Viser søkeresultater 11 til 20 av 35
-
15-09-05, 14:16 #11baremei Gjest
Det husker jeg ikke nå, men sånn omtrent: FT4 rundt 10-12, FT3 alltid fint på midten, ingen antitpo eller tras, TSH fra 0,2 til 0,6. Også knutene, da.
-
15-09-05, 17:22 #12
Legen mente at det måtte være lavt stoffskifte og ikke ME fordi du ikke hadde noen psykiske symptomer? Hva skal det bety da? Tror de aller fleste med ME ikke akkurat godtar at de sliter med psykiske symptomer altså. Det hørtes ut som en rar diagnose fra din lege.
Hvor utmattet og sliten og trøtt er det egentlig mulig å bli pga lavt stoffskifte egentlig? Er det nesten like ille som ME i visse tilfeller eller? Er det noen sammenheng med lavt stoffskifte og ME?Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
15-09-05, 19:11 #13
Må bare støtte "baremeg" og "SportBoy".
Det er nesten ikke noe som gir så høy utmattelsesgrad som akkurat lavt stoffskite. (høyt også for den del)
Det er halt andre "kriterier" som skal til for å fyre oppunde en ME-diagnose.
Les her : http://www.me-forening.no/
Me-forbundet har faktisk en bra side.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-05, 19:53 #14
Jepp! Man skal jo være veldig dårlig for å få en ME diagnose. Hvis jeg ikke tar feil skal man ha mange symptomer å fungere dårlig i daglivet samt å være arbeidsufør. Det holder ikke å få en ME diagnose ved å ha hodepine og å være utmattet liksom. Men, har hørt at ME som regel kommer brått etter en sykdomsperiode, men det er flere som har fått ME hvor det har kommet snikende over mange år. Første man merket var at de var utrolig trøtte og utmattet i hverdagen over lengre tid.
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
15-09-05, 20:32 #15Gjest
Opprinnelig skrevet av sportyBoy
de gir gjerne antidep. til behandling av humørsvingninger, nedstemhet og utmattelse som er vanlig symtomer/bivirkninger av lavt stoffskifte.
-
15-09-05, 20:33 #16
Mange som får det sier det begynte med en influensa og at denne aldri tok slutt, men også mange som sier det kom snikende.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-05, 21:53 #17
Hvordan kan antidepressiva virke på trøttheten da? At det fungerer på nedstemtheten og gjør at man blir mere happy og mindre trøtt er jo greit for de som er deprimerte. Jeg er iallfall ikke trøtt fordi jeg er deprimert selv om man enkelte dager er litt nedstemt, men det er jo ikke så rart på de dagene hvor man er trøttest.
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
16-09-05, 08:53 #18
Har selv måttet prøve lykkepillen før jeg fikk prøve thyroxin som det het dengang.
ft4 skrapte helt i bånn av referanseområdet og legen sa det umulig kunne være stoffskiftet...så jeg måtte gjennom et par ukers helvete med lykkepille.
Var kvalm hele tiden og all brain fog ble forsterket.
Jeg var i kjøkkenet mens jeg gikk ned til fryseren og hentet noe og jeg var hele tiden fremdeles i kjøkkenet og i den stilen. Alt ble forsterket.
De sier på de andre forumene at ved hypo så hjelper ikke lykkepiller og antidepressiva.
Det eneste som hjelper da er å få medisiner for stoffskiftet.
-
16-09-05, 09:22 #19
Ja, det tror jeg så meget på, at ikke antidepressiva fungerer for oss med lavt stoffskifte. Det er jo ikke depresjon som er årsaken til våres plager, men depresjon kan jo være et mulig symptom på vår tilstand.
Har sett her inne at en del av dere trener. Iallfall Yvette og n'Finn. Har nå tatt det med ro fra intenstrening i 1 ukes tid og i dag har jeg en meget god dag, det hadde jeg i går også
. Kan det ha sammenheng med at trening for oss med lavt stoffskifte gjør at vi føler oss dårligere og mere trøtte og utmattede? Iallfall hard trening?
-
16-09-05, 10:56 #20
Er ikke sikker på dette SportBoy, for jeg har ikke kommet over noe litterert om dette.
Jeg blir også trøttere like etter en hard treningsøkt, noen ganger etter ei mengdeøkt også. Likevel tror jeg det er nødvendig med begge.
Realitetenen er vel slik at vi ikke klarer oppnå så høy treningsstatus at vi tåler mange harde økter. En i uka holder for meg tror jeg. Og jeg drar aldri helt opp lenger. Jeg glemmer de siste 3 slaga iallfall. De lager så mye stølhet at jeg må hvile dagen etter. Det behøver jeg ikke alltid hvis jeg ikke drar helt ut.
Og to daglige økter kan vi vel også droppe.
Det blir mer vedlikehodspreg over treninga mi enn det var iallfall.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Boktips for dem som er glad i hunder
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 07-03-09, 09:53 -
både for høyt og for lavt?
Av kvulpe i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 20-11-07, 16:05 -
legen er ikke fornøyd
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 01-05-07, 20:45 -
hei! Glad jeg fannt dere.
Av Lissa i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 03-10-06, 18:58
Svar med sitat
Bokmerker