Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

melder meg inn i klubben. 1300 kalorier om dagen ca, men ingen vektnedgang..:=( har ikke hatt sånne "problemer" før.
    har hørt den der med "spis mer", men det funker dååårlig.

men, du får tenke at hvis du lar være å spise slik du gjør nå så raser du opp i vekt. det er det eneste som får meg til å klare å fortsette:=)

med matinntak, ikke livet altså hahahahaha

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Her kjenner jeg meg sååå igjen! Legger på meg sakte og sikkert. Var en normalt slank person med vanlig kosthold før hypothyreosen.

Men et fenomen som jeg ikke har hatt før - er at jeg føler meg sulten selv rett etter jeg har spist!! Er spesielt opptatt etter å få i meg noe salt! Og det binder jo vann i kroppen...

Er det medisinen som trigger sultfølelsen, eller? Skulle nesten tro det... Noen som vet?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nosy
    Er det medisinen som trigger sultfølelsen, eller? Skulle nesten tro det... Noen som vet?
    Jeg eier ikke matlyst i det hele tatt. Så det er iallefall ikke det hos meg. Jeg spiser bare fordi jeg må. Alle MÃ… jo det da, men det er ingenting som frister...Kjenner sjelden på sultfølelse...rart...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg er som Yvette. Har på det jevne liten eller ingen apetitt. Sjelden maten smaker meg. Spirer på tvang som jeg sier. Blir ikke bedre av å slutte å spise heler..
    Men det skal nevnes at jeg plutselig kan få ulvehunger i noen dager sånn ca hver 3 måned eller noe slikt. Da er jeg faktisk "sulten" selv om jeg var mett for 10 minutter siden..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg blir også veldig saltsyk ( chipssyk ) innimellom . Ellers er jeg ikke noe saltmenneske.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    85
    Meldinger
    58

Standard Ned i vekt

Hei!
    Kan dere si noe om hva slags trening dere driver med? Vekt trening eller kardio?
    Har lest en del på http://thyroid.about.com/cs/dietweightloss/a/center.htm
    (står mye bra rundt om på dette nettstedet)Der står det at det vi først og fremst må gjøre for å forgbrenne mer er å bygge muskler.
    1 pund(1/2 kg) fett forbrenner mellom 6-10 kcal i døgnet mens 1 pund muskel forbrenner opptil 60 kcal i døgnet. Så for oss med dårlig omsetning av næringstoffer er dette en måte å få det litt bedre(en av de eneste).

Ellers så står det mye om å drikke vann. Mangel på vann setter ned kroppstemperaturen og på den måten stoffskiftet. De anbefaler 0,3 dl vann pr kg du veier(og enda mer for hver kg du vil ha bort)

Dessuten bør man få i seg nok B og C vitaminer, nok protein og masse fiber( http://www.thyroid%2Dinfo.com/fiber.htm ).

Jeg har selv trent vettet av meg uten å gå ned et gram - det var da jeg begynte å spise Levaxin igjen. Er på 100 microgram i døgnet nå(startet på 50 i oktober), men tror jeg skalopp litt til.

Har foresten også lest (www.tn.no, RYP) at hvis man ligger på et lavt kalori inntak over lang tid er det viktig å skeie ut en gang i uka(avhengig av hvor mye overvekt man har). Dette pga "det magiske "hormonet leptin. http://www.tn.no/artikler.aspx?id=31 - interessant lesnig om du vil ned i vekt eller ikke

Jeg skal, når jeg er "stabilt" medisinert, begynne å prøve ut noe av dette + litt til. Begynner nå med å drikke mer vann, få i meg esensielle fettsyrer og ta proteiner daglig. Detr neste blir fiber, vitaminer og styrketrening.

Er så vanvittig frustrerende å ikke klare å gå ned i vekt når man prøver alt man kan. Ser at andre "normale" ikke tror meg når jeg sier jeg trener og spiser sundt. De smiler lisom forstelsesfullt (for de VET jo at hvis man spiser mer enn man forbrenner legger man på seg). Altså er det det jeg gjør. Stapper i meg, men uten å merke eller inrømme det selv :( Argh!

De skulle bare vist...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg er nå så desperat at jeg fylte ut et tilbud fra et ukeblad på Nutrisan slankemiddel. Har egentlig ikke tro på slike, men har så lyst til å komme inn i bunaden og slippen en sommer til som jeg må grue meg til og slippe å tenke på hva i all verden jeg skal ha på meg neste jul.

Hver 17 mai, jul etc har jeg tenkt at neste år skal jeg ikke ha de problemene da skal jeg være slank.

Noen som har prøvd Nutrisan?

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard LIOTHYRONIN og lavkarbo

Du ma ha liohtyornin og lavkarbo. Eneste som har hjelpt meg.

Ingen frukt
    Ingen kunstige søtnings middel
    Litt natur ris eller en halv GROV GROV skive + grønnsaker og protein til vert måltid.
    6-9 måltid pr dag(et måltid kan også ver en gullrot eller noen nøtter)

Bra med fett. Fett er viktig, FETT ER SLANKENDE og bra for hormonbalansen. Gode fettkilder som meierismør, kaldpressede eller økologiske oljer, nøtter osv.

DRIT I KALORIER. Det er kroppense evne til å håndtere karbohdyrat som gjør at vi blir fete.

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hva er nutrisan?

Jeg sselv gikk ned fra rundt 79 til 57 kg ifjor. glutenfritt og lavkarbo. Mer egg og kjøtt. Nix brød. Nix melk eller ost.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det er et naturprodukt som inneholder Chitosan og Inulin . Chitosan er visstnok et stoff fra rekeskal og det skal suge opp fettet. I tillegg inneholder den hjelpestoffer som trikalsiumfosfat, magnesiumsalter og fettsyrer.

Jeg er innstilt på å prøve i 14 dager. Dette er et introduksjonstilbud. Har det ikke skjedd noe i løpet av den tiden så gidder jeg ikke prøve det mer heller, igrunnen er jeg skeptisk til sånt, men det var billig og jeg tenkte jeg kunne prøve. Har aldri vært så feit som jeg er nå og jeg spiser ikke spesielt usunt heller. Koser meg 1 dag i uken, og spiser det jeg får om jeg er på besøk hos noen. Så nå får jeg se da. Tok de første kapslene i dag. Skal raportere hvordan det går neste helg.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Det har gått opp et lys for meg!
    Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 04-09-07, 20:54
  2. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 18:07
  3. Skal vi snart finne på noe gøy?
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 7
    Siste melding: 02-06-06, 22:31
  4. Slankekur - plaster med jod - hva synes dere om dette, da?
    Av baremei i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 3
    Siste melding: 20-04-06, 23:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn