Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
29-02-08, 11:01 #11
Hei!
Ja jeg vet faktisk nå at hun har det bra på skolen. Jeg har vært så usikker at jeg har fått henne utredet på BUP, de har ved flere anledninger vært på skolen og observert både inne og ute i friminuttene. Det bekreftet det hun selv har sagt at hun har det bra. Det er jeg glad for.
Jeg har et veldig åpent forhold til barna mine, dette fordi jeg selv har autisme og ikke får med meg så godt sosiale og ikke verbal kommunikasjon. Dette har jeg pratet spesielt mye med min datter om da jeg hele tiden har vært redd hun ikke kan føle at jeg elsker henne like lite som jeg kan føle at noen elsker meg.
Jeg mener at åpenhet rundt mine egne vansker og at det at hun faktisk tørr å komme rett opp til meg å feks si " mamma , nå syns jeg du overreagerer og jeg føler du skyver meg vekk", nettopp viser at vi sammen har funnet en praktisk løsning på de vanskene som kunne blitt uhyre store om jeg ikke hadde valgt denne åpenheten og terpet på at jeg faktisk er svært glad for å få ting direkte fortalt.
Det er fort å avvise min bekymring fordi man "tror" at min datters "ttristhet" skyldes meg. Hun har et svært nært forhold til sin far, han er "normal"
og er en stor hjelp for meg til å oversette følelser. Fordi hun hele tiden har vært så nær han og elsket han så høyt (hun henger liksom på han) har jeg vært usikker på om min autisme har etterlatt et stort tomrom av en mor og dermed en følesle av tristhet. Nå ser jeg jo at hun også blir mer nær meg og, det er deilig å se at jeg er viktig for henne selv om pappan har vært mer sentral i vår familie enn kanskje vanlig er. Jeg tror funksjonshemming hos en foreldre kan bli tung for barn, men jeg tror ofte det skyldes at man er dårlig til å snakke sammen og lytte til hverandres behov. Uansett autisme eller ikke autisme så har det mere med hvilket menneske man er og hvilke evner man har til å sette sine egne behov til side for evt. barnas.
Nei, jeg føler at hennes "problemer" skyldes noe fysiologisk. Jeg vet ikke hva, men nå har jeg bestemt meg for å ta med prøvesvarene på Balder Klinikken å få dem til å hjelpe meg videre. Jeg studerer faktisk selv medisin, har bare studert et år så jeg har i hvertfall 5 år til forran meg nå. Jeg har derfor svært lite kunnskap om stoffskifte har bare så vidt vært innom hormonene.
Tusen takk for fine svar, det er veldig fint å kunne spørre andre med erfaring og kunnskap.
Mvh.
Aurora Sophie
-
29-02-08, 16:53 #12
Jeg er hjertens enig! Jeg har hatt en syk mor (sterke smerter) og som et menneske som har stått på andre siden av en slik situasjon, vil jeg si at barn er mye mer tilpassningsdyktige enn man tror. Vår mor kunne vi alltid snakke med og være den vi er. Vi er 4 søsken og ingen har tatt skade av å ha en anderledes mamma. Lytt til intuisjonen din, mammas intuisjon stemmer nesten alltidJeg tror funksjonshemming hos en foreldre kan bli tung for barn, men jeg tror ofte det skyldes at man er dårlig til å snakke sammen og lytte til hverandres behov.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
29-04-08, 15:15 #13
t3-tallet ser ehller ut som t4, siden ft3 ikke går så langt opp i referanseområdet. Jeg tror de har gitt deg feil benevning.
Hvis du vet hvor de har tatt prøven, kan du lete opp labben på internett og finne ut om referanseområdet.
Her på AHUS er den 7-16 og da blir 12 sånn i midten. Barn vil gjerne ha sitt ft4 i øvre tredel, jeg har en referanse på det i Medscape samt har lest noen postinger på nettet, men jeg tviler på at noen leger hører på den argumentasjonen før TSH er gått opp til minst 3,5.
Jeg mener 12,4 henger såvidt akkurat på nederste delen av øverste tredel.
Jeg anbefaler å få sjekket henne igjen om et halvt år, og da med anti-TPO.
Det kan være lurt å passe på at hun ikke får mye karbohydrater totalt gjennom dagen, også såkalte sunne uten fett, siden det trigger autoimmun sykdom. B-12 er også i laveste laget, vi ser det helst over 360. Man du får ikke hjelp for det fra det offentlige. Det kan komme av en autoimmun tilstand i tarmen/magen som er relatert til autoimmun stoffskiftesykdom.
Ferritin ville best være over 50-70 også. Men jerntabletter er reseptfrie.
Hun kan ha en liten D-vitaminmangel. Det trigger autoimmune sykdommer, og gir overvekt. Jeg ville gitt både tran og Sanasol og kalktablett med Dø-vitamin, altså alle tre ting hver dag . Ssøk her på forumet med søkefunksjonen for forklaring på vhorfor det er trygt og bra. Helsesøster kan finne på å utbryte at det er farlig med så mye, men det er ikke sant. Men helst ville jeg prøvd å få målt D-viatmin hvis legen går med på det. Professor Rolf Jorde har et klinisk forsøk på gang nå i Tromsø hvor han gir frosøkspersoner stoooore mengder D-vitamin , for å senke deres insulinresistens og se hvor mye de går ned i vekt. Noe som tilsvarer 15 spisesjkeeer tran om dagen mener jeg å huske.
D-vitaminer er bra mot å utvikle autoimmune sykdommer, det normaliserer nemlig immunsystemet.
nora
-
29-04-08, 22:37 #14
Helt enig med nora; det er viktig med nok D-vitaminer. Men IKKE ta det i form av store mengder tran! Tran er tilsatt mye A-vitaminer, og det vil dere ikke ha for mye av...
Det aller beste er å få det fra solen, men her nord er det bare noen få måneder om sommeren vi får nok derfra. Solarium kan være et godt alternativ. Dessuten kan man kjøpe vitamin D (i form av D3 eller kolekalsiferol, det er viktig å ta denne typen - ikke D2 eller ergokalsiferol) i store nok doser for eksempel herfra:
http://www.vitaviva.com/Store/product/V ... 40,da.aspx
(Jeg har samlet litt info her: http://www.stoffskifte.info/selvhjelp.html - under "Kosttilskudd", og det er skrevet mye om det i Oasen også.)
Lignende tråder
-
Datter på 13 år med konstatert lavt stoffskifte
Av evigoptimist i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 10Siste melding: 17-03-13, 06:38 -
Har spiseforstyrrelse og har fått lavt stoffskifte...
Av mia10 i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 8Siste melding: 30-07-11, 15:55 -
Testet for stoffskifte, men legen sa alt så fint ut
Av Julianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 19-05-11, 16:00 -
Datter på 13 år har nylig fått diagnosen lavt stoffskifte, etter 6 år med plager
Av anikken i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 03-11-08, 18:14 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24
Svar med sitat
Bokmerker