Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 39
    Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Standard Sv: Mine og min datters blodprøver

Tusen takk for svar
    Veldig fint å være her
    Ja det var jo veldig dyrt, men vet ikke om jeg har krefter til å prøve meg fram med forskjellige spesialister.
    Sist jeg var hos endokrinolog så var ikke prøvene mine så veldig annerledes etter hva jeg kan huske, da
    Det var han som skrev ut kolesterolsenkende til meg. Han sa også at det var for tidlig å begynne med Levaxin. Ville at jeg skulle vente med det for om et par år så ville stoffskifte mitt være lavt.
    Men vet dere om andre spesialister som er like flinke som Oftebro?

Vennlig hilsen hønemor
    Jeg har diagnosen ME, men tror ikke den forklarer alt. (fikk diagnosen for et år siden).
    Symptomene på ME og lavt stoffskifte er veldig like. Noen har jo begge deler.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kjære vene.
    Kan ikke ha vært en særlig oppdatert endo det derre !
    Men som du antyder er man prisgitt den enkelte endos utdanningsnivå.
    Og det kan jo være krise da.
    Prøv Oftebro. Har du fått resept, så har du jo det da, og fastlegen vil neppe nekte å fortsette .....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Takker så mye for svar igjen
    Ja hvis ikke legen min vil la meg prøve Levaxin så må jeg bestille time hos Oftebro, selv om han er fryktelig dyr da.
    Kanskje er det sånn at legene bare ser på TSH og medisinerer utfra den?
    Jeg har diagnosen ME, men tror ikke den forklarer alt. (fikk diagnosen for et år siden).
    Jeg føler at hele kroppen min går på sparebluss og at det ikke kommer enegi inn i cellene mine.
    Beveger meg tregt, tenker tregt, klønete, problemer med konsentrasjon og hukommelse, tåler ikke stress, hjernen min blir fort tåkelagt, mister mye hår, fått veldig tørr hud, mye smerter, klarer ikke gå langt og mye mye mer.
    Har brukt Xenical i to mnd men har ikke gått ned i vekt så det ser ikke ut som den har noen effekt på meg.

Vennlig hilsen hønemor

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Hei hei og tusen takk for så raskt svar

Det er mye de ikke vet om ME enda, og det forskes stadig på det.
    For alt jeg vet så kan du ha rett, fordi det er mange med ME som også har thyrioditt eller lavt stoffskifte.
    Ja det er vel verdt pengene å gå til Oftebro hvis jeg bare blir friskere, aller helst helt frisk
    Det er for enkelt å putte alt av symptomer i ME-sekken tror jeg.
    Siden jeg ikke har forsøkt Levaxin enda, så kan jeg ikke se bort ifra at det kan ha god effekt på meg.
    Skulle ønske det var så enkelt

Vennlig hilsen hønemor

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Du kan godt hende det er så enkelt!
    Noen ville vel ha sagt at jeg har ME også akkurat nå. Rart da, at jeg ikke hadde
    ME da jeg var fullt dosert med T4/T3. Men at jeg skal få ME først etter at jeg
    har blitt neddosert?

De kan forske så mye de vil på ME.. De kommer ikke frem til noe som helst.
    ME = Hypotyreose. Oftebro har hatt svaret i mange, mange år allerede.

Men ME kan også være Borrelia etter flåttbitt. Vi klarer jo ikke å analysere
    og å diagnosere flåttsykdom her i landet.

På tide å bli frisk lille hønemor!

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Hei hei Thomas WH
    Ja her går det fort i svingene
    Jeg får håpe at det er så enkelt. Det vil jeg først få svar på når/hvis jeg får prøve Levaxin.
    Kanskje kan det være sånn at hvis en ikke blir frisk når en får T3/T4 så har en ME?
    Eller hvis en blir frisk når en får tilført hormonene så har en ikke ME?
    Jeg vet ikke, bare noen tanker jeg gjør meg. Men når en ser symptomene på ME og hypotyreose så er de påfallende like.
    Så det er ikke usansynelig at noen av de som har ME-diagnose egentlig har en ubehandlet hypotyreose.
    Ja det er på tide å bli frisk, for jeg har vært syk i veldig mange år allerede.
    Hvor lenge jeg har hatt tyrioditt kan jeg heller ikke være sikker på, fordi det fikk jeg vite helt tilfeldig for fire år siden da jeg tilslutt spurte om det var avvik på blodprøvene mine.
    Så det er ikke alltid noen automatikk i at en får beskjed når det er avvik.

Vennlig hilsen hønemor

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Fungerer ikke T4/T3 (eller evt. Armour eller en annen naturlig stoffskiftehormonmedisin) så kan det bety at man har binyre-trøtthet,
    som alle MÅ sjekke seg for før de tar stoffskiftemedisin uansett!

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Hei igjen
    Det var jo en viktig opplysning!
    Så da betyr det at jeg må sjekke ut det før jeg kan be legen min om stoffskiftemedisin?
    Vet du hvordan man sjekker den?
    Kjenner at hjernen min er veldig sliten nå, så kanskje dumt spørsmål(?)
    Jeg har sikkert lest noe om det her inne et sted men husker ikke nå.
    Men takk for at du informerte meg om det

Vennlig hilsen hønemor

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    33

Hei igjen!
    Har lest litt her på forumet og ser at noen har lav temp på morgenen, er operert for karpatunellsyndrom og har fjernet galleblæren.
    Jeg har lav temp på morgenen og har hatt det lenge (36,4) Den ble også målt i flere dager da jeg lå på sykehuset for en tid tilbake. (målingen var bak)
    Jeg er også operert for karpetunelsyndrom og har fjernet galleblæren.

Er det noen sammenheng mellom hypotyreose og alt dette og at jeg har tyrioditt?

Vennlig hilsen hønemor

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det var vel Stine som hadde fjernet galleblæren her for en tid siden.
    Jeg har ikke hørt om flere, men om dette må gjøres på grunn av Autoimmune reaksjoner mot galleblæren, er det jo disse sykdomsgruppene som også angriper kjertelen.

Karpalt tunnelsyndrom har jeg sett at flere her har hatt, jeg kjenner heller ikke sammenhengen med Hypothyreose her.
    Jeg har mittelitt selv, og merker det under joggeturer i varmt vær.

Lav morgentemp er jo logisk.
    Det er jo bare stoffskifteaktiviteten som fyrer oss om natten (hvis vi sover da...)
    Er ikke aktiviteten stor nok til å holde opp mot 37, er den bare rett og slett for lav.
    Om behandlingen du mottar ikke evner å bringe denne opp - virker den rett og slitt for dårlig.

Broda Barnes institutt har jo drevet mye forskning på dette og er verd å fordype seg i.
    http://www.brodabarnes.org/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Broda_Otto_Barnes
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Mine resultater på blodprøver... Noen tips? :)
    Av MaudAngelica i forumet Blodprøver
    Svar: 21
    Siste melding: 22-05-09, 11:12
  2. kan nogle tyde mine blodprøver???
    Av solskin i forumet Blodprøver
    Svar: 6
    Siste melding: 04-08-08, 22:10
  3. Trenger hjelp til å tolke mine blodprøver
    Av Birgithe i forumet Blodprøver
    Svar: 8
    Siste melding: 11-07-08, 23:49
  4. Mine blodprøver