Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

Standard

Eva,
    angst er ikke uvanlig. Eg hadde akkurat det samme. Eg fik hetta av fulle kjøpesentre og sleit med skikkelig reisefeber. Dette har bedra seg etter at eg starta med Levaxin/Armour.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Har lyst til å svare litt mer på Hege sin undring.
    Du skriver at du har hatt "høyt stoffskifte med lav morgentemp".
    Det skal jo da i følge lærebokteorien være selvmotsigende, så la lurer jeg da vet du - er det slik at du har hypothyreose som du behandler med Levaxin, og så har du tatt en litt drøy dose en stund og blodprøven viser for høyt stoffskifte MEN du har fremdeles lav morgentemp ? (pust)
    For det er akkurat slik jeg hadde det på Levaxin og jeg bruker dette eksemplet som et av tegnene på at Levaxinen ikke virket på meg !
    Med Armour øker kroppstemperaturen - det fikk jeg ikke til med Levaxin.
    Med Armour øker fettforbrenningen - det fikk jeg heller ikke til med Levaxin
    Dette var før jeg begynt på medisiner at tempen var så lav. Akkurat da legen fant ut hva som feilte meg.Og den fortsatte å være lav. Nå har jeg som tidligere nevnt fjenet kjertelen, og er nå satt på Levaxin, før var det Neo... men nå er det sånn at siden de fant kreft hos meg så skal jeg nå gå på en høy dose Levaxin fo å legge stoffskiftet høyt..... Skjønner ikke så mye av dette jeg, men ska på sykehuset i morra tell kontroll så da kan æ spør legen om ditt og datt......Skal teste tempen fremover... Skjønte du noe ut av dette????

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jada Hege, jeg gjorde da det vet du.
    Det som er viktig for deg er vel at du finner en dose som er akkurat høy nok til at TSH blir null. (nesten da)
    Dette fordi at TSH (forkortelse for Thyroxin Stimulerende Hormon) er et hormon som stimulerer kjertelvevet til å vokse, og det vil du helst forhindre. (Det er på den måten produksjonen i kjertelen økes på, når alt funker da)
    Men det er jo en fordel at pasienten også trives

Det jeg kort og godt mener, er at når Levaxinen ikke klarer å normalisere kroppstemperaturen, så har den vesentlige mangler !
    Jeg har selv økt dosen til TSH var null - og langt forbi det også - uten at kroppstemperaturen økte det grann.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svimmelhet?
    Av Qa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 23-04-10, 16:54
  2. Lavt stoffskifte, hjertebank, svimmelhet og trening
    Av Veronica1991 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 7
    Siste melding: 15-03-09, 08:57
  3. Svimmelhet
    Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 24-11-06, 08:32
  4. svimmelhet
    Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 06-09-06, 21:20

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn