Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
Tråd: Ei til som trenger hjelp
-
11-05-07, 08:58 #11
Oi, det med alkohol stemmer jo på en prikk med meg. Orker mye mer når jeg drikker jeg!
Konsentrasjonen blir jammen meg også bedre...
Nora her mente ut fra mine prøvesvar at jeg kunne ha litt lav T3.
Det er mye konsentrasjonen som gjør at jeg ikke klarer å holde meg i jobb og så er jeg skikkelig deprimert. Men alt blir bedre av litt alkohol(føler meg ofte bedre dagen etterpå også...)
-
11-05-07, 10:12 #12
Ja, derfor er alkohol så vanedannede, fordi det gjør noe med t3.
men mange med angst og post-traumatiskstress-syndrom har høyt ft3 fra før og antidepressiva senker det og virker på den måten.....
Hun som ikke tok sin medisin som hun skulle, gi beskjed at alle symptomer nok kommer av lavt stoffskifte og at det er best å ta dem som hun skal og få ft4 og ft3 i et optimalt nivå (i øvre halvdel, kanskje to tredelr opp slik som Haug beskriver i legetidsskriftet) og da tar det kortere eller lengre tid før hun blir betydelig bedre.
Mange er til og med bipolare hvis de er hypo eller for lavt dosert. Det er så mye psykisk som fkan følge med hypo eller for lav dose.
(for bipolar er det noen helt andre mdisiner igjen...mange er feilmedisinert for depresjon, de er bipolare. Men hvis det er lavt stoffskifte som er årsaken, hjelper det ikke heller, man må behandle stoffskiftet)
-
11-05-07, 17:41 #13
Nora ;)
Ja, skal gi henne beskjed.
Vet det med bipolar ja, så det er jo veldig alvorlig dette med thyroxin-mangel."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Å følge endokrinologens anbefaling, operere bort kjertelen...
Av MetteS i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 07-02-07, 19:27
Svar med sitat
Bokmerker