Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    1

Standard

Jeg har fjernet hele stasen, først den ene halvparten i 1997, og så resten i 2004. Hadde aldri brukt Thyroxin før operasjonen, fikk 125ug etterpå. Det viste seg å være for lite, så jeg har nå i vel ett og et halvt år gått på 150ug pr dag.

Har ikke hatt det så godt med meg selv, både fysisk og psykisk, siden før jeg ble syk som 18-åring (er snart 40 nå), og jeg hadde ingen plager etter operasjonene. Første gang gjorde riktignok narkosen meg så fyllesjuk at man skulle ikke tro det, men andre gang bare våknet jeg og hadde det bra. Litt hes de første dagene, men det tror jeg er fordi jeg hadde en eller annen slange ned gjennom halsen og måtte ligge med munnen åpen i bortimot halvannen time (alt i narkos, jeg merket ikke noe til det annet enn litt tørr og sår gane og svelg etterpå).

For meg har dette i alle fall betydd starten på et nytt liv. Det siste året har jeg gått ned fra ca 110 til 93 kg, jobber meg fortsatt nedover, og dette er noe jeg aldri hadde mulighet til å få til tidligere.

Og stemmebåndene mine har det bra, om sju uker skal jeg være med og framføre HÀndels Messias...

Lykke til med farmoren, og lykke til alle andre som skal igjennom denne operasjonen.

Jeg feirer operasjonsdatoene med kake hvert år, jeg!
    Visst holder jeg idealvekta...men jeg er nok 25 cm for kort!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

For et flott svar, også har jeg ikke sett det før nå..!! Tusen takk Strikkeline, satt prs på litt info, og deilig å høre at du har det bra! Det er sjelden vare her på forumet, så vi tar det ikke lenger for gitt Det går fint med farmoren min, hun klager aldri så jeg kan ikke riktig vite, men hun steller og styrer og duller med sine 15 barnebarn, så det er vel et sunnhetstegn..

Hvorfor opererte du den bort i utgangspunktet, struma, knuter, graves eller hva?

Du markerer med kake, det høres bra ut 8) sånn det skal være!!

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. traume mot skjoldbruskkjertel
    Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-06-08, 10:18
  2. Kreft i skjoldbruskkjertel: Kan det være en bra ting???
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 3
    Siste melding: 19-12-07, 10:10
  3. Operasjon - hvor?
    Av jane i forumet Graves sykdom
    Svar: 10
    Siste melding: 08-09-07, 00:09
  4. Min erfaring med operasjon
    Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto's
    Svar: 1
    Siste melding: 21-11-06, 11:03

Bokmerker