Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Takk for opplysninger om han legen. Hos Hertoghes tar det 9 md til 1 år å få time også om man er veldig syk.
    Disse er nok de beste eksperter i verden ang. hormoner.
    Du måtte vel fylle ut et langt ark med spørsmål først, eller mange ark. de er på nettet et sted også.

Noen må rett og slett ha sin ft4 på minst 50%, og de tar noe levaxin i tillegg. De merker selv om de må ha det. Det er egentlig ganske mange som må ha thyrosin i tillegg i følge thyroid.about.com forumet.
    Jeg har ikke oversikt over så mange mennesker at jeg kan gi deg noen statisktikk.

Mulig at en slik diett gjør at cellene kan nyttiggjøre seg hormonene noe bedre, slik atman ikke trenger å ta så mye. Blodverdier er ikke alt.
    Korn virker mot stoffskiftehormonene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    25

Standard

Hei

Ja, jeg måtte fylle ut et skjema tror det var noe sånt som 48 sider med spørsmål om all verden....det var om alt fra mat til hvilken maling det var på veggene...tok lang tid å fylle ut.

Jeg kom på noe - jeg har for ca 5 uker siden fjernet en hormonspiral, legen i Belgia sa at den måtte fjernes umiddelbart for det kunne også innvirke på stoffskiftet - er det kanskje derfor blodprøvesvarene har endret seg?

Jeg har gått på dietten siden jeg var hos ham i midten av mars, men har ikke gått ned et gram, heller lagt på meg enda mer...synes det er litt rart fordi jeg spiser jo ganske magert nå - men jeg må vel smøre meg med tålmodighet og vente til stoffskiftet stabiliserer seg igejn.

Ha en god helg alle sammen!
    Væren

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hormonspiralen inneholder mest progestin, vel og er overhodet ikke i samme gate som vanlige p-piller som også inneholder syntetiske østrogener såvidt jeg husker. Østrogener øker SHBG og det binder stoffskiftehormonene også og da trenger man mer stoffskiftehormon. Så du skulle blitt hyper.
    Men din TSH har gått opp og ft4 har gått ned. Spiralen har ikke østrogener etter det jeg forstår.
    Du har nok forandret noe annet, men operasjonen har satt deg tilbake noe etter mittskjønn, og kanskje du bare trenger en doseøkning allikevel til slutt. man mister vanligvis ikke vekt når man er noe underdosert. (noen gjør det)
    (Jeg har gått ned til 56 kg nå. Veide ca 70 kg før jeg kuttet ut brød og melk.Begynte å gå ned omtrent et år siden nå)

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    25

Standard

Takk Nora, du har virkelig store kunnskaper Er kjempeglad for svarene. Det er nok operasjonen som har gjort utslaget, ja og kanskje som du sier at jeg trenger et lite tilskudd av Levaxin, men tror ikke jeg vil gjøre noe nå, før jeg tar nye blodprøver for å se hva de forteller. Må jo også konferere med legen i Belgia ang. dette.

Ellers sier du at du gikk ned fra 70 til 56 kilo - var det etter du la om kosten din og over hvor lang tid? Bruker du Armour alene eller også tillegg av Levaxin (kanskje har du sagt noe om det før, men glemmer...). Du har kuttet ut melk og brød, andre ting du passer på eller hva spiser du? Hva med sukker? Bruker du andre tilskudd?

Var inne på sidene dine for å prøve å finne ut mer om DHEA og jeg forsto det sånn at om ikke binyrene fungerer normalt vil det gå utover stoffskiftet. Har brukt kapsler DHEA 5 mg siden midten av mars, men skal man merke noe bedring av stoffskiftet raskt eller hvor lang tid etter at man begynner med det?

På sidene dine stod det også noe om bruken av Armour - skulle deles over 4 ganger om dagen? Det sa ikke legen i Belgia noe om, men kanskje jeg skal prøve det, for jeg tar alt om morgenen, ca 1 time før frokost.

En del spørsmål, føler meg litt dum, men skjønner ikke så mye av dette og jeg prøver å lese, men klarer ikke konsentrere meg og alt blir bare "surr" i hodet mitt, glemmer det jeg har lest også.....huff :(

Igjen takk, Nora for fine svar
    Væren

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei
    Jeg gjorde kke noe anet enn først å prøve lavkarbo og så fant jeg ut at jeg ble dårlig av melk og gluten og jeg bbakte glutenfritt for datter som da hadde funet ut at det var noe.

Noen på thyroid.about.com forumet fortalte at de gikk nedi vekt på glutenfritt, og det er en artikkel om de fenoenet på www.bmj.com , og noen følte seg bedre.

Jeg visste om sammenhengen mellom insulinresistens og magefett/vekt og at stoffskiftehormonene ikke virker bra da selv om blodverdien er bra, og prøvde lavkarbo sliksom Atkins.

Jeg måtte også øke dosen levaxin nå jeg reagerte som verst i magen (ikke så mye som det høres ut som) Men vekta begynte å gå ned helt av seg selv etter en stund. Begynte i mars-april ifjor. Jeg gjorde ikke noe annet for å gå ned.
    (nei, jeg lyver. Tok homeopatisk arnica som skal senke insulinresistensen etter nye erfaringer fra homeopater i India. )(alle som er mer enn 80 cm rundt livet har insulinresistens)
    Gikk også til en som er helhetsterapeut og hun testet noen matvarer på meg v.h.a. kinesiologi. Det er forresten billigere enn de blodprøvene noen tilbyr....Hun gjorde masse mer, forresten, på en time. Fikk noen spesielle homeopatmedisiner som er isopatiske.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

(alle som er mer enn 80 cm rundt livet har insulinresistens)
    Det der er ikke fakta. Men at mange kan ha det kan så være
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Larrian hevder dette og oppgir dette som referanse:
    http://diabetes.diabetesjournals.org/cg ... t/45/5/633 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

Hun skriver 29 og en halv tomme. Side 15 i The Menopause Diet i boka hennes. Hun har brukt disse tall ofte på forumene.
    Så omtale av dette på medscape også.
    Så samme påstand på tv denne uken i et program hvor folk må slanke seg, på norsk. Så det er flere som hender dette. Noen flere som tifeldigvis så dette programmet? Jeg skulle skrevet opp kanal ogdag og klokken kanskje.

Men jeg innrømmer at det kanskje ikke er absolutt alle.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Da kan vi være enige. Jeg har ikke insulinresistens og er over 80 rundt midjen ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    25

Standard

Hei

Må bare si at også jeg er over 80 cm rundt livet og jeg har heller ikke insulinresistens...

Men det som forundrer meg at jeg bare fortsetter å legge på meg og da særlig rundt magen, selv om jeg har gått på denne dietten siden midten av mars....og jeg vet jo at når man legger på seg med "magefett" er ikke det seørlig gunstig med tanke på f. eks hjerte/kar sykdommer(har høye kolesterolverdier, har økt etter at stoffskifteverdiene har forandret seg). Jeg skjønner ingen ting, trodde snart jeg skulle begynne å gå ned i vekt istedenfor å gå opp. Men det har vel med at stoffskifteverdiene har forandret seg, håper det bedrer seg når dette normaliseres igjen...og håper at det skjer ganske fort

Ha en fin søndag!!
    Væren

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Du har nok insulinresistens siden din vekt fortsetter å gå opp samt at kolesterol er høyt.
    Jeg selv er 83 rundt magen og vet jeg er noe insulinresistent siden jeg først gikk ned når jeg tok homeopatisk arnika, ikke før og da hadde jeg gått på lavkarbo i 9 mnd .

Larrian har brukt flere bøker på det emnet og vet hva hun snakker om, hun hadde det selv.
    Hun har noen vitenskapelige begrunnelser for hvorfor hun anbefaler sin diett, med 6 mini-måltider på maks 200 kalorier og et visst forhold mellom karbohydraterm fett og proteiner. det har med andre hormonelle ting å gjøre også.
    Dr. Mercola skriver også mye om insulinresistens og putter alle pasienter på en strikt diett som er enda strengere, uten noe korn , rotgrønnsaker, poteter og melk. etter tre dager er da insulinen gått ned skriver han.
    Her er

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Forvirret over Hashimotos info
    Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 14
    Siste melding: 10-04-09, 13:52
  2. Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
    Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 82
    Siste melding: 01-09-06, 20:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn