Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 33
  1. #11
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Jeg har lset på forumene at hos noen kan overdosering henge i lenge, omtrent som du beskriver.
    Kanskje prøve en dose som er rettere en stund. Jeg mener det kan ta mange mnd hos noen.

    Det er en interessant diskusjon om hypo på cellenivå på et fibromyalgi-forum for tiden.

    nora

  2. #12
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

    Standard

    Hvor er denne diskusjonen?
    Jeg går ikke på levaxin i det hele tatt nå.

  3. #13
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Jeg syns mye kan tyde på at dosen din er for lav.
    Hvis du ikke trener svært mye er pulsen din for lav. Lavt stoffskifte senker pulsen med det resultat at hjertet må ty til dobbeltslag for å opprettholde blodsirkulasjonen.

    Man får også hjertebank ved for høy dose, men da er hvilepulsen høy.
    At Liothyronin bedrer forholdet styrker troen på at dosen er for lav.

    Jeg mener du bør øke Levaxindosen din - da vil hjertet få en høyere hvilepuls. Så bør du måle fT4 og fT3 hver 3.mnd.
    Hvis du ikke får nok fT3 av den høyere Levaxindosen kan du jo bruke et Liothyronintillegg, men dette kan bli unødvendig.

    Det kroppen bruker er fT3 og det lager den av T4, men den må ha nok T4 for å greie å lage nok T3. Når kroppen lager det får vi en jevn kontinuerlig tilførsel av T3.
    Det klarer vi ikke med piller så prøv å øke Levaxinen.
    Hei!

    Hvilepuls på 55-60 hvis den blir tatt når en helt i ro, er da ikke for lavt.....

  4. #14
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

    Standard

    Neida, ikke for lav, men her er det spørsmål om symptomer på overdosering (skjelving/uro og hvilepuls >90/min). For min del hadde jeg altså symptomer på både under-og overdosering, og det ser også ut til å gjelde for Mohaienne. Hvilepuls nede på 50-tallet for oss som bruker Levaxin kan være tegn på underdosering hvis man har andre symptomer på dette i tillegg. [/u]

  5. #15
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Kommer an på hva din puls er normalt, min er 72 og da er 50-60 fryktelig lavt.
    Vet om en som var hyper med en puls som så normal ut emn hennes normale puls var 40-50.
    Kommer altså an på hva den skulle ha vært.

  6. #16
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Kommer an på hva din puls er normalt, min er 72 og da er 50-60 fryktelig lavt.
    Vet om en som var hyper med en puls som så normal ut emn hennes normale puls var 40-50.
    Kommer altså an på hva den skulle ha vært.
    Hei!

    Såvidt jeg har sett så har hun ikke uttalt at hun vet hva normal hvilepuls er for henne, ellers er normal hvilepuls mellom 50-80 hos friske mennesker. Jeg synes ikke det er riktig å anbefale noen noe pga av en gitt hvilepuls der og da...

  7. #17
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Hvilepuls er to begreper som ofte blandes.
    Hvilepuls tas når du våkner og ligger i ro i sengen.
    Annen hvilepuls er sittende hvilepuls og kan tas hele dagen uten om måltider og røyk.

    Mange tror man bare skal være i ro, men det tilhørere forutsettninger.

    50-55 i hvilepuls oppnår jenter på et kondisjonsnivå nær elitenivå.
    Om personen som har så lav puls ikke trener så mye, så er det lavt nok til å mistenke lavt stoffskifte.
    Du nevner at du hadde 80 når du var overdosert. Da banker det fordi dosen er for høy.
    En plass mitt i mellom er sikkert bra for deg.

    Hvilepulsen styres jo av hormoner fra binyrene og de påvirkes jo av mye annet enn thyroxinnivået.
    Derfor er det nok, som du foreslår, en god ide å utrede deg også på tilstøtende områder.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  8. #18
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Hvilepuls er to begreper som ofte blandes.
    Hvilepuls tas når du våkner og ligger i ro i sengen.
    Annen hvilepuls er sittende hvilepuls og kan tas hele dagen uten om måltider og røyk.

    Mange tror man bare skal være i ro, men det tilhørere forutsettninger.

    50-55 i hvilepuls oppnår jenter på et kondisjonsnivå nær elitenivå.
    Om personen som har så lav puls ikke trener så mye, så er det lavt nok til å mistenke lavt stoffskifte.
    Du nevner at du hadde 80 når du var overdosert. Da banker det fordi dosen er for høy.
    En plass mitt i mellom er sikkert bra for deg.

    Hvilepulsen styres jo av hormoner fra binyrene og de påvirkes jo av mye annet enn thyroxinnivået.
    Derfor er det nok, som du foreslår, en god ide å utrede deg også på tilstøtende områder.
    Hvilepuls er hvilepuls og skal en finne eksakt hvilepuls så skal den taes i senga om morgenen før en står opp.

    50-80 er fortsatt normal hvilepuls om en er trent eller utrent.

    Og så vidt jeg vet så har jeg aldri vært overdosert før nå etter jul, og aner ikke hva hvilepulsen min er nå så det er ikke nevnt i det foraet her.

    Jeg vet bare at jeg hadde en "hvilepuls" (sittende hos legen) på 60, og antar da at riktig hvilepuls om morgenen vil være noe lavere. Og jeg er verken var eller er noen elite utøver innen idrett.

  9. #19
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  10. #20
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    http://www.sykkylvensk.no/dokument/hvilepuls.pdf
    Ikke for å kverrulere, men der står det som jeg sier. Hvilepuls skal taes om morgenen, for å være idrettsutøver i eliteklassen så ligger hvilepulsen på 30-40 slag pr minutt.

    For oss andre dødelige som havner i kategorien normalt god form til mindre god form så er normal puls 50-65+(direkte sitert).
    Det er vel ikke feil å si at normal hvilepuls da er 50-80 slag i minuttet!

    Grunnen til at jeg reagerer på dette er at jeg synes det er litt for lettvint å komme med uttalelser om både det ene og andre uten å vite mer om personen det dreier seg om, greit nok at det finnes en del dårlige leger i dette landet, men før folk begynner å stille diagnose på seg selv utifra å finne svar på nettet så bør det være en mye bedre sjanse til å finne ut av ting ved å bytte lege, dersom en føler en har en lege som ikke er kompetent nok. En bør huske på at alle leger er ikke kvakksalvere og den dagen en feiler noe skikkelig alvorlig så bør det ikke være nettet som skal ta ansvar for en. (og ja jeg vet at ubehandlet lavt stoffskifte er alvorlig nok hvis det ikke blir medisinert)

    Når jeg fikk daignosen lavt stoffskifte så leste jeg så øyet ble stort og vått her inne, og var jeg ikke i dårlig form fra før av så ble jeg det ihvertfall. Nå etter drøye to år på Levaxin, som jeg synes har funka fint dårlig selv om det har blitt testa ut med doser både opp og ned, så har jeg funnet ut en viktig ting og det er at det er JEG som merker best hva som er best for meg. Det har tatt meg drøye to år å finne ut at ett kosthold med lite karbohydrater og jevnlig trening er det som gjør at kroppen min fungerer "optimalt". Og ja det er ett psykisk mas/slit det å trene, men gudbedre så mye en har igjen for det på sikt.

    Og dette ble mitt siste innlegg her fordi jeg orker ikke bruke energi på ting jeg vet er fånyttes og nyttesløst. Jeg håper bare at folk for egen del ikke sluker ting her inne rått og tror at folk som sitter her har bedre almenkunskap og erfaring enn enn en god lege, da tror jeg ting kan bli veldig feil. Mange ganger må en ta seg sammen og sparke seg selv bak for at ting skal bli bedre på sikt!

    Ha det godt og lykke til alle sammen!

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

  1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  3. Har jeg lavt stoffskifte??!?
    Av søtekrølle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 16-11-07, 23:26
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn