Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
-
13-01-12, 00:34 #11
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Jeg er rystet og mangler ord. Dybt, dybt tragisk.
Og så bliver jeg vred. Må denne sag blive afdækket og kendt i offentligheden!
Lys og fred til Bitten og hendes familie
-
13-01-12, 01:04 #12
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Afdækket og kendt i offentligheden? Måske. Men løst bliver den ikke, fordi det eneste der kan løse dette problem er, at TSH-styret behandlingsparadigmem bliver afskaffet.
Det bliver den ikke, fordi lægernes viden om skjoldbruskkirtel-relaterede sygdomme er minimal, og uden TSH kan vores læger intet.
At de kan lige så lidt med TSH - patienterne dør jo, eller bliver "thyroid-demente" - får dem ikke på bedre tanker, disse afskyelige hvidkittelbærere!
De bestemmer jo egenrådigt, hvad det behager dem at tro på, og at lade tvivlen komme den syge tilgode... gør man ikke. Det manglede bare, at patienterne havde noget at skulle have sagt.
Det undrer os ikke det mindste - her på "kontoret", at desperate patienters selvbehandling for lavt stofskifte breder sig mere og mere, som steppebrand!Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
13-01-12, 08:56 #13
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
hej admin
jeg ville rigtig gerne sende en pm men ved ikke helt hvordan - bittens forløb foregik på hillerød sygehus endokrinologisk afdeling og hun fik aldrig en fast læge - da Bitten kom fra hørsholm hørte hun egenlig til på helsingør sygehus - hvor de behandlede hendes hjerte hun bad mange gange om et lidt mere samlet forløb , men det kunne hun ikke få . begge hospitaler ville ikke give/ behandle med andet end eltroxin - men de sidste 4 mdr fik hun helt fjernet sin i forvejen alt for lille dosis .
håber i selv kan slette disse oplysninger hvis ikke de hører til her
kærligst carina
-
13-01-12, 12:29 #14
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Nej admin. Desværre nej

Jeg udtykker blot et spinkelt desperat håb om, at almindelige mennesker, kan få indblik i, hvad der foregår, og et lige så desperat spinkelt håb om, at enkelte læger, der har bevaret modet og evnen til at tænke selv, måske kan se noget af deres praksiserfaring bekræftet i denne ufattelige tragedie.
I øvrigt er jeg ganske enig - jeg mangler stadig ord...
Det her bliver jo mere og mere grotesk! Når de har fjernet medicinen, har de jo anerkendt, at hun ikke kunne tåle den!
-
14-01-12, 02:34 #15
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Tak. Hermed advarslen formidlet videre via denne tråd.
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
14-01-12, 10:32 #16
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Jeg tenker på Broda O Barnes erfaringer med thyroid, at hans stoffskiftepasienter hadde nesten ikke hjerteproblemer. Han forsket mye rundt dette. Men dette er glemt i dag, unntatt av en del holistiske leger. Det står mye om ham her på forumet, men jeg klarer ikke finne det (hjernen er ikke helt med i dag). Boken hans anbefales!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-01-12, 12:35 #17
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Hvilke officielle rettigheder har vi som patienter i Danmark?
I den danske sundhedslov (Sundhedsloven) i "Afsnit III - Patienters retsstilling" under "Kapitel 5 Patienters medinddragelse i beslutninger - Informeret samtykke" står der følgende i § 16 (min fremhævning):
Jeg tager forbehold for senere ændringer af forskriften - disse har jeg ikke haft kræfter til at gennemgå.§ 16. Patienten har ret til at få information om sin helbredstilstand og om behandlingsmulighederne, herunder om risiko for komplikationer og bivirkninger.
Stk. 2. Patienten har ret til at frabede sig information efter stk. 1.
Stk. 3. Informationen skal gives løbende og give en forståelig fremstilling af sygdommen, undersøgelsen og den påtænkte behandling. Informationen skal gives på en hensynsfuld måde og være tilpasset modtagerens individuelle forudsætninger med hensyn til alder, modenhed, erfaring m.v.
Stk. 4. Informationen skal omfatte oplysninger om relevante forebyggelses-, behandlings- og plejemuligheder, herunder oplysninger om andre, lægefagligt forsvarlige behandlingsmuligheder, samt oplysninger om konsekvenserne af, at der ingen behandling iværksættes. Informationen skal tillige omfatte oplysninger om mulige konsekvenser for behandlingsmuligheder, herunder om risiko for komplikationer og bivirkninger, hvis patienten frabeder sig videregivelse eller indhentning af helbredsoplysninger m.v. Informationen skal være mere omfattende, når behandlingen medfører nærliggende risiko for alvorlige komplikationer og bivirkninger.
Stk. 5. Skønnes patienten i øvrigt at være uvidende om forhold, der har betydning for patientens stillingtagen, jf. § 15, skal sundhedspersonen særligt oplyse herom, medmindre patienten har frabedt sig information, jf. stk. 2.
Stk. 6. Indenrigs- og sundhedsministeren fastsætter nærmere regler om informationens form og indhold.
Loven kan findes her: https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=130455#K5
På Sundhed.dk, som Danske Regioner, Indenrigs- og Sundhedsministeriet og Kommunernes Landsforening står bag, står der bl.a. følgende:
https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=75806.857Hvilken information har du ret til?
Du har krav på information om:
hvad fejler du?
hvilke behandlingsmuligheder er der?
hvilke komplikationer og bivirkninger er der ved undersøgelse og behandling?
hvilken forebyggelse og pleje kan du få?
hvilke konsekvenser det vil have, hvis ingen behandling gives
Bitten havde altså ret til informeret om, at hun kunne have fået Euthyrox i stedet!
Hvad mener det officielle Danmark om Eltroxin vs. Euthyrox?
På Netdoktor.dk står der følgende om mulige bivirkninger af Eltroxin (mine fremhævninger):
Mulige bivirkninger
Sjældne (0,01-0,1%)
Øget tryk i kraniet.
Med ukendt frekvens er set: irritabilitet, uro, rastløshed, rysten, søvnløshed, hovedpine, brystsmerter, hjerterytmeforstyrrelser, hjertebanken, forhøjet blodtryk, hjertesvigt, blodprop i hjertet, åndenød, rødme, hedeture, mavesmerter, kvalme, diarré, opkastning, øget svedtendens, hårtab, kraftesløshed, kramper, menstruationsforstyrrelser, nedsat evne til at få børn, træthed, temperaturstigning, vægttab, hudkløe og hududslæt.
En del af de rapporterede bivirkninger må formodes at skyldes overaktiv skjoldbruskkirtel og/eller overfølsomhed over for de anvendte hjælpestoffer i tabletten.
Disse bivirkninger forsvinder, når dosis nedsættes
Samme sted står der om mulige bivirkninger af Euthyrox (mine fremhævninger):
Stort set samme tekst findes på min.medicin.dk:Mulige bivirkninger
Sjældne (0,01-0,1%)
Øget tryk i kraniet.
Der er sædvanligvis ingen bivirkninger. Hvis stofskiftet bliver for højt, er symptomerne diarré, hjertebanken, hovedpine, hedeture, rødme, irritabilitet, kramper, menstruationsforstyrrelser, søvnløshed, øget svedtendens, rysten, hudkløe, hududslæt samt vægttab.
En del af de rapporterede bivirkninger må formodes at skyldes overaktiv skjoldbruskkirtel og/eller overfølsomhed over for de anvendte hjælpestoffer i tabletten.
Disse bivirkninger forsvinder, når dosis nedsættes.
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/499
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/4846
Bittens rettigheder er altså blevet groft krænket, og selv indenfor det konventionelle sundhedssystems egen forståelsesramme, må det være tydeligt, at der er tale om et dybt alvorligt svigt - alene klager over officielt anerkendte bivirkninger udgør en sag i sig selv.
Skammeligt, skammeligt, skammeligt! Og dybt tragisk!
-
16-01-12, 06:16 #18
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Godmorgen

mange tak for det fine indlæg - jeg vælger nu at printe dette ud og give til Bittens Mand - det giver ham bestemt anledning til at klage. som han bestemt også ør
kærlig hilsen
Carina
-
16-01-12, 09:39 #19
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
18-01-12, 00:02 #20
Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin
Lignende tråder
-
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte efter jeg havde fået mit 3 barn
Av Kamilla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 14-10-11, 22:09 -
Tinnitus af eltroxin?
Av carlsmor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 19-05-11, 09:01 -
Naturethroid - RLC Labs har ændret formula
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 06-11-10, 18:51 -
En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 04-09-10, 22:53 -
Gid Fanden havde Graves og Basedow
Av Anisa i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 12-11-06, 00:04
Svar med sitat




Bokmerker