Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
10-11-07, 19:48 #11
Intressant dette.
forsøk om du kan få tatt rT3 ved neste blodprøve.
de analyserer denne på Aker iallfall.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-07, 11:29 #12
Ja, dette var spennende!
Jeg tror jeg leste litt om RT3 tidligere. Var det ang ATP - energi i cellene, og at den (F)T3 som ikke ble brukt av cellene, ble omgjort til RT3 som da ikke var gunstig for cellene - sikkert som du sier, Nora, tetter igjen reseptorene eller noe slikt. Så hvordan i alle dager kan man vite om man har slikt? Sånn som n'Finn sier - få tatt det på en blodprøve!? Har du tatt en slik prøve da n'Finn, ettersom du skal ha så mye T3 for at det skal ha effekt på deg?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-11-07, 11:36 #13
Har tatt en gang.
Det er nok ikke noe de liker å ta ofte. Selv fT3 er ingen selvfølge.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-07, 12:20 #14
Hm... da må jeg nok krangle... og bevise... Legen ville jo ikke ta TRAS på sønnen min fordi den var for dyr - enda jeg har TRAS selv.
Hvordan slo du ut da?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
11-11-07, 14:27 #15
Jeg hadde fT3=9 da jeg tok denne og via noe omregning fant de ut at fT3 var 6,noe - så den var likevel for høy altså.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-11-07, 19:31 #16
Har lest på postinger på andre forums at andre får tatt RT3-målinger. Men det er ikke så vanlig.
spørsmålet er om noen får målt dt i Norge.
Helt ille at de ikke vil måle TRAS på din sønn, koster vel samme som de andre prøvene, enten 6 eller 12 kroner.
Går du til Helberg på Colosseumklinikken I Oslo så bestiller han stort sett alle prøvene du vil ha på sønnen .
Jeg fikk tilfeldigvis ved siden av alt det andre (cøliakiblodprøver som forresten var negative) genprøve på om jeg tåler melk og jeg skal det. Så det betyr at det at jeg ikke tåler melk kommer av noen skade i tarmen.
Og genprøver koster sist jeg så etter, 125 kroner. Vet ikke om alle gjør det.
Den med laktose heter tror jeg MCM6. https://forum2.ihelse.net/genetiskeanal ... fault.aspx
Måtte betale 200 kroner for time. Har aldri hørt om at noen prøver er for dyre i Oslo-området.
-
14-11-07, 23:44 #17
n'Finn og Nora

Jeg kan spørre legen om FT3, så får vi se....
Ja, jeg synes det er litt ille at de ikke ville måle TRAS på sønnen min, spesielt pga arvelig faktor. Jeg hadde jo litt over ref. for over et år siden. Samt noen mulige indikasjoner hos ham.
Men... så innledet jeg jo mitt lave stoffskifte med høyt stoffskifte som den gang ble slått ned med Neo-Mercazole. Og jeg har spurt legen hvorfor jeg hadde høyt stoffskifte den gang, og om det var pga TRAS. Han kan ikke finne noe om det i journalen min. Så ingen vet jo da hvor høyt TRAS jeg kan ha hatt.
Takk for tipset om Colosseumklinikken. Vi får se hva livet bringer ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
16-11-07, 01:09 #18
Hm.. den lumbagoen var egentlig litt merkelig, men jeg har ikke hatt dette før, så jeg vet jo ikke hvordan dette normalt skal være. Den ble fort bedre i venstre side, men desto verre på høyre side. Og hele helga var det mye krampetrekninger. Var veldig vanskelig å reise seg, måtte stoppe opp i to omganger hver gang, for det var i to partier underveis det holdt på å gå krampe. Så etter et par dager var krampetendensen gått nesten helt over til å være i venstre side, t.o.m. når jeg satt. Men så ga det seg ganske brått, er det Voltaren'en som har hjulpet, eller bare tiden? Var veldig sår veldig lavt i ryggen/over halebenet i et par dager etter det igjen.
I natt fikk jeg krampe på innsiden av låret - tror jeg aldri har forsøkt før. Og jeg spiser hauger med magnesium - noe jeg tidligere har fått diare av hvis jeg har tatt for mye. Nå var forstoppelsen konstant. For en ufattelig merkelig kropp. Ikke kjedelig, men litt trist - til tider. Ja, krampe også i leggen i natt.
Så hvorfor i alle dager disse krampene? Er det relatert til stoffskiftet? Hva som skjer og ikke skjer inne i muskelcellene?
Jeg har fundert litt på dette i det siste. Og fibromyalgi, og bløtdelsrevmatisme, og muskelgikt - noe sønnen min plutselig skulle testet for når han klaget over vonde muskler. Hvorfor teste ham for noe helt annet enn vi andre stoffskiftesyke i familien? Og han skulle ikke testes for TRAS for å evt finne indikasjon på høyt stoffskifte. Og hvorfor har jeg aldri blitt testet for denne muskelgikten, jeg som har klaget i så mange år over de fryktelig vonde musklene?
Nei, jeg tenker igjen: det er noe galt med musklene mine. Og jeg har såvidt begynt å tenke tanken på om det også kan være noe autoimmunt. Så ser jeg denne overskriften i et ukeblad hos fysioterapeutene i dag:
"Muskelrevmatisme - når immunforsvaret går amok."
Og noe som er så ufattelig karakteristisk for meg, og ikke disse "generelle/diffuse" smertene som "alle" PÃ…STÃ…R at jeg har, og som jeg bestemt ikke har. De er veldig spesifikke, i alle fall de vondeste av dem, har nok sikkert diffuse i tillegg. Men da det som passer så godt på meg:
"De sterkeste symptomene er muskelsmerter og stivhet. Dette sitter gjerne i de store muskelgruppene rundt skuldrene og bekkenet.
Smertene kan bli så sterke at pasienten nesten ikke kan bevege seg, eller komme seg ut av sengen om morgenen. Det er typisk at muskelsmertene er symmetriske, det vil si at det gjør like vondt på både høyre og venstre side av kroppen."
Jeg har søkt litt og funnet mye på nettet, orket ikke lese så mye, så jeg får visst komme tilbake til dette - som et helt eget kapittel, om jeg orker. Hypokonderen føler seg syk!
Jeg mener da i alle fall å tro at muskelrevmatisme = muskelgikt (som sønnen min skulle sjekkes for) = polymyalgia rheumatica, om noen skulle ha lyst til å lese noe om det."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
20-11-07, 23:51 #19
Hei Stina! Hvordan går det med deg? Har du økt Armourdosen? Kjenner du noen forandringer i kroppen? Jeg økte Levaxindosen for ca. 2 uker siden, med 12.5 mcg. Kjenner allerede at det er mer liv i beina og at de er varmere,- behagelig! Håper du får god effekt av økningen, men det er kanskje for tidlig å forvente bedring? Tenker ofte på deg og håper at du snart får det bedre!
Opprinnelig skrevet av Stina
-
23-11-07, 01:33 #20
Hei, hei, snille Joni

Jada, jeg økte som jeg fortalte om at jeg ville i denne tråden. Jeg merker absolutt ingen verdens ting. Jeg er nok ikke helt normal ;)
Jammen meg grei du - og det tenker jeg ofte på
Kjempehyggelig!
Hvor stor dose er du oppe i nå da? Tar du Levaxin ved siden av?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Svar med sitat
Bokmerker