Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 33
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Hvorfor skal du være uten tabletter når du er sykemeldt

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Legen ønsker å få TSH høyere. Siden den ikker er målbar mener han at jeg er overdosert selv om jeg sist hadde normale prøver som faktisk slik jeg ser det føles litt lavt for meg.

Dersom jeg skal gå 14 dager uten medisin så kan jeg jo vise ham at jeg sikkert får en T4 på 0!! Dette er jeg temmelig sikker på for jeg går ned ca. 4,8 tall pr. dag dersom det går an å regne det ut da. Det har jeg gjort før. Jeg orker imidlertid ikke bli så dårlig går ikke likefort opp igjen ser du og da ville nok sykemeldingen blitt MYE lengre. :twisted:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Legen ønsker å få TSH høyere. Siden den ikker er målbar mener han at jeg er overdosert selv om jeg sist hadde normale prøver som faktisk slik jeg ser det føles litt lavt for meg.
    Dette skjønner jeg ikke! Jeg har heller ikke målbar TSH lenger. Jeg er ikke overdosert og legen sier at det er flere som "har det bra" eller noe lignende med så lav TSH. Mao: han henger seg ikke opp i den i det hele tatt!

Jeg kan ikke forstå at du skal være nødt til å ha det sånn! Uten tabletter?? Når du i utgangspunktet er så dårlig som du forteller?? Hva sier dere glupe hoder om dette da?

Kommer du til å følge legens råd?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg kommer til å følge det i noen dager og se hvordan det går. Jeg skal også til en privat legevakt og få en second opinion. Skal bli spennende å høre hva de mener der.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Lykke til! Håper du får hjelp! Pusher litt på mitt eget forslag lenger oppe om å skrive ned - ALT du kommer på.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Syns jeg bare vil si til cat at jeg kjenner igjen situasjonen. Jeg har vært akkurat der du er. Ingenting stemmer og det er vanskelig å få noe entydig ut av å tolke blodprøver.
    Jeg mangler jo mange av sakens fakta, men vil likevel driste meg til en teori. Men viss den mangler noe vesentlig må du jo bare se bort i fra den !
    Det er 2 punkter jeg dveler litt ved : oppstarten med Levaxin - og overgangen til Armour.
    Min egen erfaring som antistoffløs hypothyreot er at Levaxinen ikke virket - sånn helt til å begynne med. Jeg ble satt på en 100µ dose og etter en måned uten virkning gikk jeg til legen igjen som jo bare sa at jeg skulle fortsette. Og jeg tenkte vel at hvorfor i h. skal jeg fortsette med noe som ikke funker ? Ã…sså bare en eneste sånn liten drittpille ? Så jeg pælma på en til og etter en stund fikk jeg symptomer som jeg aldri hadde hatt før - og jeg ble absolutt ikke bedre av de symtomene jeg hadde gått til legen med.
    Så da tenkte jeg kutt ut hele dritten - og slutta. DA, kom jo hyposymptomene på løpende bånd og jeg forsto at jeg måtte ta Levaxinen. Den gjorde ett eller annet med meg som var helt ukjent for meg - men jeg ble ikke bra av den ! Det var i 1988 !
    Symptomene ble bare flere og verre, og det hjelp ikke å øke min kunnskap om sykdomen (som var null) men et stadig bedre internett gjorde dette iallfall lettere.
    Så fra 2000 begynte jeg å mase om at jeg ville prøve noe annet enn Levaxin - men fikk klar beskjed om fra samtlige leger at det fantes ikke !
    Løgn og bedrag ! Det finnes masse, og jeg fant ut at Armour hadde noen brukere her i landet, men ingen leger ville gi meg det - før jeg klarte å lure en vikar til å gi meg det.
    Jeg slutta helt med Levaxin medio april 2004 og starta forsiktig opp med Armour i Mai. Etter noen uker på svært lav dose forst jeg at dette ikke var så farlig som legene hadde advart mot - og økte dosen til 1,5Grain, som jeg beholdt ut året.
    Jeg fikk en nedtur og hørte samtidig at flere brukere brukte opp til 4Grain - så da var det klart da - jeg økte dosen. Det er så innmari vanskelig å sitte stille å se å at livet bare går til helvete ! Så noe MÃ… man bare gjøre. Noe som ikke koster allverden av krefter, for det har man ikke - noe som gir krefter - og høyere dose er nærliggende å ty til når man ikke har prøvd det.
    Nå bruker jeg 1,25Grain/dag.
    Så nå dukker det opp et spørsmål : Hadde jeg kommet i mål med denne dosen uten å gå igjennom den øvelsen med høy dose - eller har denne perioden vært nødvendig ?
    Jasedetja, det vet jeg ikke !
    Hva tror dere ?
    Og cat - er det omtrent dette som skjer med deg nå ?
    Og som du ser - jeg har ikke noen råd å gi deg, annet en at du skal stole på deg selv.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Så nå dukker det opp et spørsmål : Hadde jeg kommet i mål med denne dosen uten å gå igjennom den øvelsen med høy dose - eller har denne perioden vært nødvendig ?
    Jeg var også godt overdosert en periode, på 2 3/4 grain. Det var først etter nedjustering (og tilførsel av Levaxin, jeg trenger høy FT4) at formen ble stabil og i stadig bedring. Tar nå 2 grain Armour og mcg levaxin og har gjort det lenge.

Og nå anser jeg meg igrunnen for frisk, men vokter på et økende håravfall... (Kan heftig farging av håret føre til midlertidig røyting, forresten?)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tusen takk for svar N`Finn og baremeg.

Jeg lurer nå på om jeg er overdosert igjen :( og har ikke tatt medisin i dag med det resultatet at jeg har sovet hele dagen. Kjenner meg veldig slapp i kroppen.

I morgen skal jeg til en privat legevakt. Det eneste problemet er at jeg ikke har svaret på blodprøvene som jeg tok. Håper at jeg får det på legekontoret, for ved privatlegevakten kunne de ikke ringe å få dem da de jo ikke hadde rekvirert dem og da ikke fikk dem om de ringte sykehuset. Litt håpløst system.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har jo ikke lest alt du har skrevet, men jeg får vel det intrykket at du ikke er stabilt dosert. Du bør prøve å finne en dose som er helt stabil og det er antagelig best å begynne med en litt for lav dose og øke denne i små trinn meget langsomt. Kroppen blir veldig urøddig av å veksle slik på dosen.
    Legg en plan - prøv å klare deg med ett grain om dagen - vær tøff og se symtomene du får da an. Få hjelp til å tolke dem -før- du justerer.

Du kan vel ringe å få svar på dine egene blodprøver ? Eller få dem til å sende deg labarket - det kaster de jo likevel.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

bare for å supplemere litt (ikke at jeg trenger det da men, her går det jo krute godt ) men ja - baremei, jeg tror nok hårfarging kan ta sin del av skylden for at håret blir litt skjørt! All kjemisk behandling sliter veldig. Ellers så ligger jo stoffskiftet der og lurer i bakgrunnen, vet du, selvom du stortsett kan anse deg som frisk. (og det er så flott å høre, forresten!!)

cat, n'finn: Jeg er oppe i en dose på 2, 1/4 grain. Har jobbet meg sakte opp til denne dosen siden mars måned. Jeg kjenner at ting går sakte men merkbart bedre. Har ikke vært innom tegn til overdosering overhodet. Denne problematikken er vanskelig, og gjelder oss alle som driver med dosering : For å bruke mitt tilfelle som eksempel - Skal man gi kroppen en lang sjanse på nåværende dose, og være takknemlig for at ting går såpass greit som dem gjør, og at det er tid som skal til, eller skal man øke med 1/4 til, for å "pushe" forbedringen, hjelpe den frem?

noe å reflektere over på en tidlig morgen

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn