Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Betyr det at kjertelen er borte vekk?? Dette var da en smule merkelig...??? Takk for snoket nora. Snoker selv, men med dårlig resultat.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Men ta nå meg med en klype salt da.
    Det gjør jeg aldeles ikke! Til det er dine og andres tilbakemeldinger her altfor verdifulle, så tusen takk til deg også.

Men når jeg leser forklaringen din så dukker det opp et nytt spørsmål. Betyr det at jeg også har/har hatt Hashimotos? At jeg har hatt en betennelse og så har den bare brent ut av seg selv? Før hypothyresose ble konstatert?

For ved første - og alle målinger - så har Anti-TPO vist 11. Hvorfor samme tallet hver gang? Lab.maskina som har hengt seg opp eller? Ser at mange av dere har Anti-TPO på 1000 o.l. Derfor jeg skriver at min er "ikke målbar". Fikk mye å gruble på her jeg nå.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Den er nok der, står på rapporten, og den vises som svart i fargen. Det er ikke knuter eller noe ellers ville de ha skrevet det.
    Knuter og cyster kan forresten være svart, innimellom og hvite.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Fagtermer og vendinger kan være vanskelige. Røntkenleger er ille, dette ligner fælt ! Fagtermer forandrer seg og forandrer også av og til betydning.
    Den som snakka med en fagperson sist vet best.
    Og det var ikke meg, for å si det slik. Derfor er "saltet" nødvendig.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard

Hei!

Jeg har nettopp vært på ultralyd for å sjekke skjoldbruskkjertelen. Legen viste meg på skjermen at området var svart, det betydde at det var ingen aktivitet i kjertelen (syns å huske han sa den var død?)

Jeg har heller ikke målbar anti-tpo, og hadde ingen knuter eller andre mystiske "ting",bare en skjolbruskkjertel som ikke virker.

Jeg er ganske ny på dette her, så jeg har ikke så mye peiling ,men tenkte jeg kunne fortelle hva legen sa til meg
    Hypo og på levaxin siden mars 2006

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei anha. Dette var likt. Fikk også beskjed om at min kjertel var død.

(Ser at du er fra Sunnmøre. Det er jeg også. Kanskje vi kjenner hverandre?)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard

Hei igjen

Man kan aldri vite ;)

Jeg kommer iallefall fra ei bygd utenfor Ã…lesund , i Haram kommune. Tror ikke jeg tør å skrive mer jeg....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard

Det var forresten på Medi3 i Ã…lesund jeg var på ultralyd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Det var på Medi 3 i Ã…lesund jeg tok ultralyden også! Jeg kommer ikke fra Haram så da er det vel ingen "fare". Tør ikke si så mye mer jeg heller. Takk for innleggene dine!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Yvette

Ser at du spør om du bør få kontrollert cysten. Det bør du absolutt etter anbefalt tid, fordi det da skal kontrolleres om den fortsatt er der, har vokst , ser annerledes ut etc. Noen cyster forsvinner av seg selv, mens andre må fjernes.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. brystkreft og kuler i kjertelen
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-10-06, 09:01
  2. Knuter i kjertelen.
    Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-06-06, 08:55
  3. Hva betyr dette ?
    Av gjest i forumet Blodprøver