Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
  1. #11
    Medlem siden
    Oct 2005
    Meldinger
    3

    Standard

    akurat det har jeg og, rar kneppe lyd og vondt å svelge var på riksen i går og det viser seg at jeg ahr en kul på venstre side på 4 cm lang som jeg må til biopsy med på ullevåll for han kunne ikke utelukke svulst :(
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

  2. #12
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av lillevenn2
    akurat det har jeg og, rar kneppe lyd og vondt å svelge var på riksen i går og det viser seg at jeg ahr en kul på venstre side på 4 cm lang som jeg må til biopsy med på ullevåll for han kunne ikke utelukke svulst :(
    Håper ikke det er noe alvorlig da!

    Legen min syntes visst ikke det var noe å bry seg om. Han visste ikke noe om det, så han mente jeg bare skulle spørre endokrinologen når jeg kom dit, men nå får jeg jo ikke time der. (Hadde jo uansett tatt et par mnd å få time, så imellomtiden skulle jeg liksom bare gå rundt og ha vondt. )

    Jeg har snart ikke mer energi til å krangle mer med leger. :(

  3. #13
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

    Standard

    Her er en god artikkel om knuter, klumper, struma osv. fra Mary Shomon (på engelsk):

    http://www.thyroid-info.com/articles/nodulesgoiter.htm

    Hun anbefaler også at alle med stoffskiftesykdommer sjekker kjertelen sin jevnlig - den enkleste måten er å ta "svelgetesten":

    Ta med deg et glass vann, og still deg foran et speil. Fest blikket på skjoldkjertelen, len hodet bakover og strekk ut halsen. Ta en slurk vann og svelg så sakte du kan - hold øye med kjertelen og se etter klumper og ujevnheter.

    Dersom du oppdager noe, bør du kontakte legen din og be om å få det undersøkt.

  4. #14
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

    Standard

    Takk for tipset kris. Jeg prøvde denne testen, men hvordan greier du å se noe når du lener hodet bakover? Dette var vanskelig.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

  5. #15
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Takk for tipset kris. Jeg prøvde denne testen, men hvordan greier du å se noe når du lener hodet bakover? Dette var vanskelig.
    Hehe... Du må ikke lene hodet lenger bakover enn at du klarer å holde blikket festet på kjertelen...

    Poenget er bare å få strukket ut halsen, sånn at man ser kjertelen godt når man svelger.

  6. #16
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

    Standard

    Nå ler jeg selv Dette var en IQ-test, og jeg falt igjennom
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

  7. #17
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

    Standard



    Kan gjerne bryte sammen og tilstå at jeg klundret fælt da jeg prøvde dette første gangen jeg også... Var nok derfor jeg lo litt av deg!

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn