Viser søkeresultater 11 til 20 av 77
Tråd: Dagens lille slanketips
-
21-06-06, 21:52 #11
Blir lite med rolige spaserturer, jeg er sykmeldt og barnepiken har dratt til USA for 3 mnd. Men han er en hyggelig kar, så vi tar oss noen kjappe turer da veit du!!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
22-06-06, 23:01 #12
Kutt ut ting som gir falsk energi fort, for eksempel kaffe og sukker. Det får blodsukkeret til å stige raskt, for så å falle hurtig igjen rett etterpå.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
23-06-06, 08:37 #13
Jeg har diabetes 2, men har aldrig oppdaget at kaffe øker blodsukkeret. Kaffe inneholder hverken kcalorier eller karbohydrater.
Koffein "vekker" kroppen, så i moderate mengder skulle en tro det var bra for oss
Hentet fra: http://www.iform.no/pub/art.php?id=577Drikk kaffe, og tren før frokost
Når du våkner, er det flere timer siden, du sist har spist, og dine karbohydratdepoter er forholdsvis små. Kroppen vil derfor spare på de siste reserver ved i stor stil å forbrenne fett i stedet for sukker. Effekten blir enda større, hvis du vekker kroppen med en kopp kaffe. For samtidig med at kaffens koffein kvikker deg opp, setter den også ekstra futt i din fettforbrenning.
-
23-06-06, 11:58 #14
Takk for i9nnspill jorunn, som jo måler blodsukkeret.
Men vi lurte på kaffe siden vi blir sultne en stund etter kaffe. Dropper vi kaffen, blir vi ikka sånn sultne.
Det ser derfor ut som om kaffen økte blodsukkeret slik at det ble mer insulin som ga oss lavere blodsukker.
mwn hva skjer egentlig?
Har du noen forklaring, du som sitter med måleren?
-
23-06-06, 12:02 #15
Jeg er ikke helt sikker, men ettersom kaffe er oppkvikkende
kan det ha noe å si.
-
23-06-06, 12:10 #16baremei Gjest
Sånn sulten blir jeg av å tygge tyggegumme. Det gjør jo ikke noe med blodsukkeret, men med magesaften, og dermed føler man økt sult. Det gjelder ofte epler også, i hvertfall for meg.
-
23-06-06, 13:29 #17
Enig i dette, tyggis og eple gjør meg sulten
Blir ikke sulten av kaffe, men føler meg "lettere" i kroppen, og da er kanskje terskelen for å unne meg noe å spise lavere. I vårt hjem har vi tradisjon med å alltid ha noe til kaffen.
I det siste har det dukket opp mange bekreftelser på at kaffe en veldig helsebringende. Under 3 kopper daglig har visstnok ingen effekt på kroppen, over 5 per dag er skadelig, mens et antall kopper mellom 3 og 5 er direkte sunt. Husker ikke navnet på kilden, men det var en høyst troverdig artikkel.
-
23-06-06, 15:06 #18
Jeg!
Opprinnelig skrevet av Stina
Ikke så voldsomt langt, men nok til at jeg ble gjennomsvett.
Skulle sende noe post, så da måtte jeg på bensinstasjonen for å kjøpe frimerker, og så stakk jeg innom bilverkstedet der og bestilte time til EU-kontroll av bilden neste uke. Tok en tur innom frisøren i samme bygget, men hun hadde ingen ledige timer. På hjemveien gikk jeg innom butikken og handlet til helga. Hadde sekk på ryggen til varene sammen med min gode, gamle følgesvenn discman med gamle slagere, og staver i hendene. Selvfølgelig begynte det å regne rett før jeg gikk hjemmefra, så jeg tok på regnkappa. Like selvfølgelig sluttet det å regne da jeg kom ut, og jeg gikk turen i solskinn med regnkappa på. Så jeg ble ekstra svett...
Kjekt å kombinere gåturen med nyttige ærender.
Og ikke minst deilig å komme hjem til en dusj!
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
23-06-06, 16:15 #19
Så flott! Stå på, sonja!

Jeg har selv gått tur en time i dag! Regn da jeg starta men sol underveis, og da et slit med alle klærne! =) Men godt å få bevegd seg litt. Gikk inn til byen og innom frisøren (hadde bestilt time i forveien jeg da
) og jeg har tatt striper i det og det var så deilig å være der! Dame som masserer hodebunnen og duller med det lange håret mitt og hun syntes det så veldig sunt ut, er takknemlig for det, at ikke man har -alle- hypoplagene på en gang. Fikk håret vasket og fønet og de spilte deilig musikk og serverte te og det var like før jeg sovna i stolen
I kveld har jeg lovet venninnegjeng og treffes for reker og hvitvin, det er et slit!! Selv om jeg vet hvor hyggelig det kommer til å bli er det en matthet i kroppen som fører tankene til sofaen. Men så er det den sosiale samvittigheta som drar meg opp. Er bare en ting og gjøre; På med kaffen! Ha en så flott som mulig st.hansaften alle sammen!
-
23-06-06, 22:22 #20
Jeg skrev vel for lite om det med kaffen - men poenget var nettopp å gjøre det kort (noe jeg selv ikke er flink til).
Vet ikke hvilken direkte innflytelse kaffe har på blodsukkeret, men sammenhengen dette stod i, var at det ikke er lurt å innta "falsk" energi fordi du blir giret av det i en kort stund. Når så effekten er over, er det som regel langt ned igjen - og så vil man jo gjerne opp igjen, og kanskje da inntar mer "falsk" energi. Det er bedre å forsøke å holde jevn energi istedenfor opp og ned som en berg- og dalbane. ;)
Når det gjelder kaffe, så er det vel slik at det kan ta matlysten? I så fall er heller ikke det bra for slanking, ettersom man heller bør innta flere små måltider i løpet av dagen for å holde forbrenningen oppe.
Tyggis blir jeg også sulten av, så det blir det ikke noe av her i gården. Derimot Fishermans alltid på tur, fordi jeg tørster sånn.
Flott tur, Sonja. Hvis du har mulighet, så forsøk å legge den neste til skog og mark og ikke bilverkstedet ;)
Heldige du, Marianne, som har fått beholde det fine håret ditt. Jeg vil ha mitt tilbake!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24 -
LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-09-06, 22:11
Svar med sitat

Bokmerker