Viser søkeresultater 11 til 20 av 93
-
11-12-07, 22:06 #11
Tja, kan det ha noe å gjøre med at Nycomed både er involvert i produksjonen av Levaxin og samarbeidspartner til Stoffskifteforeningen? Vet ikke jeg, bare en tanke.
fra Lisbeth
-
11-12-07, 22:31 #12
Kanskje dette er veien å gå for å få hjelp.
Jeg sender henvendelse til Nycomed om at de må sende en henvendelse til NTF om at de må sende en henvndelse til fastlegen om at min datter må få prøve levaxin selv om TSH er under 10.
Da tør vel ikke legen nekte behandling tenker jeg
-
11-12-07, 22:37 #13
Særlig hvis det følger med kurs i stoffskiftesykdommer - på Bahamas ......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-10-09, 12:51 #14
Sv: Armour Thyroid: Veiledning for leger
Legen jeg bruker hevder å ha hatt 100 stoffskifte pas og han har aldri hørt om Armour tyroid. Tenker nok at han skal bli overrasket når han får se at den fantastiske Levaxinen ikke virker på meg.
-
08-10-09, 17:38 #15
Hei cathrin.
Trist å lese om dine opplevelser.
Men det kan hende legen ikke har hørt om Armour (selv om jeg også syns det er merkelig - og kanskje bare en måte å gi et avslag på)
Det han bør ha hørt om, er naturthyroxin.
At han ikke kjenner til div. brands av dette kan man jo ikke arrestere ham for, så print ut fra nettet å vis !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-10-09, 19:06 #16
Jeg tror nok mange leger er av den oppfatningen at naturthyroxin=naturmedisin. Vi må jo heller ikke glemme det som Per Egil Hegge skriver om i boka si,nemlig at mange årskull med leger har fått svært mangelfull kunnskap om stoffskiftesykdommer, takket være visse professorer som har stått bak opplæringen av leger og spesialister i Norge.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
09-10-09, 19:21 #17
Det er det vi hadde her helt til slutten av søttitallet omtrent, var merkevare fra Merck. Du finner historien på Merck sine hjemmesider http://www.thyrolink.com/.
Noen her har hatt bestemødre osv. som fortalte om den gamle medisinen som de pleide å få her i Norge, og som virket mye bedre enn thyroxinen.
Endokrinologene forteller at de hadde sitt svare strev å få over paseintene til thyroxin dengangen, for de nektet, det virket nesten ikek i forhold til Thyreoidum elelr hva de alle het.
-
09-10-09, 20:27 #18
Ja, så er tiden inde til at "bevise" det med et par billeder fra denne tid, før den syntetiske thyroxin sodium var opfundet.

En ung 27-årig kvinde, der lider af hypothyreose. forskellen mellem første og sidste billede er.... 10 måneder i behandling med Thyroid USP.
Kilde: Bogen "Type 2 Hypothyroidism: The Epidemic" skrevet af læge Mark Starr
Og sidst men ikke mindst.... Svært tilfælde af lavt stofskifte. Før og efter behandlingen med Thyroid USP

A: A patient with unrecognised severe primary hypothyroidism who became severely obtunded after surgery for fractured neck of femur. Marked myxoedema is evident.
B: Several months later, after therapy including thyroid hormone replacement.
Kilde...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-10-09, 21:43 #19
Det finnes flere gode ting her, og Dr. LOwe har funnet minst 14 kliniske forsøk hvor de direkte sammelignet Thyroid med levothyroxin. Referanser på denne nettsiden:
http://thyroidscience.com/
http://www.thyroidscience.com/Critic...er.9.22.09.pdf
http://www.thyroidscience.com/Critic...a.rebuttal.htm
-
15-12-09, 23:34 #20
Hei Hansen
Jeg ser at du er på - og jeg sendte mail til NTF, som følger:
" Til NTFs Sekretariat
Mitt navn er **** ****.
Jeg ønsker at min fastlege snarest mulig får tilsendt "Armor Thyroid: Veiledning for leger" - skrevet av lege Lars Omdal.
Min fastlege: *** *** "
Idag fikk jeg kort brev fra NTF, med kopi av et lengre brev som er sendt legen "min" - de skriver bl.a:
" NTF har nå fått en henvendelse fra en av Deres pasienter, som er medlem hos oss,
om at dere er enige om å starte prøvebehandling med Armour.
Det dreier seg om <mitt fulle navn er lagt inn>.. Veiledning oversendes.
I veiledningen gjøres det rede for at det ikke finnes kontrollerte, kliniske studier om bruken av Armour, men klinisk erfaring viser at endel pasienter responderer bra. Andre merker ingen forskjell fra behandling med Levaxin, og noen opplever T3-relaterte bivirkninger. Det gjøres også oppmerksom på potensiell uehldig virkning av Armour på tilstander som hjertesykdom, insulinresistend, diabetes2 osv. "
Vell, med slike "venner"- hva skal man da med fiender??! Jeg er for det første ikke medlem,
og for det andre så har jeg ikke skrevet om noen enighet mellom meg og legen.
Hva vil legen "min" syns om meg når hun leser den påstanden.
Brevet oser av ... ja hva? Jo - noe som er ganske guffent.
Kevlin - litt skuffet og innmari irritert på NTFSist endret av Kevlin; 15-12-09 kl 23:39 Begrunnelse: Feil headin - og litt uoversiktelig
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 33Siste melding: 13-02-14, 18:27 -
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 32Siste melding: 09-02-12, 08:46 -
Leger med erfaring med Armour?
Av Vigdis i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 02-11-09, 12:22
Svar med sitat

Bokmerker