Side 2 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 56
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Her var mye "matnyttig" Stina" Takk og atter takk! Kan du komme med råd underveis?? Forstår at sponsorene tenker PENGER og ikke HELSE". *grrrr*
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

stina21 sin avatar
    stina21 er offline stina e fin som ho e, sæl om ho e fanga i en ukjennt kropp...
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

Standard yvette ;)

Nån sponsora tænka kun pænga mens andre virkeli vil hjælpe dæ.
    Synd at så mange skal ødlegge før dem som virkeli e flink å vil hjælpe.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har snakket med sponsoren min og lag ut alt jeg vet om hypothyreose, og hvor umulig det er å slanke seg når man ikke er rett medisinert. Han var ydmyk nok til å ta til seg informasjon. Var derfor jeg fikk snakke med homøopat lenger oppe i systemet. Hun virket overbevisende.

Jeg skal nå fortsette med fibertablettene, og skifte fra Whey-protein til Herbalife sitt protein. Mulitvitamin-tabl er jeg usikker på. Jeg skal ikke har jern. Må få sjekket om de inneholder jern. Noe utover disse produktene aner jeg ikke ennå.

Har du fått prøvd fra Beauty-boxen deres. Kremer o.l. Fant noen favoriotter der jeg da.

Altså så er det ikke store forandringene jeg gjør selv ennå. Rapporterer om jeg prøver andre av produktene.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hei igjen.

Vet ikke om jeg kan komme med stort mer "nyttig" - har vel stort sett sagt det jeg vet, og ettersom jeg selv sliter med vekta - hvem er jeg til å snakke? Men hun sponsoren min tenker nok også helse, og hun har vært ydmyk nok til å innrømme at hun ikke forstår noe av denne sykdommen, så det er jo endelig bra (men det var etter at hun foreslo at jeg kuttet ut medisinene mine), men up-linen hennes igjen var jo en tosk, selv om hun påstod at han hadde hjulpet mange folk. Men det er jo som det stadig sies i dette forumet: Ikke følg noen råd uten å høre med legen din først.

Men det er i alle fall viktig som dere er inne på, og få i seg noe om morgenen. Dette for å få i gang forbrenninga, ellers begynner spareblusset å sette seg på. Regner med at sparebluss kan vare i mange timer utover, akkurat som økt forbrenning varer i noen timer etter trening (har jeg hørt ;) )

Jo - 24 kg, men så er hun en tungvekter på et par hundre kilo.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

stina21 sin avatar
    stina21 er offline stina e fin som ho e, sæl om ho e fanga i en ukjennt kropp...
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

Standard Stina ;)

off 24 kg hørtes ikke helt bra ut..
    ho må j o ha bomma litt trur æ..men men..
    Næj æ e utruli gla før at æ har den sponsorn æ har,før han e vældi optatt av hælsa mi osv.
    Hørte om ei som gjikk ned 27 kg,blei mye bedre humør,sov bedremhadde det bedre med seg sjøl osv.. Etter ei stund kunne legen hennes redusere dose med medisin og flere av stoffskifte plagan forsvann.
    Håpe æ å kan være en av dem ;0)

Sjønne ikke at veilederea kan hold epå slikt,er jo kun dem jsøl som tape på d.. e jo faktisk 30 daga restur på alle produkta selv om dem e åpna. så
    ser du at d ikke fønke noe sæli ell ikk e fornøyd så ja da får du pængan tebake.

Næj æ håpe d fønke,har iikke sagt noe til vænna og fam om at æ går på d så vi får nu sje ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Jeg kan ikke få understreket sterkt nok hvor skeptisk jeg er til slike produkter som herbalife, nutrilett, cambridgekuren, noka-dietten og hva de nå heter alle sammen. Jeg tror disse på sikt gjør mye mer skade på kroppen enn nytte!

Jeg gikk selv på en slik pulverkur for en del år tilbake fordi legen jeg gikk til krevde det. Jeg var ikke mange kilo overvektig den gangen, i alle fall ikke i forhold til nå. Det stod på pakningen at man ikke skulle gå på kuren mer enn maks 2 måneder. Legen tvang meg til å gå på den i nesten 4 måneder. I disse månedene levde jeg altså på 400 kalorier om dagen og holdt til slutt på å gå i bakken fordi det svartnet for øynene mine. Jeg var totalt utmattet, hadde på den tiden full jobb på et lager, en jobb hvor jeg stod og gikk mye.

Jeg har i de senere årene fått høre fra medisinsk ekspertise at den kuren enten ødela stoffskiftet mitt fullstendig og ga meg lavt stoffskifte, eller så har den i det minste vært med på å påvirke utviklingen av hypothyreose hos meg.

Jeg har også min erfaring med selgere av herbalifeprodukter, og maken til frekkhet har jeg vel aldri møtt noensinne!
    Da jeg første gang startet opp med trimtilbud for overvektige for snart tre år siden, ble oppstarten omtalt i lokalavisa. Tid og sted ble også nevnt, og den første dagen møtte en representant fra herbalife opp. Det tok dessverre litt tid før jeg skjønte hvem denne jyplingen var, ellers hadde jeg nok kjeppjaget henne over stokk og stein! Hun delte ut visittkort, og jeg stod der bare og dirret av sinne og fikk ikke sagt et ord! Maken til frekkhet!!

Nå er jeg jo forberedt på at slikt kan skje, så jeg står bedre rustet til å ta imot slike spirrevipper neste gang.
    Jeg har også erfart herbalifeselgere som har forsøkt å prakke på sine slankeprodukter til folk med anorexi, til og med i tilfeller der de var kjent med at vedkommende hadde sykdommen!

Så som dere skjønner, herbalife og andre lignende (jeg kaller dem kvakksalvere) har ingen høy stjerne hos meg, nei!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Er enig med deg Sonja. Den eneste slankekuren som det er noe hold i er å spise nok, sunt og trene.

Jeg selv har vært rund siden jeg var 12, men har også alltid vært veltrent. Jeg tror å ha en sunn kropp er mye bedre enn å ha en slank usunn kropp! Selvfølgelig skjønner jeg at mange sliter med å akseptere seg selv og sin kropp. Men samtidig skulle jeg ønske det var flere kurs som kunne lære mennesker den enorme kraft det er å like seg selv slik man er!

Altså mitt råd er: Spis sundt og tren det du orker.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Sonja - ja, for en forferdelig historie - når du forteller det, kan jeg huske å ha lest det på sidene dine for lenge siden. Fytti for en lege :evil:

Når det gjelder diverse folk som forsøker å prakk på andre folk ting, så har vel det mest med personen og ikke produktet, å gjøre ;) Noen er jo "frekkere enn flatlus".

Men det er jammen godt du kommer med innlegget, så en kan se hvor farlig dette kan være. Ang stoffskiftet ditt, så snakker vi jo ofte om at for lite mat kan sette kroppen på sparebluss - så det er vel kanskje noe slikt som har skjedd? Har også hørt andre historier om folk som har fått ødelagt stoffskiftet av slankekurer/sulting, uten at jeg kan den utdypende vitenskapelige forklaringen på det.

Når det er sagt, så er det hardt for mange av oss med alle disse kiloene, og Herbalife skal ha veldig sunt innhold - og de påstår f.eks. at de ikke tester på dyr (noe som er verdifullt i mine øyne), så jeg tror at hvis man bruker dette med måte, så kan det kanskje hjelpe litt. Jeg følte meg i alle fall friskere de første månedene jeg begynte på det, kan kanskje ha hatt litt underskudd av vitaminer og mineraler. Men jeg har aldri orket å spise så lite som de helst hadde sett. Da refererer jeg til noe de lovte: Jeg skulle gå ned i vekt uten sult.

Noe sult har det blitt for min del, men da i alle fall ikke når jeg skal trene. Har heller ikke sultet meg kombinert med Herbalife.

Jeg kom forresten på et "slanketips" jeg hørte for en god stund siden: Du skal slanke deg i 2-3 dager, så skal du spise normalt neste dag. Dette for å holde forbrenningen oppe - du skal altså lure den til å forbrenne like mange kalorier hver dag - også de dagene du spiser mindre. Men orker ikke så mye sult, så jeg har ikke prøvd ut dette. ;)

God jul og god appetitt 8)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

stina21 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

stina21 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

Standard igjæn.

Har hørt om mange "selgera" som ikke e helt rikti rætt..
    mitt dagli kacl ligg på 1500 nu,tar ikke bare shake.
    Tar kun frokost å lunsh. spis vanli middag og kvelds.

Så e vældi positivt til d i å me at det faktisk e sunne produkta å ikke sånn som cambrigde,nutrilett osv,,

Grunn til at æ prøve dene e at æ får ikke i mæ nok mat,så nu når æ tar shakan til frokost å lunsh,noe æ aldri har brukt før. så lære æ mæ faktisk å "spise" frokost å lunsh.
    Som faktisk e dagens viktigste måltid.

Side 2 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 31-03-13, 19:12
  2. Har noen prøvd selentilskudd sammen med for eksempel levaxin?
    Av studentm i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-01-11, 15:26
  3. Noen som har prøvd Fibromyol?
    Av Damen i forumet Alternativ behandling
    Svar: 5
    Siste melding: 10-12-09, 09:16
  4. Har noen prøvd tang?
    Av Siriliss i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 6
    Siste melding: 14-09-05, 21:59
  5. Har noen prøvd tang?
    Av Siriliss i forumet Lavt stoffskifte og jod
    Svar: 6
    Siste melding: 14-09-05, 21:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine