Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
Hybrid View
-
11-04-10, 14:02 #1
Sv: "Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund
Ikke kun penge, Qa

Det signal en patientorganisation hermed sender ud til sine stofskiftesyge medlemmer er, at lavt stofskifte og overvægt som følge af hormonunderskud (lav forbrænding) kan afhjælpes ved hjælp af en metode, der i bund og grund er fysisk træning. Fordi uanset om man ligger ned på en briks med elektroderne på kroppen, eller om man løber ude på vejen for at motionere - siger patientorganisationen med sin promotion af Bailine, at det hjælper på stofskifte og på overvægten.
Hvad nytter det at stofskiftet stiger pga. Bailine (hvis det sker for nogen), når det er binyrerne der slider med at kompensere for træningen eller en tur på Bailine-briksen, mens skjoldbruskkirtlen er lige så syg, som den plejer og det vil også ske for binyrerne, hvis skjoldbruskkirtlen/kroppen ikke får den rette behandling, der i den sidste ende vil aflaste (beskytte) binyrerne osv. osv.
At Bailine ikke tager sig af det er ganske forståeligt: deres formål er at tjene penge koste hvad det koste vil. Men hvad får en patientforening ud af Bailine?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-04-10, 14:18 #2
Ja, etter min mening er det den tankegang at man kan gjøre noe med problemet selv. Det er bare å bevege seg, og siden dere ikke gidder - så kanskje dette hjelper ?
Tanken bak ligner den heilpraktiktiske tankegang man her på forumet reagerer kraftig på.
De forklarer jo uten omsvøp og fortielse, og ærevære dem for det. Jeg liker at idiotene avslører seg selv, tydelig og greitt.
NTF anbefaler bare å prøve - for å se om det hjelper.
Uten å dekomponere for sine medlemmer og andre hva de mener er virkemekanismen, og hvordan de tenker seg at den vil virke på oss.
En slik pasientforening bør nok være klar over hvilket intrykk de legger igjen hos medlemmer, og potensielle medlemmer.
På godt og vondt.
Stoffskiftet er jo en autonom prosess.
En selvstyrt og svært komplisert prosess med mange produksjonstrinn som kan feile.
Påvirkningen fra nervesystemet er ikke forklart, og kan heller ikke vises i studier eller forsøk.
Den teoretiske mulighet for dette ligger i at hypofysen har forbindelse til nervesystemet, som jo er nødvendig for binyrefunksjonen.
Og de som er uten kjertelfunksjon er av denne grunn brennsikkert utenfor enhver kontroll. Det verste vi mister når kjertelen slutter å fungere, er jo nettopp den autonome kontroll.
Vår kontroll med stoffskftet begrenser seg dessverre til et dykk i pilleboksen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-08-10, 11:45 #3
Jeg, som dere andre, synes det er svært uheldig at Bailine sier at de "øker stoffskiftet" i sin reklame. Kan være at de er tjent med å sette seg inn i hvordan stoffskiftet virker på kroppen.
Personlig har jeg brukt Bailine siden våren 2008, 6 mnd etter at jeg fikk påvist lavt stoffskifte. Vekta mi har økt jevnt og trutt siden da, men muskelmassen har blitt fastere og bevegeligheten mye bedre. Grunnen til at jeg oppsøkte dem var rett og slett pga. smertelindring. Fra å være et menneske i en sliten og vond kropp, er jeg i dag 2,5 år år etter mye, mye bedre. Tidvis er jeg svært plaget av ekstra mye ødem i ben og armer
Dyrt er det, altfor dyrt!~ Scarlett ~
Under opplæring
-
08-08-10, 18:43 #4
Der intet finnes har selv keiseren tapt sin rett.......
Og dette systemet er jo innrettet på å øke kjertlens produksjon - men når denne (kjertlen) ikke finnes.......Og, man kan godt si den ikke finnes når den ikke fungerer - det finnes ikke muligheter for å få en uproduktiv kjertel igang igjen.
Vel, mulighetene er iallfall så små at det er større sjanse til å vinne i lotto - og da er det å kaste blår i øynene på en sårbar gruppe mennesker.
(les gjerne tappe en sårbar gruppe for penger)
Og dem skal vi være OBS på !
Vi vil gjerne gjenerobre vår friskhet - også om de koster penger.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund
Av Qa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 13Siste melding: 08-08-10, 18:43 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker