Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    29

Standard

Tusen takk for svar!

Jeg har nå notert alle prøver jeg bør ta, og så har jeg notert meg bak øret at jeg må ta blodprøvene om morningen.

Når det gjelder varmovnene mine, så er det blitt fleipet mye med, men jeg har alltid vært en frostpisst

Jeg kjøpte forøvrig et nytt digitalt termometer i går, og målte tempen (bare på gøy) i dag tidlig. Første måling var med en gang jeg sto opp; og da var tempen 32,9 gr!!! 45 minutter senere var den 34,3. Målte så nå nettopp og da var tempen 34,8. I brosjyrern sto det at man skulle legge til en halv grad om man målte oralt. Jeg vet fra tidligere målinger at jeg har hatt veldig lav kroppstemperatur (35,7-36,0) Dette har vært vanlige målinger midt på dag. Om man plusser på en halv grad, så skulle altså kroppstemperatuen min være 33,4 - ikke akkurat troverdig.

Akkurat nå heller jeg mer mot å kjøpe et nytt termometer

Tror ikke jeg har hatt noen hodeskade noen gang, og foresten, hva betyr lavt cortisol?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

En form for addison, enten riktig addison elelr i gråsonen før det. De fleste leger nekter for at noen kan ha symptomer før man har komplett addsion og kommer til sykehuset i sykebil....http://www.addison.no/ Legg merke til at pasientene skriver at de sliter emd å få diagnose.

Prøve jeg anbefaler er morgen cortisol eller helst spyttprøven, den er listet for eksempel på hormonlabbens nettsider www.aus.no og klikk deg videre til hormonlaboratorium.
    Ssamt anti-21-hydroxylase antistoffer. Det meste av binyrebarksvikt er nemlig autoimmunt akkurat slik som hypothyreose.
    Hvor ble dine stoffskifteprøver tatt? Jeg lurer på referanseområdet, det pleier å stå på nettsiden til sykehuset.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    29

Standard

Antar at prøvene ble analysert i Ã…lesund. Det er det nærmeste i alle fall. Skal ta en kikk på dette senere i kveld. Akkurat nå skal jeg på spinning!

Tusen takk igjen - for at dere gidder! Og ha en fortsatt fin dag!

(Savner en blomsterbukettsmiley her)
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    29

Standard

Legen min ville ikke ta flere prøver - så nå tror jeg at jeg rett og slett gir opp :( :( :(

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Legen min ville heller ikke ta flere prøver.
    Jeg gikk inn på http://www.helse-sunnmore.no/lab/index.htm og under TSH stod det en gaenial tekst: klinikken er facit!

Det står to referansområder for ft4. Vet ikke hva det betyr.
    Hvis jeg tar den fra 11-23, er din ft4 på bare 23 %. Jeg har hatt sånn også og da hadde jeg alskens hypothyreose-symptomer også, slik som du. Har også hørt om andre som var velidg dårlige på 17 (10-20 ref.omr.).

det fins adre parametre som brukes for å finne ut om stofskiftet er høyt eller lavt (TSH er ikke den eneste testen som man skal se etter)
    Her er en tabell på tysk
    http://www.wassie.gmxhome.de/sd/Blutwerte.htm og hypo er Schilddrüsenunterfuntion og erhöht er høy og erniedrigt er lav.

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    29

Standard

Takker for svar, Nora, men jeg må innrømme at mye av dette er gresk for meg.

Jeg tror jeg velger å bestille time hos Dr. Oftebro, og se om jeg kan få noe hjelp der. Forøvrig har jeg bestilt time til hel ultralydsjekk, der også bla skjoldbrukskjertelen og binyrer blir undersøkt, aner ikke hva de ser der, men tar likevel denne sjekken.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Heisann Tira, kanskje du også burde sjekke om du evt kan ha matvare intoleranse?
    Det kan gi både treg mage og løs mage. Samt en del andre ubehag.

Jeg har selv matvare intoleranse, og har fått mye bedre mage etter å ha kuttet ut både det ene og det andre

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    29

Standard

Det er 15 år siden jeg kuttet ut melk pga problemer med magen, men tåler fint å spise en yoghurt innimellom. Fint brød vet jeg også at magen ikke tåler så godt, så jeg har spist veldig grovt brød de siste årene, mye speltbrød og Ingers rugbrød. Jeg har forsøkt å spise mindre karbo i mange år også, men synes det er vanskelig å legge om helt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tira
    Det er 15 år siden jeg kuttet ut melk pga problemer med magen, men tåler fint å spise en yoghurt innimellom.
    Jeg har også måtte kutte ut melk, men yoghurt får jeg spise. Dette har noe med hva slags stoffer som fortsatt er i melk og ikke i Yoghurt etter at det er prosessert etc. Melk har også en gjærings prosess, og det er dette jeg ikke tåler.
    Jeg har en intoleranse grad på 4 (hvor 4 er maks) på gjær.

Ved siden av det så er jeg ikke intolerant til gluten i seg selv, for jeg tåler rug. Men jeg er intolerant til noen andre ensymer eller lignende i hvete, bygg og havre.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn