Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Tråd: Underdosert....
-
14-11-07, 18:35 #11
Har du tatt anti-TPO og TRAS i det siste ?
Den "halvan" du har igjen har egentlig kapasitet til å forsyne hele deg hvis den får tilstrekkelig TSH stimulans - og tid til å bygge seg opp.
Hvis du må supplere med thyroxin så er det vel noe som hindrer den i å produsere ? Kan hende du har ant-TPO og kjertelen ikke virker ?
Symptomer og blodprøve som viser underdosering kan tyde poå det ?
Så da bør du etter min mening behandles med en langsomt økende dose til du blir symptomfri.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-11-07, 19:10 #12
Ikke bra behandling å holde deg såvidt innenfor referansområdet på TSH, samt at du før gikk på levaxin og de sa alt var fint og du endte opp med en TSH på 14....
Ja, vi her har er fart at vi må øke all levaxin tilbake igjen når vi begynner med liothyronin og må redusere. 50µg nedgang er forresten for mye, 10µg liothyronin er bare 36µg levaxin, og dessuten så går ft4 og TSH ned og man må øke. Akkurat som du har erfart også.
Hvor er du sånn angående blodprøver?
Jeg ville sagt at alle trenger en bestemt ft4 og ft3 , og det henvises også blandt endokrinologer som forsker til en studie i danmark (Andersen et al) hvor de beviste at et individs set point for t4 er individuell. Jeg mener Wiersinga og noen i Holland fant ut noe lignende men med en anne metode.
Holder ikke å holde pasienten såvidt innenfor referanseområdet for TSH.....
og Haug skriver om at ft4 skal normalt i øvre tredel av referanseområdet og TSH blir lavt.
Jeg selv merker stor forskjell fra såvidt under 50% og over 50%på både ft4 og ft3. Andre har sine individuelle steder hvor de merker at de må ha sin ft4 og ft3. Går igjen på forumene. Og så er det dem som bare trenger å følge TSH. (anligvis rundt 1 for dem)
-
14-11-07, 20:17 #13
Takk for mye respons.
Siste prøver ble tatt 11.09.07
TSH 3,69
T4 11
T3 3,3
Må jo være noe riv ruskende galt,selv om jeg bruker 100mg lev og 2 ganger 5 lio om dag så er T3 uyenfor referanseområdet
referanseområdet fra UNN
tsh 0,2-4,5
t4 8-20
t3 3,5-7,8
Har ikke bestemt ennu nårtid æ skal ta nye prøver,,ligg litt å føle på formen :twisted:
-
14-11-07, 22:10 #14
Du har rett og slett for lav dose pusur.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-11-07, 08:04 #15
Hei og takk for svar.
n`Finn sier-du har rett og slett for lav dose pusur!!
Ja det e det æ meine med at kroppen skrik etter meir,men æ e live redd for overdose,samtidig som æ e utolmodig!!!
Skal tru koffør legen ikkje tok bort hele kjertelen,når de alikevell satte meg på så høg levaxindose etter operasjon :idea:
Skal se det an denne uka,så vurdere økning igjen fra neste uke.
Svar med sitat
Bokmerker