Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
Tråd: Utmattet..hva nå?
-
02-11-11, 21:37 #11
Sv: Utmattet..hva nå?
Ja, så blir det jo spændende ... Men godt, at endokrinologen er med på, at det kan være værd at tjekke. Så mange triste historier om folk, der møder en mur, når de gerne vil have binyrerne undersøgt.
Så er det lige hvilken metode, din endo så vil bruge til formålet. Det er ikke ligegyldigt for resultatet, har jeg læst herinde. Spytprøver skulle funke bedre end blodprøver /syn-ach-ten-test.
Nielsigne
-
03-11-11, 06:42 #12
Problemet for de fleste av oss som har lave kortisoltall, er at vi er ikke i nærheten av å slå ut på en Synachentest. Den viser om du har Addison. De fleste av oss får ikke det. Men det er ganske fælt å ligge i bunnen av normalområdet, der hvor legene fortsatt pleier å fortelle deg at du er frisk og slett ikke trenger kortison. Problemet er at normalområdet favner for mye, etter min mening. Jeg tror mange kunne unngått lange perioder med sykemelding, muligens en ME diagnose, i verste fall uføretrygd om legene hadde vært mer oppmerksomme på binyrene.Spytprøver skulle funke bedre end blodprøver /syn-ach-ten-test.
Spyttprøve er det sannsynligvis beste, de kan du ta i ro og fred hjemme uten stress• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-11-11, 09:41 #13
Jeg tenker også at spyttprøve blir det neste skrittet, hvis det viser seg at jeg får tilbakefall igjen neste gang jeg tas av kortison. I og med at jeg nå er på medrol igjen, er det vel liten vits å ta det? Noen som vet hvor lang tid det tar før kortison er ute av kroppen? Det kommer kanskje an på hvor stor dose og over hvor lang tid? Igjen; takk for alle råd og tips.
Lignende tråder
-
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40

Svar med sitat
Bokmerker