Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
-
05-08-05, 23:28 #11
Dette er utsagn som varmer
Opprinnelig skrevet av BareMei
Jeg vet så inderlig vel hvordan det er å være pasient, i likhet med dere.
"Å være pasient er oppskrytt".
Jeg vil vårt beste, i likhet med resten av oss.
Mine innlegg har vært sterkt preget av mitt tidligere virke som byråkrat. Synspunktene jeg i så henseende har forfektet, har ikke nødvendigvis vært i samsvar med det jeg mener ville vært det ideelle - kun det jeg mener er realistisk å anta innenfor gjeldende regelverk og tolkning av denne.
Jeg er neppe hypothyreosepasientenes "redning". Men jeg tror jeg kan bidra positivt i hypothyreosepasientenes kamp: Jeg kjenner både det byråkratiske og politiske spillet. Videre har jeg studert statistikk på universitetsnivå noen semestre med tilfredsstillende resultater, og mener således at jeg har visse forutsetninger for å mene noe om diverse vitenskapelige studier, eller eventuelle slutninger man kan trekke i mangel på slike.
Jeg kan ikke med min beste vilje se hvordan det kan tjene vår sak at noen blant oss angriper meg for mine vurderinger på dette feltet. :(Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
05-08-05, 23:46 #12baremei Gjest
[quote="Jon"]
Det er slik jeg har tolket deg. Og siden du kjenner den "andre siden" tror jeg vi kan utnytte deg litt.
Så kan du utnytte andres medisinske kunnskap, om du skulle ha behov for dèt (jeg husker aldri hvilken vei den lille streken skal, og ikke hva den som ikke er appåstråff heter, ble det feil denne gangen også?).
-
05-08-05, 23:57 #13
(Egentlig skulle fnutten vært den andre veien - tror jeg. Men ingen bryr seg om denslags. Byråkratens løsning er å utelate fnutten i sin helhet, for deretter å beklage det inntrufne overfor eventuelle lesere som savnet fnutten. ;-))
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
06-08-05, 00:18 #14
Hei Baremei
ser at du også sliter med å referere (siter). Jeg har gitt opp.
Og Jon: BLI HOS OSS!! Jeg jobber i offentlig etat og normalt har jeg vært oppegående når det gjelder å både lese og forstå byråkratspråket, - og også lover og regler, om enn på et annet felt enn deg. Men de siste månedene spesielt har jeg mistet mye av konsentrasjonen og jeg synes det er vanskelig å følge dialogen mellom deg og n`Finn akkurat her. Jeg forstår at du prøver å få oss til å forstå hva som skjer "der ute". Vi trenger deg!!! Jeg leser omattatt og omattatt.... :idea:• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
06-08-05, 00:30 #15
Oppe til høyre i det innlegget du vil sitere finnes en knapp: "Siter".
Opprinnelig skrevet av Yvette
Trykk på denne, og du får opp ett vindu med innlegget du vil kommentere. Innlegger du vil kommentere er markert med firkantklammer. Kommentér av hjertens lyst. Sørg bare for at firkantklammene er på rett plass. De starter ned (firkantklamme(QUOTE="ditt nick")), og avsluttes med (firkantklamme /Quote)
Takk
Opprinnelig skrevet av Yvette
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
06-08-05, 01:08 #16
Takk for tålmodigheten Jon
Jeg må være hjernedød fullstendig. Får det ikke til, men prøver igjen i morgen. Du har faktisk prøvd å forklare meg det en gang før. Må få hjelp av sønnen min!
Eller så er det kanskje fordi det er for sent på natten...Velger å tro det siste.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
06-08-05, 08:34 #17
Du verden, tenker jeg en stille morgen
Dette var jo ikke hensikten med å komme med forslaget. Men uansett, vi trenger ALLE i dette forumet, både "byråkrater, medisinere" og ikke minst alle oss som opplever hvordan det er å være syk og der vi bidrar med våre opplevelser og råd.
Men jeg står fortsatt på at en markedsføring kan skape det enklere for oss å gå til legen. At legene får kunnskap, noe som jeg mener bestemt de mangler. Jeg har brukt mye krefter for å få legen nå til å skrive ut Liothyronin, og det er jo et lovlig middel. Legens usikkerhet mht dosering "nå blir det ustabilt" etc gjør det tydelig hvor lite leger vet.
For meg blir det et kvantesprang dersom jeg skal tørre å begynne å prøve å selge inn Armour.
Jeg nekter å la meg resignere på grunn av at det er så vanskelig. Drahjelpen for meg og sikkert andre, hadde vært at de som har fått det bedre på andre medisiner, kunne snakket høyt om det i ulike/rette fora.
-
06-08-05, 09:53 #18
Jeg opplevde også kunnskapsmangel fra legene. Jeg spurte alle jeg traff i mange år om det ikke fantes alternativer til Levaxin og de svarte NEI - alle sammen ! Dette er det jo også skrevet bøker om. Per Egil Hegge beskriver jo særlig den teoretiske kunnskapsmangelen blandt leger. Det er ingen tvil om at denne er utbredt.
Man kan heller ikke unnskylde legene med at "de ikke kan vite om alle uregistrerte medisiner". Vår sykdom har en histore som nok alle leger kjenner til. Sykdommen ble oppdaget ved at kunnskapen om at biter av dyrekjertler kurrerte denne. Dessuten finnes det bare en eneste medisintype for denne sykdommen - de kjenner nok til at det finnes flere !
Det er min påstand at leger umulig kan være ærlige når de påstår at de ikke kjenner til dette iallfall. At de ikke kjenner til at den syntetiske medisinen ikke har klart å utkonkurrere alle naturthyroxinene tviler jeg også på.
Svaret vi får er preget av sterk sentraldirigering av behandlingen, så legene får lov ikke følge sin egen overbevisning. Jeg opplevde en lege som sa til meg at dosen skulle være så høy at TSH ble så lav som mulig - fordi en død kjertel ikke trengte stimulering. (han tenkte muligens på tycabehandling?) Dette fortalte jeg Endoen på sykehuset og neste gang jeg møtte legen så hadde han fått påpakk av Endoen !
Jeg tror at denne tanken også kan gjøres gjeldende for oss som har en uproduktiv kjertel.
Legene holdes på stram line og er ikke lenger det frie yrke det var.
Markedsføring er en infokilde og brukes utstrakt - mye kunnskapsoppdatering kommer derfra. Men ikke om Armour.
Det er ikke LOV !
Men om Armour hadde markedsføringstillatelse så.......
Men det har det ikke, og grunnen er selvfølgelig økonomisk. Prisen som staten forlanger er satt for høyt.
Så hvorfor har den satt den så høyt ?
Kanskje er det der den største og mest alvorlige kunnskapsmangelen er ?
Om denne prisen blir lavere vil legene få info om flere medisiner.
Det er og blir et politisk spørsmål om vi ønsker det.
P.T. ser det ut som at man ikke gjør det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-08-05, 10:08 #19
Hei igjen...etter noen søk på nettet fant jeg denne artikkelen. Forfatteren har tidligere vært aktiv i dette forum. Veldig bra skrevet synes jeg....Etter min mening har hun drevet positiv "markedsføring"
http://www.fpp.no/phpBB2/viewtopic.php?p=46&
-
06-08-05, 10:46 #20
Helt enig i at dette var en veldig god artikkel!
Bare synd at den når ut til så få... Så vidt jeg så da jeg kikket rundt på det forumet, var aktiviteten heller laber. Det hadde vært flott om Siri Ann kunne fått publisert denne artikkelen andre steder - kanskje i legetidsskriftet?
Hva sier du, Siri Ann?
Svar med sitat
Bokmerker