Side 2 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 121
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kvalmen kan heller komme av at du har så lavt stoffskifte for tia.
    Det tar minst 3 uker før den medisinen du spiste idag begynner å virke.

Eller har du fått omgangssjuken da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Alle innlegg er velkommne her på forumet Celine.
    Vi er så rotete i hue alle man at vi er nødt til å være litt romslige og tilleater digresjoner og tilleggspørsmål og opplysninger i større grad her enn i andre fora.
    Ikkesant baremei ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det tar typisk seks måneder påriktig dose før man merker en tydelig forbedring, slik at man tåler trening og jobbturer og sånt stress bedre, men man merker en viss bedring i mange andre ting allerede etter noen dager eller et par uker (hvis dosen stemmer).
    Merk at man må ha nye prøver alle 6-8 uker og legen må øke dosen etterdisse prøvene ,samt formen og det tar mange mnd vanligvis å komme opp i riktig dose, og det kan være nødvenig å begynne med liothyronin i tillegg.
    Det er ikke bare å begynne med 50µg og så holder det (men det rekker for noen få)

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Standard

Jeg begynte med 25 mg i første omgang så får vi se. Jeg fikk også ny time om 6-7 uker. Jeg syns ikke legen kunne særlig mye om dette, fikk ingen svar på hvorfor jeg har dette. Eneste han gjorde var å sjekke at jeg ikke har struma. Men jeg finner jo ut litt her inne:O) Takk for hjelpa alle:O)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Nesten alle her har hashimotos thyreoditt og det er vanlig at legen tar en blodprøve som heter anti-TPO. Det forandrer ingenting ved behandlingen hos legen, egentlig.

nora

Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    116

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Da har du fått påvist antistoffer, og det betyr hashimotos thyreoditt, altså at du har autoimmun hypotyreose.
    En biopsi er den beste testen, svenskene gjør den testen, og tyskerne bruker utlrealyd, den er nestbest.
    Blodprøen er dårligst. Misser 10-20%.
    Når grensen var på 100 på Aker, hadde jeg 106 og merket det godt....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    49
    Meldinger
    539

Standard

Når jeg først ble undersøkt for hypo i Nederland, så var de første TSH blodprøvene nesten helt friske (TSH - 1.8 etc). Mens FT4 var lav, og nært lavere grensen.
    Etter noen uker så gikk TSH oppover (2.5), og noen måneder etter første blodprøve var jeg på 6.5

Har man symptomene til en sykdom, så synes jeg ikke at en blodprøve er nok til å frifinne en sykdom ei heller å finne den uskyldig.

Jeg har opplevd flere ganger at en blodprøve har vært over eller under grensa, mens neste gang var den i normalen. Da nektet legen flere prøver, fordi han mente jeg var frisk.

Det er ikke normal logikk for meg. Uansett, du har TSH på 4, som er nok til de fleste å føle seg syke. Og du har fått medisiner. Jeg synes dette var et klokt valg av legen din, mens andre er kanskje ikke så enig i meg med.

Jeg er uansett utrolig blid for at jeg har fått behandling, og at jeg ikke måtte gå helt i svime før jeg fikk medisiner.

Som Nora sier, det ser ut til at du har antistoffer (Anti-TPO) og at dette kan da tyde på autoimmun hypo. Dette har jeg også. Mine antistoffer ligger mellom 180 og 300. Kommer an på dagsformen.

Uansett, la deg testes ofte for å holde øye med blodprøvene. Mulig at du også må øke dose etterhvert som ting forandrer seg. Eller du er heldig og kan holde samme dose.

Du spør om man går opp i vekt med medisinene.
    Ja, jeg gikk opp i vekt i de første to årene etter at jeg fikk medisiner. Nå tror ikke jeg at dette var pga medisinene, men pga matvare intoleranse.

Jeg har sluttet å spise gluten og gjær, og har mistet 8 kilo de siste 7 månedene. Så sakte men sikkert er jeg på vei nedover, med den riktige kombinasjons behandlingen: medisiner og riktig diett. (samt en smule bevegelse :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    49
    Meldinger
    539

Standard

Når jeg begynte med Thyrax (nederlandske versjonen av levaxin) så våknet jeg hver morgen med hodepine og kvalme. Etter at jeg tok medisinen så ble det bra. Dette har nå gitt seg. Antaklig så trenger kroppen litt tid til å være tilfredsstilt med at den plutselig får bra med hormoner igjen :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Je var ikke kvalm men det kan være at du er det i en overgnagsperiode.
    Hvor stor dose begynte du med, og hva var dine prøvetall? TSH, ft4 og antistoffer og ft3?
    Ble dettatt andre prøver, slik som B-12 og ferritin og vitamin D? kalsium og PTH?

nora

Side 2 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn