Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Så fint, da. Vi andre må krangle oss til høyere dose levaxin for å kommet ilbake til den ft4 som passer oss.
    (men det er alltid noen få som har det veldig bra på lav ft4 hvis bare ft3 er høy nok)

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Jeg har snakket med endoen min og det var greit at jeg økte med 100ug Lev i uka, skal sjekke effekten med blodprøver etterhvert. Jeg tror også at jeg skal begynne å "ta saken i egne hender" - dvs justere forsiktig på Levdosen etter symptomer og så heller følge opp med blodprøver når det er nødvendig. Det blir rett og slett for mye styr å ringe ned endoer og fastleger hver gang jeg føler meg litt slapp. Takk for alle kommentarer!

Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Enig med du Lilje.
    Men det krever litt disipin så en ikke begynner å endre dosen daglig eller etter dagsformen på enkeltdager, en må liksom se en uke eller mer tilbake og evaluere den tia som er gått i sin helhet.
    En regel kan også være at den endringen du gjør skal du beholde for "evig".
    Evigheten er i følge Einstein noe kortere enn vi forestiller oss.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

n´Finn! Jeg begynner å lure på om du kjenner meg? ;) Hehe... Du har jo mye erfaring med doseringsproblematikken så det er vel derfor du tar meg på kornet. Jeg er forferdelig utålmodig av natur (skulle helst ha vært frisk igår) og fristes derfor lett av kjappe løsninger - noe som kanskje ikke er så lurt i lengden - spesielt ikke når det gjelder stoffskiftemedisin. Derfor skal jeg holde det du skrev friskt i minnet!

Fastlegen min skrev ut en resept til meg der det bare står "Tålmodighet" - går det an å få den på blåresept tror du? ;)

Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilje
    Fastlegen min skrev ut en resept til meg der det bare står "Tålmodighet" - går det an å få den på blåresept tror du? ;)

Hilsen Lilje
    :LOL:

Det er faktisk en av de bedre legehistoriene jeg har lest her inne - så fantastisk når en lege har humor!

(Har du spurt på apoteket om den kommer under blåreseptordningen, forresten?)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Om en ikke er utolmodig av natur, så blir en det iallfall når en får dette !
    Det er krevende, kanskje så krevende at legen bør overta styringa ?

Jeg mener nei - fordelene med å lære dette selv er for mange.

Den nye Blåreven er jo trådt ikraft nå.
    Jeg har skrevet å spurt om min situasjon endres - på apoteket sto det en plakat som fortalte at ALLE fikk en bedret ordning.
    Jeg tillot meg å spørre : Jeg også ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Har ikke spurt, men gudene skal vite at jeg har kronisk svikt i tålmodighetskjertelen og derfor trenger den på blåresept ;)

Pakningsvedlegget:

Tålmodighet®
    Nycomed Pharma

Tålmodighet® 150 mikrogram tabletter med appelsinsmak

1) Hva Tålmodighet® er og hva det brukes mot
    Tålmodighet® er en dyd og erstatter manglende produksjon av tålmodighet fra tålmodighetskjertelen.

2) Hva du må ta hensyn til før du bruker Tålmodighet®
    Bruk ikke Tålmodighet® hvis du har tilstrekkelig tålmodighetsproduksjon eller hvis du er allergisk mot noen av hjelpestoffene (bl.a. utholdenhet). Vær nøyaktig med doseringen for å unngå overdoseringssymptomer (likegyldighet).

Bilkjøring og bruk av maskiner
    Tålmodighet® antas å ha beroligende effekt ved bilkjøring og bruk av maskiner

Bruk av andre legemidler sammen med Tålmodighet®
    Bruk ikke Tålmodighet® sammen med Irritasjon®, Rastløshet® eller Oppgitthet® da disse legemidlene vil nedsette virkningen av Tålmodighet®

3) Hvordan du bruker Tålmodighet®
    Tålmodighet® har best effekt hvis den inntas rolig og behersket med et stort glass iskaldt vann etterfulgt av dyp pusting og positive tanker.

Dersom du tar for mye Tålmodighet® kan du enten ringe Giftinformasjonen eller stille deg i sikkerhetssjekk-køen på Gardermoen en fredags ettermiddag og på den måten vil Tålmodighet® raskt gå ut av kroppen. Påfølgende dobbelttimer hos gjenstridige fastleger vil også kunne fjerne Tålmodighet® fra systemet rimelig raskt.

4) Oppbevaring av Tålmodighet®
    Tålmodighet® er flyktig og må derfor oppbevares i et fast grep i en tett beholder. Bruk ikke Tålmodighet® etter utløpsdatoen da den fort kan omdannes til Utålmodighet.

Ubrukt, for gammel eller rester av Tålmodighet® leveres til apotek for destruksjon (synd, men sant).

Dette pakningsvedlegget er bare tull og ble skrevet av en influensainfisert hypohjerne 12.03.08

Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Jeg merket tydelig forskjell da jeg økte fra 50 µ til 75. Ble utrolig slapp av 75 µ. Måtte redusere til 62,5 µ. Og da gikk det ganske greit. Etterhvert ølte jeg til 75 annen hver dag og så til slutt 75 daglig. Nå har jeg begynt å øke til 100 µ, men det ble det samme som første gang;veldig slapp. Så nå tar jeg 87,5 µ og 100 annen hver dag, og ser hvordan det går.

Hildemor Gjest

Standard

Hehehehe festligste pakningsvedlegget jeg har lest noen gang. Jeg VIIIIIIIIIIIIIIIIL HAAAAAA tålmodighet *tramper i bena* (se jeg trenger det)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja Lilje

Den var utrolig bra!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn