffer, så det kan godt være jeg kommentere ud fra ”et overfladisk synspunkt”, men jeg forstår simpelthen ikke, der bliver ændret på noget hvis det ikke bedres - stofskiftepatienter er vel ikke forsøgsdyr!? F.eks. virkede Eltroxinen ikke optimal for mange i forvejen, men ved at ændre den, har selv dem, der har være tilfredse og symptomfri i årevis, pludselig alvorlige symptomer!

Som du skriver Hansen, er det også nødvendigt, at ting udvikler sig, for at blive bedre, men vel ikke hvis et produkt virker upåklageligt - og en ændring kun er i negativ retning!
    Jeg står uforståelig overfor, at det kan være lovligt at ændre en medicin, uden at give information herom - igen det virker som patienterne uforvarende bliver brugt som forsøgsdyr.

Som jeg forstår denne tråd, drejer det sig om at skaffe naturlig thyroxin (Armour m.v.) og ud over de p.t. nuværende (forhåbentlig) problemer med vel først og fremmest Armour, vil jeg lige minde om, rådene stadig afhænger af, hvilket land man sidder i, samt overskuddet til at benytte rådene. Det kan virke meget overskueligt for mange – her iblandt "nybegyndere" f.eks. det at importerer. Jeg har været i kontakt med en del, der gerne vil have Amour, men opgiver, da de ikke kan overskue det, og andre tør heller ikke stå alene - uden læge.

Dette "oprør" p.g.a. ændring af den hidtil eneste stofskiftemedicin i Danmark, har ført til at mange læger/endo´er/hospitaler har skaffet udleveringstilladelser til først og fremmest "Euthyrox" (som åbenbart mange har det meget bedre med, end den gamle formular af Eltroxin).
    Mange læger i DK kendte endog ikke til ændringen i medicinen, men fik oplysningerne fra deres patienter ,og denne massive reaktion fra patienterne, har alligevel gjort, lægerne ikke har kunnet sidde patienterne overhørig. Kunne det ikke tænkes, de er blevet lidt mere lydhøre (måske en anelse ydmyg), og vil udskrive Armour, hvis man optræder bestemt! I forvejen er der jo nogen, som her f.eks. Rexen´s læge, der er villig. Så mangler man jo bare oplysning om et godkendt sted, lægen kan udstede recepten til/bestille.

Jeg håber, det vil være muligt igen at købe naturlig thyroid (Armour) i Tyskland, for da jeg endelig fandt dette apoteker i Flensborg, gik det enkelt og ganske gnidningsløst for mig, fordi, selvfølgelig, også min endokrinolog var villig til at udskrive det til mig.

Så jeg forstår ganske enkel ikke, hvorfor Rexen/du vil finde læge i Tyskland, Beligen, m.v., nå hendes/din egen læge vil hjælpe hende/dig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Som du skriver Hansen, er det også nødvendigt, at ting udvikler sig, for at blive bedre, men vel ikke hvis et produkt virker upåklageligt - og en ændring kun er i negativ retning!
    Jeg står uforståelig overfor, at det kan være lovligt at ændre en medicin, uden at give information herom - igen det virker som patienterne uforvarende bliver brugt som forsøgsdyr.
    Er jo helt enig med deg i dette Ayla.
    Det er vel også derfor at FDA krever en NDA.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

FDA har presisert etter det jeg har skjønt, at selve pulveret til Thyroid ikke krever en NDA, kun selve tablettene.
    Synes logisk etter alle bivirkningene når de skifter ut hjelpestoffer alene og selve virkestofet er det samme (levothyroxinnatrium lages bare noen ytterst få steder i verden, i Puerto Rico og i Østerrike og i Kina, og Thyroid som vi omtaler lages bare ett sted (mens andre Thyorid lages i mindre omfang i danmark, sies å ha veldig bra virkning, Italia, vet ikke mer om det, thyreogland i tyskland, ikke så bra og lignede i russland og ikke så bra, de sistnevnte to er av ku))

Det med å få alel til å søke godkjenning er en kampanje som begynte på 90-tallet, her i Norge er det noe lignende, at myndighetene vil at alle "apotekvarer" skal også søke en godkjenning, den er enklere og billigere for slike varer, og kalles en bibliografisk søknad.
    Thyroid er godkjent og har alle papirer i orden i kanada, forresten.

I USA fins det 30 000 medisiner som ennå ikke har søkt om NDA eller godkjenning. Allikevel listes de opp i Pysicians' desk reference (en slags felleskatalog) og har alltid vært listet opp og de har vel vært der siden før FDA. I Norge så må markedføringstillatelsesinnehaveren betale staten hvert år samt felelskatalogen et femsifret beløp hvert år for å få lov å stå i felleskatalogen. Det sier seg selv at for marginale varer så lønner det seg ikke. narcanti ble avregistrert, forresten, for sykebilene og sykehusene bruker det allikevel enda det ikke står i felleskatalogen. Masse annet som brukes hver dag ser heller ikke i felleskatalogen.
    Men det er åpenbart ikkehelt sånn i USA.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det høre både logisk og riktig ut i mine ører dette.
    Og da burde man jo kunne håpe på at Levaxin må gjennomgå en sammenlikningstest med naturthyroxin ?

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn