Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
-
03-06-06, 22:09 #11
Det var fint Sonja. Jeg aner ikke hva som er lovlig og ikke lovlig av slikt, men kan da vel ikke være store saken dette? Bekymrer meg ikke.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-06-06, 22:51 #12
Jeg skjønner jo at de ikke er så interesserte i å sende ut blader gratis, og særlig til folk som ikke er medlemmer. Men det hadde ikke gjort noe om de kunne solgt noen numre. Jeg kunne vært villig til å betale for det jeg, selv om jeg ikke er medlem.
Det er fint at de endelig åpner opp for at det tross alt finnes alternativer. Jeg fikk med meg mye i den artikkelen som jeg ikke var klar over og aldri har hørt fra noen lege, ting som jeg bare har hatt en mistanke om. Det var godt å få bekreftet at lavt B12-nivå har med sykdommen å gjøre og ikke er noen annen sykdom i tillegg. Jeg har jo umiddelbar effekt av B-12-sugetablettene mine når jeg kjenner at det begynner å røre på seg i tarmene, så da fortsetter jeg med dem!
At jeg bør unngå stress, er jeg alt klar over.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
03-06-06, 23:04 #13
JEG skjønner ikke at de ikke er interessert i å utgi gratis numre - SPESIELT til dem som ikke er medlem fra før av. Hvordan skal de ellers friste folk til å BLI medlem? Ikke noe på sidene deres frister i alle fall noe særlig.
Men jeg er sikkert "bortskjemt". Fra jeg først av tok kontakt med ME-foreningen, har de behandlet meg med forståelse, respekt og kontinuerlige tilbakemeldinger. De er virkelig "proffe" etter min mening.
Sendte meg "lege-informasjons-pakke", inviterte meg med på møte med gratis lunsj, og svarer på mail - nesten natt og dag, ukedager og helger, hverdager og helligdager. Så her har jeg meldt meg inn (lenge etter den gode behandlingen), selv om jeg fremdeles ikke vet om jeg har ME.
Proft - jepp, garanter. Så hvorfor skulle thyroideaforbundet interessere? Men som jeg forteller i en annen tråd (ja, litt i flere), så har jeg nettopp fått en veldig "bra" mail fra dem. Stort sett det eneste som skuffer er at de ikke vil sende meg noen "prøve"-eksemplarer av Thyra. Og da kan jeg heller ikke vite hva Thyra består av.
Men når det gjelder foreningen og alt annet i verden for øvrig: PR er jo veldig viktig. Hvis du ikke gjør deg kjent, hvordan skal da folk høre om deg og fatte interesse for deg?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-06-06, 23:10 #14
Jeg videresender herved Thyra-bladene mine til deg Sonja. Mulig det kan bli mer interessant å lese de nå etter at de har fått denne "nye" informasjonen fra Omdal? Vil du ha de gamle bladene? Hiver de fort i posten. Ikke noe problem.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
04-06-06, 07:54 #15
Hei

Thyra er jo et medlemsblad.
Har aldri sett at man leverer ut medlems "fordeler" til hvem som helst, ellers i norge heller. Tror ingen melder seg inn i NTF for bladet sin skyld. Det er ikke nok der til det.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-06-06, 12:16 #16
Thyra-bladet er jo stort sett den eneste "fordelen" man får - bortsett fra en rabattordning med IF-forsikring, som nå faller bort.
I tillegg har vi muligheter til å kontakte FFO`s Rettigetssenter. (Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon), som gir råd og veiledning på:
-Oppvekst/utdanning
-Helsetjenester og sosiale tjenester
-Arbeid/attføring
-Trygd
-Bolig
-Pasientrettigheter
-Skattespørsmål
-Transport
-Fritid og kultur
Tlf nr 22 79 90 60 www.rettighetssentet.no rettighetssenteret@ffo.no
Har aldri benyttet meg av dette så jeg aner ikke kvaliteten. Fikk et aldri så lite "sjokk" når jeg oppdaget at jeg var medlem i FFO.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
04-06-06, 17:58 #17
Omdal sier i artikkelen noe om TSH som verken legen min eller jeg er enige i, at en lav TSH (<0,2) over flere år øker risikoen for benskjørhet, demens og hjerterytmeforstyrrelser. TSH bare påvirker skjoldbruskkjertelen til produksjon av stoffskiftehormonene. Flere av min leges pasienter har en TSH på null. Dersom stoffskiftet hadde hatt sin årsak i problemer med hypofysen eller hypotalamus, hadde det stilt seg annerledes.
-
04-06-06, 18:13 #18
Hvordan finner man ut det da hvor problemene kommer fra. Høres ikke så lystig ut med demens akkurat. Benskjørhet er nok ikke kjekt det heller, men man skal jo leve her og nå også så kan jeg heller takle benskjørheten om den kommer slik tenker jeg.
-
04-06-06, 19:41 #19
Hvordan vet jeg ikke cathrin. Jeg skal til kontroll av osteoperose i denne månenden. Både pga lav TSH (som jeg ikke bryr meg noen om), men også pga alder (50år). Skal bli interessant. Jeg har trent som en gal i over 20 år så jeg har ingen tro på at de finner noe benskjørhet, og akkurat DET sa jeg ifra om også. Men la de sjekke.....for all del...
-
04-06-06, 20:35 #20
Primær hypotyreose ved sjukdom i skjoldkjertelen (antistoffer/Hashimoto, radiobehandling, knutar) gir låg T4 og høg TSH.
Sekundær hypotyreose (svikt i hypofysen) og tertiær hypotyreose (svikt i hypotalamus) gir låg T4 men normal TSH.
Står om dette på til dømes Wikipedia
Primær hypotyreose er absolutt vanligast, med 98%
EDIT:
Emm, dette var jo fullstendig off topic
, men er svar til cathrin.
Studine - ferdig skolert
Lignende tråder
-
Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 11-07-11, 20:41 -
Thyra nr.4/08 Jeg ble litt "lei" meg da jeg leste side 8
Av gunnda i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 21Siste melding: 24-01-10, 22:59 -
spørreundersøkelse i Thyra
Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 6Siste melding: 15-06-06, 12:54 -
Artikkel i Thyra om Omdal samt Armour
Av nora i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 21Siste melding: 06-06-06, 02:16 -
Thyra-dagen 25. mai i Stavanger
Av brits i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 11Siste melding: 31-05-06, 22:33
Svar med sitat
Bokmerker