Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    De har forsøkt en medisin mot MS men pasienter døde av et virus når de tok medisinen mot autoimmuniteten.
    Da vil jeg heller ha et immunforsvar som er overaktiv.

nora
    Ja operasjonen kan noen ganger være vellykket selv om pasienten dør !
    Men det er jo et håp da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg hadde også anti-TPO på litt over 100. Noen har mye høyere tall. Jeg mener at bare man har positiv anti-TPO så betyr det at kjertelen angripes og med tiden ikke funker lenger. Det er veldig sjelden at angrepet stopper.
    hilsen
    nora

Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    5

Standard

Så det betyr med andre ord at jeg bare får komme igang med substituttet?

Jeg har tenkt på at jeg kan begynne på Levaxin, også kan jeg samtidig gå til akkupunktør som stimulerer til egenproduksjon.
    Hvis den behandlingen virker, vil jo kroppen opprettholde thyroxinmengden når jeg da eventuelt prøver å kutte ut Levaxinen.
    Høres dette helt bak mål ut?
    Det er vel ikke helt usannsynlig at de to prosessene kan gå parallelt?
    Siden de aller fleste legene mener slik behandling ikke virker er det nok ikke noen overhengende fare for at jeg blir overdosert...
    Eller hva sier dere?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hei chris.
    Hvis jeg skal uttale meg fra mitt sakelige hjørne, så viser en positiv anti-TPO at destruktive prosesser allerede er godt i gang. Skolemedisinen har ikke medisin mot den prosessen. Ei heller faglige råd som vil forsinke prosessen. Så vidt jeg forstår er forskerene på gang med noe, men det er visst langt fram.
    Det skeptiske hjørnet vil tro at ingen andre kan hjelpe heller.
    Det håpefulle minner meg på at det er mye som kan hjelpe man ikke har forklaring på.
    Erfaringer kommer jo gjerne for en dag - men det har det vel ikke gjort ?

Er det så at degenerasjonsprosessen er godt i gang må en iallfall prøve å erstatte produksjonstapet. Ikke for å redde kjertelen - for å redde resten !
    Det er alt det RUNDT kjertelen som vil lide hvis dette ikke gjøres.
    Deg !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Petter Gjest

Standard

Jeg ringte for å få oppgitt min anti-TPO, og fikk vite at den var under 10! Det sto bare >10, sa legesekretæren. Betyr dette at den er som den skal være

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Da er måleresultatet under den grensen som det er mulig å måle (10).
    Kjertelen er som den skal være.
    Jeg har samme resultat - likevel leser jeg at det finnes flere forskjellige testmetoder og legene stoler på den metoden som slår ut mest. Høyst sansynlig er årsaken til min uvirksomme kjertel et autoimmunt angrep som ikke kunne måles.
    Prøv å spørre legen om dette med forskjellige testmetoder.
    Se på www.furst.no analyseliste - finn anti-TPO og klikk vidre derfra. Og bruk google.

baremei Gjest

Standard

Jepp. Alt under 35 er bra.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn