Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14

Tråd: Selolje

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Hei Kris!

Nå har jeg også bestilt og mottatt selolje. Takk for tipset! Tenkte det ikke kunne skade å prøve. Har nettopp slukt mine 4 første kapsler. Bestilte dem fra den linken du la ut ovenfor her, men du bruker altså ikke kapsler? Tror du det har noe å si?
    Skal komme tilbake med rapport om hvordan eller hvorvidt jeg merker noen virkning. Egentlig har jeg ikke store forventninger. Jeg har også erfart at jeg kan merke fremgang etter å ha forsøkt noe nytt, men så varer det kanskje en ukes tid, og så dratter formkurven nedover igjen... Uforutsigbarheten og inkonsekvensen er noe av et det verste med denne tilstanden eller sykdommen her, synes jeg.

Så fin blogg du har laget deg, da!

Klem, Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Takk! Jeg blir kjempeglad for kommentarer (og plass på Favoritter, så klart...).

Livar Frøyland, som leder forskningsprosjektet på selolje, sa til BT:

- Kapslar verkar ikkje på same måte. Førebels veit vi ikkje kvifor. Men nye, viktige funn tyder på at opptak av omega-3-feittsyrer frå kapslar ikkje er like effektivt som omega-3 frå mat og olje, seier Frøyland.
    Huff, jeg begynner å bli redd for at den bedringen jeg opplevde med en gang bare var et blaff, jeg også - sånn som du beskriver. Husker da jeg startet på Levaxin, det var samme greia. Følte meg så mye bedre etter bare 10-14 dager og var sjeleglad for at jeg fikk så god effekt av Levaxin - men det varte bare en uke eller to... :(

Den gangen er jo jeg overbevist om at det var binyrebarken som "knelte" og dro formen min nedover. Og denne gangen virker det nesten som noe lignende har skjedd - kan det være binyrebarken igjen? Vil den i så fall reagere sånn på enhver brå endring i almentilstand, tro...? Endring både til det bedre og verre, til og med? Kanskje det som har skjedd er at binyrebarken har fungert bedre en liten stund, men så "klappet sammen" igjen?

Og betyr det at jeg kanskje kan forebygge/behandle dette ved å ta mer hydrokortison i en periode...?

(Jeg blir så fortvilet over at jeg ikke har klart å finne noen lege som vil skrive ut hydrokortison til meg... Jeg klarer jo å få tak i det på egen hånd, men jeg skulle gjerne hatt kompetent rådgivning i bruk og dosering!)

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard Selolje

Selolje sies å være fint for ømme muskler, mage/tarm - problemer, hårtap, immunforsvar osv.

Noen med erfaring?

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Jeg har tatt det en stund, og mister like mye hår som da jeg tok fiskeolje.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn