Viser søkeresultater 11 til 20 av 42
Hybrid View
-
26-12-12, 20:53 #1
Sv: Skal begynne å ta Erfa om kvelden. Tar imot alle gode råd.
Hei Vigdis

Jeg har til tider i løpet av døgnet litt forhøyet blodtrykk. Har hatt døgnmåler uten at det har vært snakk om å ta blodtrykksenkende medisiner. Men i og med det har blitt advart mot at trykket kan stige ved CT3M-metoden tenkte jeg å være forsiktig med det.
Jeg vet ikke hvorfor det er forhøyet. Forhøyet blodtrykk er vel et symptom, ikke en sykdom. Jeg har også hatt litt forhøyet kalsium ved et par anledninger, men det er ifølge de lærde helt normalt. Det tror ikke jeg noe på. Har også hatt forhøyet PTH en gang. Alt dette er bare litt over normalen.
Jeg får lese litt videre, og så kan det hende jeg kommer tilbake med spørsmål etter hvert.
Tusen takk for svar
-
27-12-12, 18:44 #2
Mener du at jeg kan starte fra fire timer før jeg står opp? Og så finjustere tidspunktet med utgangspunkt i det?
Jeg behøver ikke å begynne med 1,5 time før jeg står opp, og så jobbe meg videre derfra? (Har sett at han PR skriver dette.)
Og du mener at jeg skal starte med å ta 180 mg med en gang på dette tidspunktet?
-
27-12-12, 19:44 #3
Lisbeth, det kan være smart å ikke starte på maks T3 dose når du prøver deg på CT3M. Begynn på 5-10 mcg T3 og øk derfra. Det kan bli mye rot å starte 4 timer før. Denne tiden for kortisol (og andre hormoner) utslipp er individuell, men innenfor 4 timer før du står opp. Jeg nbefaler å følge Pauls opplegg. Vær systematisk, det lønner seg!
Nei, du trenger ikke gjøre dette resten av livet. Tilslutt vil metoden fungere så godt at kortisolet blir høyt. Jeg tror Paul Robinson har en bloggpost om dette på recoveringwitht3.com , han opplevde det. Når kortisolet blir høyt eller høyt nok, kan du enten redusere dosen eller forskyve tidspunktet en halv time frem. Senere kan du slutte. Kroppen klarer jobben selv. Men hvor lang tid denne prosessen tar, er individuell. For noen tar det tre måneder, for andre to år
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-12-12, 20:04 #4
Takk for svar, Vigdis

Da leser jeg videre og forbereder meg til å begynne (Har forresten begynt på binyrelinken din, men den må leses i flere porsjoner fordi den er så lang nå.)
Systematisk er jeg, så det blir ikke det største problemet.
Grunnen til at jeg tenkte at man kanskje skulle bruke denne metoden for alltid er at hvis binyrene kommer seg og produserer normalt, blir det kanskje problemer igjen hvis man på nytt slutter å tilføre T3 om natten når kortisolet skal produseres.
Men, jeg har jo ikke begynt enda, så jeg får ta en ting av gangen kanskje
-
28-12-12, 07:50 #5
Les fra mars-april i år, så ser du hva jeg har rotet med når det gjelder CT3M....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Har Graves og skal snart opereres (have fjernet skjoldbruskkirtel). Gode råd søges.
Av Pisces i forumet Høyt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 18-05-16, 02:38 -
skal begynne på kombinasjons behandling og trenger råd!
Av toneij i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 10Siste melding: 21-10-12, 20:43 -
Jeg skal begynne med kosttilskudd idag.!
Av Jente25 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 5Siste melding: 12-08-09, 11:13 -
Skal begynne med Armour :=)
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 29-08-08, 22:02 -
Armour kvelden før nye prøver skal tas?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-05-06, 20:26

Svar med sitat

Bokmerker